handdator

Visa fullständig version : Trumsamplingar

Rizzo
2005-05-30, 00:22
Jag får alltid skit för att mina trummor låter platt och trist. Det har i grund och botten med samplingarna att göra, så nu efterlyser jag finfina hihats att ha i min kommande trance-låt. Är ni riktigt snälla ger jag er cred i skivomslaget så fort albumet är klart :)

Idag har jag ett par avsamplade 909-rackare, men de låter lite semitrist måste jag hålla med om.

Jag borde kunna svaret på frågan själv, men vad används det för trummaskiner i dagens goa-trance?

fredrik_e
2005-05-30, 02:06
jag kan rekommendera battery synthetic drums-sampleskivorna, 1an är utmärkt 2an är säkert bra den oxå, har inte lyssnat på den än. finns myckna hihats o annat trevligt där.

Vanliga "pys och hiss"-hihats finns det välle mängder av på diverse andra skivor, kör på Xstatic goldmine singleshotskiva samt en av AKAIs "brödosmör-standardljudskivor".Tamburiner tycker jag kan låta trevligt i trance oxå, har en finfin tamburinkatalog här som jag inte alls vet var den kommer ifrån. Finns ju pluggar som kan liva upp oxå, camelphat 3 är ett givet test. väldigt trevlig om man vill ha lite rörelse och skräp i sina trummor. http://www.camelaudio.com/

en exciter är bra att ha oxå vid trummande o hihattande, waves transX tex.

Rizzo
2005-05-30, 10:58
Både CamelPhat och CamelSpace var rätt tuffa. Blir nog att inhandla dem tror jag. Ska prova demopluggarna först. Tack för tipset! :kaaaka!: