handdator

Visa fullständig version : Behöver lite hjälp med tr-626.



axelwaad
2006-03-31, 14:02
Försöker synca trummisen med Fl Studio.

Har kommit så långt så att jag kan starta o stoppa med programmet, men jag vill kunna styra varje trummljud med en kanal i Fl Studio. Går det?

Nu kan jag inte spela alls. Har kopplat Keyboard -> Ljudkort. Ljudkort -> Trummis.

Försöker använda MidiOut men får det inte att funka.

Mvh Axel

zthee
2006-03-31, 14:09
Är det min gamla? :D

Alltså, vill du styra 626:an med FL eller tvärt om? om du ska styra 626:an från FL så är det midi out från ljudkort till midi in på trummisen som gäller, OK?

Sen så får du kolla vilket ljud som ligger på vilken kanal. Om det är min gamla så är den helt mongo i vilka ljud som är var. Allt ligger på midi ch#2 och högst upp till vänster så börjar den på not 60 för att gå uppåt. Så HH är typ 80 eller något, om jag minns rätt :) Så det är ingen GM standard här inte :kaaaka!:
Men det ska gå och reset:a, så att allt ligger på kanal tio och det stämmer överens med GM.. men jag minns inte hur.

axelwaad
2006-03-31, 14:21
:kaaaka!:

Jep!

Börjar bli intresserad av den nu. Iom att den går att circuitbenda på roliga sätt:)

Jes jag vill styra från Fl Studio. Förstod hälften av vad du sa men skall klura lite. Och googla lite på hur man resetar den. Man måste alltså ställa in i programmet vilken not som skall triggas på trummisen av programmet?
Som sagt skall klura lite..
Tack!