handdator

Visa fullständig version : mina knep för text komponering



reSet
2005-02-13, 19:38
Jag gör så här....

1- hittar en tjej att bli kär i:
det brukar leda till mycket inspiration, särskillt om hon luktar gott.

2 - göra slut med tjejen:
väldigt bra för att komma på sorgsna låtar med svart tonade känslovibbar.

3 - bjuda över en ton begåvad kompis att sjunga med:
ett mycket enkelt och sund knep. Vitsen går ut på att röst jamma över redan skapade låtar, med en energi fylld kabbe som inte är rädd för att sjunga med.... chemin som uppstår brukar leda till improvisationer som är väldigt berikande...

4 - Ört medecin:
bra men farligt i för stort intag.... texten kann börja låta lite som promoes conspirations teorier... fast även det kann vara koolt!

5 - gräv i din svenska/franska/tyska songar del i diskoteket:
kika efter texter som kann bli moderniserade.... typ säg sampla i stället för sjunga.... robot istället för mamma... här (http://reset.mxx.ch/abstien/ladoucechansondemonROBOT.mp3) är ett exempel på den typen av procedur
en vaggvisa av en mycket kännd fransk folk sångare som jag glömmt nanmet på....

ENJOY!

//Sakrécör

Audible Beauty
2005-02-20, 01:16
Det är aldrig någon som anklagat dig för att vara sinnessjuk? ;)

reSet
2005-02-20, 10:47
Det är aldrig någon som anklagat dig för att vara sinnessjuk? ;)

Anklagat? sinnessjuk? :confused:

det vore fan sinnessjukt att anklaga någon för det....
visserligen har man väl föreslagit det som en förklaring till min kreativitet.... men jag tror knappast att någon skulle "anklaga" mig för det......

att ha roligt i livet är ofta betraktat som dårskap....... jag har fett roligt i livet! :kaaaka!:

Martin Pettersson
2005-02-20, 12:29
Vad innebär "indoor skunk"?

RobinL
2005-02-20, 12:46
låter som hostmeducin a la´ cheech and chong :eek:

reSet
2005-02-21, 08:23
Vad innebär "indoor skunk"?

beroende på åldern din och med tanke på sveriges kulturella inställning till det, så skulle jag vilja säga att det kan vara lika bra att inte veta..... :rolleyes:

reSet
2005-02-21, 08:25
jag ändrade det till örtmedecine.... borde ha tänkt tidigare på att stäàlet might be full of minors

Rizzo
2005-02-21, 09:00
Minors? Haha! Du har ju själv inte ens fyllt 25 ;)

Galna tips. Skrattade högt när jag läste dem. Kan lova att det går att skriva mörka saker utan att vara kär. Försöker att låta bli att bli kär .. men det går si och så ..

reSet
2005-02-21, 09:07
a gloden age komard! golden age! ;)

kul att du hade kul!
det där med kärlek som du säger är sa sant... kann vara bra att låta bli..... men visst är det skönt ändå.... i början iaf! :D

sisältää
2005-02-28, 13:00
Mitt knep: välj ett udda ämne så kan formuleringarna vara hur slätstrukna som helst utan att texten blir ointressant.