handdator

Visa fullständig version : Partner sökes för projekt!



imported_Patbos
2005-11-18, 09:58
Tjo!

Efter mycket "åmande" i ensamhet, samt inte fått någonting gjort, har jag kommit fram till att jag sätter ut en kontaktannons här på 99´an.

Kort bakgrund:
Jag har alltid jobbat bäst i par, bolla ideer osv, har inte diciplinen att göra klart en hel låt själv, sällan det händer :-(
Hade en inneboende tidigare och vi hade några projekt på g tillsammans.
Nu har han flyttat ut och tiden går till annat för honom...

"22årig göteborgare söker trevlig person för mysiga hemmakvällar framför datorn"

Nej, men seriöst... vill ha någon att arbeta med, någon att bolla ideer med.
Typ en gång i veckan/varannan vecka beroende på när båda kan...

Helst får du gärna vara göteborgare, underlättar =)
Men om ingen nappar kan jag tänka mig ett nätprojekt med!

Vore kul om man fick ihop lite seriöst, kanske få släppt en singel eller två =)

Musikstilar:
Klubbig dansant electro, proggtrance, chillout... lite allt möjligt, men gärna "glatt o dansant". Lite åt det klubbigare hållet snarare än åt svårlyssnat.

Arbetssätt:
Arbetar helt med mjukvara numera, gillar smidigheten.
Ableton live 5. Men tycker även om reason.
Kan cubase hyffsat bra med, så det fungerar det med!

Är inte helt främmande för hårdvara, men vill inte bli för beroende av det i projektet, då jag inte har samma saker hemma =/

Kunskapsnivå:
Ligger inte direkt långt fram musikaliskt, kan grunder, har bra öra för om något låter "fel"... men rabbla skalor rakt uppochner, eller har känsla för en massa ackord och vilka som passar med vilka är inget som sitter utantill.
Men får ner det jag vill i ljud iallafall! även om det inte går på 1 min, utan kanske istället 15min.

Arbetsplats:
Jag bor 15min utanför gbg centrum. Har en bra dator, monitorer, midi-prylar att styra med osv osv... har även en hyffsad mic och micförstärkare.

Sicksackar gärna så man är lite hos varandra för inspirationens och variationens skull.


Låter det intressant? Hojta till!

imported_Patbos
2005-11-23, 09:47
Jag skulle bara såhär i efterhand vilja tipsa folk som söker någon, att göra som jag och skriva ut en "annons".

Har fått svar från ca 5 intresserade människor som ville testa att köra lite samarbeten med både göteborgare och 2 "avlägsna"!
Så nu får vi se vem/vilka det blir något med i praktiken, och sen kommer resultatet upp här på 99´an såklart!

Tack 99´an för att du finns!