handdator

Visa fullständig version : Dagens överaskning



Steve
2007-11-29, 09:44
Råkade för en stund sedan ut för en rejäl överraskning. DHL bromsade in utanför och konkade upp ett stort paket till mig. Letade i huvudet efter information om vad det varit jag beställt, resultat inget? Kollade fraktsedeln, tydligen hade jag skickat detta till mig själv:tveksam:

Nu blir man ju lite orolig, va fasiken är nu detta...

Öppnar kartongen och där ligger det något stort svart hemskt




En Tascam 688 midistudio


Den här rackaren köpte jag på vendolin för över 1 år sedan, betalade den direkt och skickade sedan en fraktsedel. Sen vart det tyst. Hade helt klart räknat in denna på förlustkontot.

Satan va stor den är. Verkar vara en usa import. Ligger en vit klump med en massa trådar ur plus att ur tascamen sticker det bara ut en lite stump tråd. Vågar man peta ihop och tända upp?

120V

Jaja, blir nog väl så småningom.

(om detta blir mitt sista inlägg så beror det nog på att jag strax ska pilla i den där vita saken:p )

The Introvert
2007-11-29, 13:51
HAHA! :D

Jag kan inte bestämma mig för om du är helt bisarr eller bara rolig!

Men en skoj historia var det ju! :D

Steve
2007-11-29, 14:00
Bizzart att den dök upp:)

Så, nu ska vi se vad som händer........det ryker och gnistrar.....aj

moenia
2007-12-07, 10:02
Hur går det, Steve? ^^

Steve
2007-12-07, 10:11
Valde rätt sladd, och den verkar funka. Saken är bara att jag fattar inte ett jota! Men bot kommer då manual är beställd:)

timothy
2007-12-07, 20:05
Haha!
Hade alltså snubben väntat ett år med att skicka den eller hhar DHL plötsligt hittat paketet?

saddox
2007-12-07, 20:29
DHL är ju inte kända för att vara superduktiga.
Vet att de har slarvat bort en båt här i stan(Karlstad). En daycruiser på 5.5 meter.
Den kom helt enkelt aldrig.

Kolla i prylen vid den interna transformatorn. Inte helt omöjligt att det sitter en tapp där för 220-240 Volts inkoppling, om du vill släppa den externa lådan. Hade för mig Tascam körde med sådan transformator ett tag.