handdator

Visa fullständig version : Köpa Logic nytt?



Real Parakeet
2004-10-14, 23:28
Kan man få tag i senaste versionen av Logic till PC fortfarande och vad kostar den? Jag syftar på Logic Platinum.

Real Parakeet
2004-10-17, 15:23
Kom igen, någon måste veta!

Mårre
2004-10-17, 15:32
Tror inte det. Det ska vara om ngn musikaffär råkar sitta på ett gammalt original i kartong. Senaste e 5.5.1 för PC å då Emagic uttryckligen sagt att de INTE supportar PC längre kan man ju undra varför man ska betala pengar...

Real Parakeet
2004-10-17, 18:48
Så då kan folk glatt köra fulingkopior av Logic för PC eftersom de ändå lagt ned det? Det är ett svårt moraliskt dilemma för många kan jag tänka mig. Finns det något bra skäl till att gå över till något annat system, till exempel Cubase, när man trots allt vant sig vid Logic? Någon version av Cubase borde väl finnas för en anständig peng? Om någon till exempel köpt Logic en gång i tiden och först nu bestämt sig för att skaffa licens för den senaste versionen efter att ha "testat" en fulingkopia, det går ju inte. Det är inte lätt att vara lagligt ibland.

Mårre
2004-10-17, 19:24
Jag tycker Logic Platinum 5.5.1 står sig bra i konkurrensen än idag faktiskt och nej, det e inte lätt att vara laglig när ett företag bara fimpar en plattform så som Emagic/Apple har gjort.

PF
2004-10-17, 19:28
Nej, i detta fall har inte ens jag (!!! ;-) några moraliska betänkligheter. Tycker ärligt talat de borde släppa den som unsupported freeware iofs, på emagic.de, så vet man att inga hackercrackerpirater varit inne och kladdat i koden. Men då finge de ta bort nyckelskyddet och det skulle väl ta ett par dagar av knackande, antar att de inte lägger ned ens så lite på något sånt. Så... tanka hem. Vad säger lagen, vad säger Morales? ;-)

Lobo
2004-10-18, 09:33
Hitta Logic 5.5 i en affär är nog svårt och sedan betala för det känns inte bra. Ne jag håller med PF dom borde släppa det som freeware men det kommer aldrig att ske. Vill man köra logic på pc så får man nog sätta sig på lagboken och tanka ner det. De är ett hårt liv med logic på pc;)

Mårre
2004-10-18, 11:59
Va? Jag tycker det funkar helt underbart på PC! Visst saknar man några funktioner men programmet i sig e ju kanon. :)

Lobo
2004-10-18, 14:54
Logic på pc är super! Jag har kört logic på pc i en massa år. Men man är ju inte nära slutet utan slutet har ju varit. Inget mer logic. Så visst kan man köra 5.5 tills man står och hänger på en rullator. Men vill man han lite nya funktioner(vem vill inte de) så blir det ju mac och det är ju DYRT! Men fram tills det bli mac så blir det logic 5.5 på pc för min del.

replicant
2004-10-18, 15:13
Gäller samma logik SoundDiver på PC :?

Real Parakeet
2004-10-18, 16:16
Jag ser min sequencerlösning med Logic som en enda stor fet hårdvarusequencer. Hade jag haft plats och råd så hade jag skaffat en dedikerad PC som sequencer, men då hade jag velat skala bort ALLT utom viss filhantering på den. :D

Volantiz
2004-10-18, 16:53
En begagnad tidig G4 och logic express är väl då ett bra alternativ? Platinum-pluggarna osv verkar ingå i nya express. Logic Platinum låg väl på runt 8000:-? .. 3000:- för nyaste logic express.. 5000:- för en dator till det.. låter det så fel? Jag tycker inte att det känns rätt att köra på en fulingkopia av 5.5 även om de lagt ner den plattformen. Det hade varit skillnad om det handlade om ett program som lagts ner för ~5 år sedan.. då hade det ju ändå varit antikt relativt sett och inte haft en särskillt stor chans till att konkurrera med de nyaste versionerna..

Real Parakeet
2004-10-18, 18:56
Kan delvis hålla med, men det känns ännu mindre rätt att köpa en Mac bara för att vara laglig. Om inget drastiskr inträffar så harvar jag ivdare med mitt fulin-Logic även om 5 år. Det har nämligen allt (och lite till) som jag kan önska och begripa.

Soulmachine
2004-10-18, 19:12
Jag kör logic för pc och sedan jag kom över inlärningströskeln för ett tag sedan så drar jag mig verkligen att gå tillbaka till Cubase. Har inte ännu känt behovet av att gå över så jag kommer köra på tills emagic/apple fattar att man slänger inte bort en så potentiell stor marknad som alla de i världen som äger en PC. :)

Och kan jag spela in ett rockband idag kan jag göra det om 5 år också även vad det är för program i omlopp. Det är ju likadant med den gamla multikanals rullbandaren, den används fortfarande.

Det finns säker möjligheter att få tag på Logic av sådana som gått över till SX sätt ut en annons.


///Nicklas!

PF
2004-10-18, 23:14
Klantigt av Emagic är det, det ska inte användare som vill ha programmet till PC klandras för. De kan ju t ex släppa en Final Version For PC för 195:-, det skulle säkert sälja i minst 10.000 ex. Fnyser Apple / Emagic åt närmare 2 mille? :-/ I så fall tankar jag fritt. Knusslar inte...

Lobo
2004-10-19, 09:04
De känns väldigt fel att köpa en beg. G4 bara för att få möjlighet att köra LP7. Speciellt med tanke på vad man förlorar i prestanda. Då är det bättre att spara pengar ett par månader(år) till så man kan köpa både G5 och LP7. Och dom som sitter på ett fuling-logic under den tiden är det bara att gratulera logic är ett strålande program. Man kan faktiskt fortsätta med det tills ingen kör det längre å så kan man kör ett cooling race typ "Logic på pc de sååå jälla tight som atari du vet......" ;)

Naomi
2004-10-19, 11:03
Det är ganska skönt att slippa ifrån uppdateringsracet faktiskt. På en del personer så låter det ju som om Logic 5.5.0 är ifrån kritaperioden eller nåt. Det var ju inte så länge sedan den var ny.

Tycker att mjukvarutillverkerna har lite bråttom idag med nya versioner hela tiden, om det var gratis uppdateringar visst, men att på ca 2-3 år behöva uppdatera programvaran 2ggr och betala en massa stålars *suck*
Även med alla uppdateringar och sådant så blir det ju en massa pill, det är nog många som har börjat tröttna på att uppdatera sina program jämnt och ständigt. Det vore bättre ifall man gjorde en version som verkligen fungerade och var ordentligt testad istället, för att sedan uppdatera denna ibland med någon funktion eller så.
Om man idag köper ett program så får man ju ofta leka betatestare istället för att jobba med musik.
Nämn en ny version av tex Cubase som inte har varit översållad med buggar när den släpps?
Ungefär samtidigt som dom har fått bort alla buggar ur version X så släpper dom dessutom version Y (full med buggar igen) Det är lite som att säga tack för att du hjäpte oss med alla problem med programmet, som tack för hjälpen så lägger vi in lite nya heta funktioner i en ny version istället, så att du blir tvungen att betala för skiten ytterliggare en gång och som dessutom är fullt med buggar igen.

:kaaaka!:

Lobo
2004-10-19, 15:57
Fast visst vill man ha PDC på allt, men de har ju inte LP7 ännu ändå.

PF
2004-10-19, 21:37
Väl talat Fredrik.