handdator

Visa fullständig version : WakeUp! // nujazz, funk, electro, dub, house i Karlstad!

pledge
2005-01-12, 16:34
Premiär för klubben ?WakeUp!? i Karlstad!

Det finns utan tvekan rum för en något annorlunda klubbscen i Karlstad. Klubben ?WakeUp!? syftar till att lyfta upp musiken inom just denna ?genre? till ytan. Det handlar bl a om lounge, nujazz, funk, house, hiphop, dub och electro. På premiären, fredagen den 28/1 på Nöjesfabriken, kommer ?.pledge? att ha releasefest för debutalbumet ?Allegiance?. ?.pledge? blandar tung 70-talsfunk med svängig, nutida electro. Liveframträdandet görs tillsammans med åttamanna-funkbandet ?.foofunk? som är skapat kvällen till ära. Det blir alltså en ytterst annorlunda klubbkväll för att vara på Nöjesfabriken. Utöver live-giget kommer svängiga DJ´s att spela sköna grooves.

Som ni ser på schemat nedan så kommer jag och JGB från 99musik att snurra vax under kvällen.

Schema:

20.00: WakeUp! öppnar
20.00: Unsane Records: Micke & Matte, Karlstad (downbeat/lounge)
21.30: .pledge, Karlstad (nujazz/funk/dub/lounge)
22.30: Psyjuntan live, Hultsfred
23.15: .foofunk & .pledge live, Karlstad (funk)
00.00-01.00: Hands, Sthlm (80-talshiphop/breaks/funk)
01.00-02-00: JGB, Göteborg/99musik.com (House)
02.00: WakeUp! stänger

Varmt välkomna!

http://www.pledge.nu

sisältää
2005-01-12, 16:39
Jag hoppas att jag kan men det ser bara halvlovande ut, tyvärr. :(

jgb
2005-01-12, 16:52
Ja, jag kommer ju, helt klart. :)

Som tidigare sagt, jag kör från Göteborg på fredagen kring 16 och beräknar anlända kring 20 i Karlstad. Bilplats finnes, kan hämta upp folk som bor på vägen. Bensinbidrag tas tacksamt emot. Åker tillbaka på söndagen den 30:e någon gång på dagen.

pledge
2005-01-12, 16:56
Klockrent initiativ JGB! Ta med hela Blenda från stan vettja =)