handdator

Visa fullständig version : Feedback på sound



Dinos
2007-10-17, 17:47
Ja tjena.

Jag skulle behöva lite feedback på soundet.
Länk: http://www.flojt.net/temp/test%231mop.mp3

Så vad behöver förbättras (förutom mitt gitarrspelande)? Fylligt, burkigt, skränigt?

Vore tacksam för lite svar!

sebsongs
2007-10-20, 10:25
Se till att filen du länkar går att få tag på. Sen kan jag gärna lyssna.

/seb

Dinos
2007-10-22, 00:33
Sorry about that. Testa gärna igen och se om det fungerar nu!

Håkan Palm
2007-10-26, 15:59
Jag tycker det låter väldigt gött faktiskt! Mysigt, rått, rivigt och gött mörkt...

Dinos
2007-10-26, 20:31
Schysst :)

sebsongs
2007-10-27, 00:43
Gitarrljudet är det väl inget fel på direkt. Lite för cleant och torrt för min smak dock.
Trummorna går bort. I de flesta fallen är trumsamplingar, midi och sånt tjaffs helt fel för rock.
Jag har ännu inte hört en produktion som funkar riktigt bra med programmerade trummor, med ett undantag: meshuggas catch 33. Där snackar vi programmerade trummor! Men det är nästan the real thing ändå. I annat fall är det väldigt svårt att simulera ett riktigt trumset med samplingar, man får aldrig riktigt känslan av att det är en trummis som spelar.
Samplingar är förstås bra till mycket annat, missförstå mig inte, men till att lura öronen att det är ett akustiskt trumset som hörs, ja, där fungerar det bara inte, helt enkelt.

Vad är det för bas i låten? Syntslinga eller riktig elbas? Den hörs lite dåligt.
Kommer det sång? Utveckla gärna mer.

Försöker ge dig lite kritik som leder dig nånvart istället för att bara säga "öh, najs musik grabben".

/seb

sebsongs
2007-10-27, 00:45
Och förresten, inte alls dåligt spelat på gitarren!
Skönt riff och tajt spelat. Försök dock gärna ändra låtens struktur. Den är väldigt "rocklåt" nu, alltså vers, refräng, vers, refräng, solo, refräng x2, slut. försök få lite mera liv i grejerna och kasta om.

anyway, nu har jag babblat nog. sovdags!