handdator

Visa fullständig version : Korg Kaptivator

j antoni
2005-02-24, 17:08
Skum ny produkt från Korg.

http://www.pixdisc.com/ja/vj/archives/000126.shtml#more

En japansk vän översatte textenoch det handlar om en Image-sampler,
man samplar både video och audio.

Arbetar med både PAL- och NTSC system (även simultant, verkar det som) och har S-VHS in och utgångar, samt DV-anslutning.

Samma upplösning som "vanlig" DV och har 100 banker (max 800 videoklipp, ungefär 106 minuter totalt) som sparas på den inbyggda hårddisken (40 GB).

Två stycken inbyggda färg LCD displayer för att kunna förhandstitta på videoklippen samt monitorera det som går ut, och det går även att monitorera/förhandstitta på en externt ansluten monitor.

Inbyggd sequencer, MIDI IN/UT, inbyggda video- och audioeffekter och möjlighet till att processa extern audio/video.

Priset som spekuleras på är c:a 40.000 svenska kronor och den förväntas släppas någon gång under sommaren.

Real Parakeet
2005-02-24, 18:08
En sådan har ju hela mänskligheten ett uppdämt behova av. Eller..? Säkert en kool grej får de som begriper vad man skall ha den till. Min baugette rycker inte det minsta. :)

j antoni
2005-02-24, 18:17
Näh, jag vet.

Det är bara jag som är kåt på audiovideo grejor ända sen jag såg Lucky People Center på vattenfestivalen. :)

Sen är jag inte helt oförtjust i samplers i MPC form heller!

Men den kommer i en version fulladdad med Italodisko klipp och ljud så småningom, en så kallad RP-edition. Eller var det laserdisko? Kommer inte ihåg riktigt. :)

PF
2005-02-25, 08:55
Frän pryl. Tänk en föredragshållare som styr presentationer med 2 st 88-tangenters klaviaturer! Nu är det möjligt! ;) But seriously - tror man skulle kunna ha väldigt mycket kul med en sån, finns ju ett helt gäng kreativa möjligheter där.

sawtooth
2005-02-25, 13:03
Den verkar ju racerkool! När kommer den till Europa? Precis en sådan skulle jag vilja ha för scenbruk.

PF
2005-02-25, 13:18
Nu genomförde jag just en Freudiansk Felläsning? och läste Korg Kapitalvaror ;)

sawtooth
2005-02-25, 13:29
:D Det är ju precis vad det är! Men ett kit med laptops och videomixer kostar ännu mer och är förmodligen inte alls lika tillförlitligt.

Real Parakeet
2005-02-25, 14:10
Kan man få den med hårddisken laddad med 80-talsfrisyrer och pastellfärgade kavajer med axelvaddar? Jag kanske gjorde en tankemiss... man skulle kanske kunna koppla en videokamera till den och filma publiken och göra en massa realtidsmojänger kring det och visa på en storbildsskärm under tiden som det uniformerade EBM-bandet dunkar på. Kunde vara koolt. Det kanske är så den är avsedd att användas? Ja ja, jag är lite trög.

j antoni
2005-02-25, 14:15
:D Det är ju precis vad det är! Men ett kit med laptops och videomixer kostar ännu mer och är förmodligen inte alls lika tillförlitligt.

Just vad jag tänkte också - jag är bizarrt peppad på en. :kaaaka!:

j antoni
2005-02-25, 14:17
man skulle kanske kunna koppla en videokamera till den och filma publiken och göra en massa realtidsmojänger kring det och visa på en storbildsskärm under tiden som det uniformerade EBM-bandet dunkar på. Kunde vara koolt. Det kanske är så den är avsedd att användas? Ja ja, jag är lite trög.

Jo, det är så det är tänkt, bl a.

Jag har redan en Kaoss Pad Entrancer, Korgs Audio/Video effekt och tillsammans med den här borde det finnas sjukt mycket möjligheter.

zthee
2005-02-25, 14:23
j antoni, Jag har alltid undrat hur en sån där kaoss pad fungerar. Man kanske borde boka in en tid på Jam så man får se den in action? :)

j antoni
2005-02-25, 14:25
j antoni, Jag har alltid undrat hur en sån där kaoss pad fungerar. Man kanske borde boka in en tid på Jam så man får se den in action? :)

Visst. Men jag trodde alla redan hade en :)