handdator

Visa fullständig version : Roland PC-300



imported_barnholdt
2005-07-02, 11:57
Några här på forumet som använder sig av Roland PC-300 USB Keyboard? Om det är det skulle ni vilja skriva lite om vad ni tycker om det?

Jag kör själv OS X, men som jag förstår det ska det inte vara några problem att köra det på OS X. Vidare har jag inget krav på att det ska kännas riktigt piano om det utan vill bara kunna spela med ett medel bra anslag. Det ska med andra ord inte lukta helgjuten plast om det, bara nästan... lol

Jag har läst lite om Keystation 49e men vill komma upp en nivå högre i kvalitet, så har ni andra förslag än PC-300 så kom med dom. Men just nu tror jag att det kan vara det jag söker.

Tänkte ta mig en sväng ner i city (Helsingborg) eller till Malmö på måndag för att kika närmare på lite olika modeller.

Tack på förhand.. :)

charliecrash
2005-07-02, 12:07
Jag använder ett. Mycket bra, typisk roland klaviatur med deras välkända benderstick. Enda minuset är att modulation är en tidsinställd ramp från 0-127 som smäller ner till 0 när man släpper den. Dock kan "Data Entry" knappen styra vilken CC som helst, så man kan sätta modulation på den om man vill.
Jag skulle vilja ha transponering i mindre steg än oktaver, men det är en tekniksak man kan åtgärda i sequencerprogrammet.
Trivs som fan med den iaf.
Den funkar även som midi UT interface och behöver bara USB in, ingen trafo nödvändig.

kallback
2005-07-02, 12:50
PC200 i garderobuser ska roland va bra , eh okay... :D

sabe
2005-07-02, 15:23
Bytte nyligen gitarren mot ett PC-300 klaviatur. Ångrar mig inte! :)