handdator

Visa fullständig version : Bom för A-B stereopar på ett mikrofonstativ



hrn
2007-10-10, 14:49
Hej,
Letar efter en lämplig bom för ett mikrofonstativ så att jag kan använda ett stereopar mikrofoner . Jag kommer att behöva köra A-B stereo med omnimikrofoner och behöver kunna justera avståndet mellan mikrofonerna från att använda den till mikrofoner som är nära varandra (X-Y) upp till 1 meter. som sagt Jag hittar bara sådana med för korta avstånd, 20-30 cm...

Någon som vet var man kan hitta ett med längre avstånd eller som har någon fin idé om man kan använda någon sak ämnad för annat andämål, kanske med enkla modifikationer.

Hasse

Frebrik
2007-10-10, 14:58
Jag skulle använt en vanlig stereoskena som du nämner för korta avstånd och två stativ för längre avstånd.

hrn
2007-10-10, 15:45
Det är en variant naturligtvis, men jag tror jag kommit på lösningen. Jag köper en sån där kort och gör två stycken förlängningar åt vardera håll. Lite hårdplast eller aluminium med ett par hål i på varje sida så kan jag t o m vika ihop eller skruva isär det hela för transport i en väska.

Hasse

hrn
2007-10-10, 15:50
Eller så tar man tre st liknande såna här : http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=26940&artno=163648 och skruvar ihop dom... Ska se om jag hittar någon som är lite längre.

Hasse