handdator

Visa fullständig version : EURORACK MX2642A



rolfberg
2006-10-07, 22:11
Är det någon som har erfarenhet av EURORACK MX2642A. Har fått erbjudande om att köpa en. Tänkte ha den i replokalen men jag hittar inte någon bra recension av den.

Berätta vad som är bra och vad som är dåligt.

avart
2006-10-07, 22:40
Behringer? - kolla så att allt funkar!!! (mic-preamps, alla reglar och in/outputs) (sålde just en nästintill oanvänd behringermixer och allt funkade utom just det jag inte kunde testa, visade det sig... :( )

eskimo
2006-10-07, 22:44
Har en sen flera år som tjänat mig väl. Använder den inte just nåt längre dock. Inga kvalitetskomponenter men det är det väl inte i regel i klassen behringer/alto upp till mackie. Någon kanal här och där som kärvar, lite sprak i någon pot osv. Överlag väldigt prisvärt.

makari
2006-10-07, 23:38
Har en UB1622 själv och den tjänar sitt syfte bra. Tycker den låter bra, men sen så är jag knappast nån audiofil som tycker att allt anat än neve låter blaj... :hmmm:
Mycket mixer för pengarna tycker jag man får för behringer men man får stå ut med att komponenterna är av tveksam kvalitet ibland, lite skrap och knaster i reglar och rattar får man på köpet

Mikförstärkarna är väl knappast tystast i världen heller. Och överstyr den inte heller, då låter den inte vackert.:p

Volantiz
2006-10-08, 06:53
EQ'n är nog det jag är mest besviken över på deras bord. Att däremot bara köra signalerna genom mixern så rent som möjligt och utan förstärkning fungerar hur bra som helst.. inte många som skulle höra skillnad där mot ett lite dyrare bord (men vem tusan använder mixerbord så!?). Annars så kan man lite då och då hitta allen & heath mix wizard-bord billigt. För några dagar sedan så fanns en 16-kanalare på blocket för 4papp (den är nu tyvärr såld).

Claes
2006-10-08, 13:13
En av mina kompisar hade en MX2642A för ett par år sedan - och den brusade ungefär lika illa som en typ 10 år äldre Roland M160, som har också hade. Den läckte också ganska ordentligt mellan kanalerna. Inget jag skulle rekommendera alltså.
Han skippade sedan mixern helt och körde enbart med ett ganska billigt ljudkort med många in- och utgångar - och det blev en skillnad som natt och dag...

Många som tror att de behöver ha en mixer, behöver det egentligen inte alls - så ta en funderare om du verkligen behöver det.