handdator

Visa fullständig version : "mbox2 mini"-fråga



RaelDWTW
2006-11-25, 17:34
Jag har alltså beslutat mig för att byta från cubase SX till pro tools 7 LE. Jag står just nu i valet mellan en mbox2 eller en mbox2 mini. den avgörande skillnaden för mig är midi. jag har läst men inte hittat ett tydligt svar. min fråga är:

Kan jag konfigurera pro tools så att audio går via mbox2 mini, MEN midi via mitt terratec 6fire?

(alternativt genom annat billigt MIDI-interface som jag då får köpa)

jag vill inte gå via reason adapted eller jobba på något rewiresätt. det ska vara så enkelt och resurssnålt som möjligt då min dator börjar kraxa på sista versen.

..tacksam för svar. Daniel.

David Lennartsson
2006-11-26, 09:43
Utan att vara helt säker så borde iaf alternativet MIDI-interface fungera. Jag har länge använt Digi-002r med emagics MIDI-interface.

Har du provat att maila digidesign eller återförsäljare?

RaelDWTW
2006-11-26, 18:47
Tackar för svaret. Jag tror att du är något på spåret. Man måste nog använda kompatibel ("approved") hårdvara. Nåväl. Det finns ju förvisso andra fördelar med mbox2 över minin.

Första frågan gick hit.. Daniel.

enapa
2006-11-26, 19:02
Jag använde en midisport4x4 med mbox1 i pt 6.4 och det funkade bra, både på pc och mac, så midisport 1x1 borde kunna funka, om midi är det enda du vill ha mer så är ju det billigare med minimbox oxh midisport än mbox2.

RaelDWTW
2006-11-26, 23:46
Tackar för den upplysningen enapa.

enapa
2006-11-27, 07:55
Fast dubbelkolla om det funkar över vers.7, men nu när dom bolagen äger varandra bör ju de se till att det funkar.

RaelDWTW
2006-11-27, 14:05
Nå, det blev en mbox2 och inte en mini. när allt kommer omkring känns det som det minst meckiga. det var ju pengarna som höll tillbaka, men om man inte kan lägga dryga tusenlappen till på sitt största intresse och nöje sedan ärtröret, ja då vet jag inte. tack ialla fall.