handdator

Visa fullständig version : Laga gitarrstärkare i Gbg?



PeterH
2005-02-18, 17:48
Nån som kan rekommendera bra firma eller källarpulare för att piffa upp en gammal Music Man rörstärkare? Något av rören har gått, har inte orkat undersöka mer, några rattar är nämligen småglappiga osv, så den behöver lite service oavsett... Tommy Elf's namn brukar komma upp när man frågar runt, men det tar tydligen ett bra tag där.

Billigt är bra! Ingen audiofilmoddning och sånt, jag gillar den bra som den är (när den funkar)!

jgb
2005-02-19, 18:23
Har ingen koll på gitarrerier, men har du kikat in på de mer gitarrbaserade affärerna och frågat? Man vet iofs inte vem de skickar vidare till eller om det fixar själva.

PeterH
2005-02-19, 18:37
Dom jag har frågat har sagt Tommy Elf. Har sökt lite på internet, men bara hittat överkurs-moddare...

imported_Robbi
2005-02-23, 00:52
Testa:

http://www.vintage-vibe.net/


Mvh. Robbi

PeterH
2005-02-23, 08:06
Den kom upp under mina eftersökningar. Faller nog under överkurs är jag rädd... Vill bara ha ljud i skiten snabbt och lätt! Tack för tipset iaf.

imported_Robbi
2005-02-23, 10:12
Hej,

Ska du fixa nya rör och fixa upp den almännt så tycker jag att du anlitar Vintage-vibe. Bara för att de är "överklassmoddare" betyder det inte att de inte tar enklare fall. Lämnar du in i en musikaffär så skickar de till Elf och det tar tid.

Ett alternativ är MUG som har en egen duktig kille som kallas "Lemmy". Fast jag undrar vilket som går snabbast. :rolleyes:

Mvh. Robbi

PeterH
2005-02-23, 10:33
Märk väl, överkurs och överklass är inte samma sak ;)

Skickade ett mail med förfrågan iaf, får väl se vad han säger.

Orsaken till att jag drar mej lite är att jag har en extremt pragmatisk inställning till gitarrprylar, dom ska funka och låta högt typ. Och såna snubbar har en tendens att bli lätt förolämpade när man inte vill spendera absurda pengar på prylarna... Då köper jag hellre en ny stärkare som förmodligen är lättare att bära också.

PeterH
2005-02-24, 12:55
Han tog inga jobb för tillfället, så frågan kvarstår...

imported_Robbi
2005-02-24, 14:51
Okay, jag vet att det finns lite gitarrmeckare och så. Gitarrmakaren kanske åtar sig? På stigbergstorget fins det också någon som håller på med sådant.

Äsch, snacka med Lemmy på MUG. Han är duktig.

/ Robbi