handdator

Visa fullständig version : Proffsigt brännarprogram?



Philip
2005-05-25, 14:17
Min polare snackar om att när vi bränner vår demo bör vi använda något som heter Achitect. Vad jag kan se finns detta inte till mac, och jag undrar om det finns nått liknande? En sak som jag ti.ex vill kunna göra är att bränna spår utan avbrott som går in i varandra t.ex. För detta kan väll inte Toast göra?

Rillo
2005-05-25, 14:38
Kan man inte göra det i iTunes, har ett svagt minne av det. Måste testa.

Rizzo
2005-05-25, 14:39
Du ska se till ha "Disc-at-once" påslaget. Om du har "Track-at-once" så kommer CD-brännaren att släcka och sedan tända lasern igen mellan varje spår och detta tar typiskt två sekunder.

Sen ska du se till att ta bort mellanrummet som vissa brännarprogram vill ha mellan varje spår. Nero (till Windows) lägger typiskt på två sekunder (även om jag kör "Disc-at-once") men det tas lätt bort innan bränningen påbörjas.

Hoppas detta hjälper lite på traven i alla fall.

Martin Pettersson
2005-05-25, 14:40
Min polare snackar om att när vi bränner vår demo bör vi använda något som heter Achitect. Vad jag kan se finns detta inte till mac, och jag undrar om det finns nått liknande? En sak som jag ti.ex vill kunna göra är att bränna spår utan avbrott som går in i varandra t.ex. För detta kan väll inte Toast göra?

Toast klarar det, för jag har gjort en "continous"-skiva i Toast. Det man måste göra är att klicka i "0"-sekunders mellanrum på varje spår.

kallback
2005-06-12, 02:19
prassi primoDVD ver2 till pc e klart nais annars. (vet inte om det e gratis men det finns inget som heter £$£ o det finns inget som heter registrering...) i o f s ett program som man får med till robotik egentligen - som jag jobbade tidigare med / CD-R duplicering av muzak / tror det finns en kommersvariant som heter RecordNow men där e jag lite osäker... primoDVD kan vara kinkig då det ev krävs en motor för att macha DVD/CD-R brännarna - det e e dock samma motor i recordNow i s f.

^nej det va inte piratkopiering om någon undrar