handdator

Visa fullständig version : Ringsingnal



PowerAxl
2007-10-21, 21:30
Har ni någon låt som ringsignal på mobilen, i såna fall vilken. Själv har jag Pink Floyds Wish You Where Here.

makari
2007-10-21, 21:54
Jag har Dance like you're selling nails med Venetian Snares...

charliecrash
2007-10-21, 22:01
Trio - Da Da Da

Rillo
2007-10-21, 22:05
Ring of fire - Johnny Cash.

encore
2007-10-21, 22:27
Andreas Tilliander - Love Me Like I Do på den privata.
Maxfield - The Moment (Time Crash Remix) på jobbmobilen. :)

lasselu
2007-10-21, 22:30
Monty Python - Philosophers Song

deleted user
2007-10-21, 22:31
Gammaldags telefonsignal. Jag stör mig på när det drar igång låtar som jag inte vill höra på var och varannans mobil.

Jag vet. Det är jag som är missanpassad. :)

Real Parakeet
2007-10-21, 22:55
Skilling, jag har alltid tyckt att du verkar vara en sympatisk snubbe. Och nu fick jag det bekräftat. Du är inte ensam i denna konstiga värld. Det är inte du som är missanpassad, det är resten av världen som är det. Skall en telefon låta som en telefon? Är påven katolik? Klart som fanken att man har en normal signal! På jobbet har vi något som heter SpringMobil. Förutom att det är värdelöst så innebär det att alla bara har mobiltelefoner. Och väldigt många har listat ut att man kan lägga in musik som ringsignal. Det spelas och tutas och väsnas på de mest underliga vis. Den ena signalen är värre än den andra. Det är musik. Det är konstiga effekter. VIssa har någon unge som gapar och skriker som signal och någon annan har någon skämtgrej som skall föreställa en telefonsvarare på en kinarestaurang. Det värsta av allt är nog ändå de som har någon jävla sportradiosignatur som signal. Fy fan.

Jag har lekt med tanken att skaffa någon riktigt genuint störig och uppkäftig signal bara för att störa omgivningen då de stör mig. En korpral Hitler som skriker och gapar kanske? Risken är väl bara att att man kan åka på stryk eller bli åtalad för hets mot folkgrupp eller nått. Jag får hitta något mer subtilt, Nordkoreas nationalsång till exempel. Eller Stalin.

Som ringsignal har jag i dagsläget en egenkomponerad signal från min Waldorf Q.

Våga vägra musik som ringsignal. Jag menar... hur seriös framstår man när man hjälper igång någon japansk exportchef att nå sin mail ,när ballongdansen, Benny Hill eller WASP's "I Fuck like a Beast", börjar skräna i luren?

charliecrash
2007-10-22, 00:29
En låt kan säga vem man är eller vill vara. Det bildas en mer 'hel' framtoning av en persons profil när man ser personen, har hört denne uttala sig och nu också vet hur ringsignalen låter.

Låter kanske fjuttigt - men när jag hör någons nokiamobil spela nokiaplingplonget, antar jag att dom inte ens vet hur man läser eller bryr sig om ett inkommet sms. Om sällskapsresan eller bennyhill (som du sa rp, jag har hört den massor av ggr) öser igång vet jag att humorn ligger lite lågt, för att orka höra den 10ggr om dan...

Om det är något bluddrigt snack från nån tvshow eller radioprogram, har dom säkert en lite introvert humor som få förstår sig på. Om dom har polyfonisk presetmelodi då har en kollega eller familjemedlem valt låten åt dom, eller så är dom mycket lo-tech orienterade.

Där var en spann kalla fördomar :)

Real Parakeet
2007-10-22, 07:55
Visst kan en melodisignal tala om vem man är, eller framför allt, vem man vill vara. Men jag ser det smått komiska i att en otränad latmask till korpulent nobody som jag skulla ha ledmodivet till James Bond eller nått annat i den stilen. :D

Man kan se det så här också, en personlig signal säger mycket om personen. Men vad säger det om personen när typ alla andra har samma personliga signal? Det mest unika man kan göra idag är att skita i att behöva visa att man är unik. :D

Frebrik
2007-10-22, 09:22
Jag har aldrig haft någon ringsignal, har haft ringvolymen på noll och bara kört vibration sedan 10 år tillbaka. Man känner ju när det ringer ändå med mobilen i fickan och samma sak med SMS. Fördelen är bland annat att man aldrig behöver stänga av skiten, jag har _alltid_ mobilen på när jag är på bio, fast jag svarar förstås inte om det ringer... :)

android
2007-10-22, 10:27
Star Wars-signaturen hade jag på min förra mobil. Tyvärr låter "MIDIt" apdåligt i nya mobilen, så nu har jag nån standardgrej istället. Fast jag kör iofs oftast som Frebrik, ljudlöst med vibration.

Audible Beauty
2007-10-22, 11:03
Ringsignal
Detektivbyrån - Dansbanan (http://www.detektivbyran.net/Dansbanan.mp3)

Alarmsignal
Detektivbyrån - E18 (http://www.detektivbyran.net/E18.mp3)

Ulven
2007-10-22, 11:34
Jag har aldrig haft någon ringsignal, har haft ringvolymen på noll och bara kört vibration sedan 10 år tillbaka. Man känner ju när det ringer ändå med mobilen i fickan och samma sak med SMS. Fördelen är bland annat att man aldrig behöver stänga av skiten, jag har _alltid_ mobilen på när jag är på bio, fast jag svarar förstås inte om det ringer... :)

Exakt samma här :D

Personligen känner jag en stark loserfeeling utstråla från de som skall "sticka ut" eller "visa vem man är" med hjälp av en störig mobilsignal. Särskilt de som måste låta det ringa lite extra på högsta volym för att alla ska höra samtidigt som de tittar sig omkring med ett fåraktigt ansiktsuttryck som skriker "snälla älska mig".

Men jag inser naturligtvis att jag är i en minoritet som blir mindre för varje dag.

PowerAxl
2007-10-22, 15:52
Jag kände på mig att den här tråden skulle ta den här vändnigen, men men ;)

kroffe
2007-10-22, 16:26
Min tjej har Bo Hanssons "The Black Rider" på sin mobil - fungerar skitbra eftersom orgel-melodin låter väldigt "ringsignal". :)
http://www.youtube.com/watch?v=kdc5GO7C6fg

Glitzerstrahl
2007-10-22, 16:29
Jag har Kraftwerks "The Telephone Call" som ringsignal. Jag håller med Skilling ganska mycket, men vissa låtar tycker jag kanske stör mindre än andra.

tronman
2007-10-22, 16:37
jag använder också en klassisk ringsignal. mest av anledningen att man förstör låten man använder genom att betinga den till fel saker. det är som när en låt man verkligen gillar kommer med i en reklamfilm fast 100 ggr värre. man kan aldrig höra låten igen utan att treva efter mobilen. jag vill inte göra det mot någon av mina favoritlåtar.

jgb
2007-10-22, 16:39
Har i stort sett alltid telefonen på att bara vibrera. Rätt störande på jobbet när andras telefoner ringer och det tutar loss med hela låtar. Annars är det väl någon diskret "tut tut"-signal. Används när jag är utomhus eller har lagt ifrån mig telefonen hemmavid, annars skulle jag aldrig märka om någon ringde. :)

PowerAxl
2007-10-22, 22:10
jag använder också en klassisk ringsignal. mest av anledningen att man förstör låten man använder genom att betinga den till fel saker. det är som när en låt man verkligen gillar kommer med i en reklamfilm fast 100 ggr värre. man kan aldrig höra låten igen utan att treva efter mobilen. jag vill inte göra det mot någon av mina favoritlåtar.

Ingen fara, folk ringer mig så sällan:(

Arimos
2007-10-23, 10:17
Håller med om att en telefon skall låta som en telefon. På min förra mobil hade jag dock en skön sid-slinga som jag rippat från HVSC.

Real Parakeet
2007-10-23, 11:27
Mina "normala" signaler finns att ladda ned. Sök på "ringsignaler" på forumet så hittar ni nog den tråden. :D