handdator

Visa fullständig version : Kawai EQ-8 som 4bands para. EQ??



FIKSOFOKSI
2006-04-12, 23:28
SItter och spelar och försöker få liv i min Kawai EQ8, har haft det att funka för 5år sen men
kommer inte ihåg hur man ska koppla..

På baksidan sitter 8 in & 8 ut. På fronten är nummer (1) och (3) markerade, där pluggar jag in signalerna och testar alla utgångar som inte är 1 och 3 (för då får man ju bara ett band).
Jag har försökt googla efter manual, men hittar ingen.

Fråga:

Kopplar jag rätt eller ska jag börja misstänka glapp i en utgång?

:)

Electroboy
2006-04-13, 09:03
Här vart en bra bild för folk som är fynikna:
http://www.house-of-music.de/ebay/images/kawai_EQ-8_8ch_param.eq.jpg

FIKSOFOKSI
2006-04-13, 10:33
Electroboy: Jepps, där va' den ju...ganska bra bild också.
Fick inte rätt på det igår.. får bli ett måndagsprojekt, nu är det helg.
:)

Electroboy
2006-04-13, 10:42
Det ända jag hittade när jag spanade runt var ett email till KAWAI där man kunde göra förfrågan om manual. Vet inte dock om det är en betaltjänst, men det verkar så.
Rätt udda pryl enligt min ringa mening, har alldrig direkt "sett" en sådan förr...
Hoppas du får rätt på´n förr eller senare.

FIKSOFOKSI
2006-04-13, 10:58
Hoppar nog manual om det inet är pdf, problemet har säkert en ganska enkel lösning.
På baksidan finns pilar men det funkar inte att koppla enligt dom.
Kanske är det ett glapp??

imported_rainbow
2006-04-21, 09:29
Lika enkelt som att knyta skorna. Kanal 1 ut går in på kanal 2. 3 ut in till 4 osv. Jag förstår inte hur man inte kan koppla nåt så enkelt.

FIKSOFOKSI
2006-04-21, 10:14
Har du haft en EQ8 själv och testat??
Den är hardwirad inuti, pluggar du in i ettan kan du ta ut ljudet ur nån utgång längre bort i kedjan, men den glappar nog. (Är min slutsats).

Det är väl inte samma sak att koppla in i en 4-bands parametrisk eq som att seriekoppla fyra stycken enbands parametriska eq's (Rätta mig någon?)