handdator

Visa fullständig version : Grodan denna veckan



HenrikL
2004-09-27, 18:43
hehe

känns bra att droppa reklam i mitt första inlägg på väldigt länge...
men det här måste jag tipsa om.

på fredag öppnar en ny del på Grodan Grev Ture, kallad Lazy Frog. det är en lounge med skön elektronisk musik. på premiären är det vi residents som spelar. Daniel Bertholdson, Dana Bergquist och Henrik Löwenhamn.
nere i källaren spelar Robin (Antiloop) och Ronny (Mixed Feelings/F12) grym house.

på lördag spelar Peter Benisch på Lazy Frog. kan bli hur bra som helst, han är kungen av soft elektronisk musik i Sverige, iaf i mina ögon. nere på Cocktail Club värmer jag upp för Adam Beyer, som kommer att spela ett sällsynt house-set.

60:- i dörren, gratis för medlemmar. Lazy Frog 23-03, övriga från ca 20-03.

www.grodan.se


edit: Lade till Slam i titeln, för ytterligare genomslag. :)

PF
2004-09-27, 18:50
Kult! Jag var på Grodan i lördags å kollade på Prydz! :) Såg David från Antiloop bl a så man kunde nästan anat att något stort var i görningen! Hehe. Kör Adam Beyer house? Jag trodde han var technonisse!

Mvh / Okunnig pöbel från Kungsholmen! ;)

Katsuragi
2004-09-27, 18:56
Klart Adam Beyer är technoskalle, därav det sällsynta i att han kör ett house-set. ;)

HenrikL
2004-09-27, 18:56
När technokillarna säger house, menar dom ju inte riktigt samma house, som vokalsnubbarna. men Adam älskar att spela house, men får inte tillfällde till det så ofta, de flesta förväntar ju sig riktig Adam-techno. så det här kommer att bli något speciellt.

det var ju Prydz 'avskedsfest' i lördags, han ska till London och bli superstar. :)

dessutom är Kungsholmen grymt, men jag kommer snart att flytta därifrån. :(

Lindeberg
2004-09-27, 19:26
Hälsa gotlänningarna från mig! :)

imported_Frej
2004-09-29, 19:46
PF - Jag är sugen! Hooka på fredag och göra grodan osäkert?

HenrikL
2004-10-04, 10:16
http://www.thetribe.info/henrik/grodan_v40/grodan_v40.html

Bilder från helgen, i bakvänd ordning. :)

Lindeberg
2004-10-04, 10:26
Henrik: Ser riktigt kul ut! :)
Skulle gärna komma nästa gång om det inte vore så förtvivlat långt från skåne...

PF
2004-10-04, 13:28
Frej; sorry - missade ditt inlägg! :) Nästa gång!

HenrikL
2004-10-05, 16:53
Vill bara tipsa om vad som händer i helgen.

Fredag kommer Joel Mull och spelar ett houseset, jag värmer upp.
Lördag får vi fint främmande från San Diego. Hipp-E (H-Foundation) kommer och spelar! Hipp-E är en av de mesta och bästa (tycker jag) västkust-house-producenterna. Tillsammans med Halo som H-Foundation, och på egen hand har han släppt grymma grejer!

:)

HenrikL
2004-10-22, 10:25
Uppdatering v43

Ikväll, fredag, Andreas Hansson (Pitch) spelar västkust nere på Cocktail Club, och Henrik Löwenhamn (jag alltså) spelar lounge uppe i Lazy Frog.

Imorgon, lördag, är det fint främmande från Tyskland, nämligen Timewriter. deep/techhouse. Resident på Cocoon, Frankfurt bland annat.
I Lazy Frog spelar Unai aka Erik Möller. Ska bli väldigt spännande.

Syns där!

:)

jgb
2004-10-22, 10:46
Unai var mycket trevligt på Norbergfestivalen. :)

Znoken
2004-10-22, 11:07
Inträde?

HenrikL
2004-10-22, 11:20
60:- på fredagen (0:- med stamgästkort)
100:- på lördagen (50:- med stamgästkort)

Znoken
2004-10-22, 11:48
Synd det. Har inga problem själv med att det är inträde. Men det är alltid svårt att övertala polarna som inte har samma intresse för musik och speciellt inte den typen av musik att betala inträde.

Så antingen får man gå själv eller strunta i det :(

HenrikL
2004-11-01, 16:38
Veckans Grodan-tips:

På fredag är det Desyn Masiello, en av de bästa i världen just nu när det gäller house. Typen av house kallar vi Dana-house, ev. Täby-house, men är egentligen ganska pumpande house med mycket electro-influenser och lite prog. Desyn är en mästare på att hitta helt fantastiska låtar.
http://www.desynmasiello.com/
100:- i entré.

På lördag firar Jesper Dahlbäck att han fyller 30 år, och bjuder in sin kusin John att värma och sedan tar Jesper All Stars över, med bland annat Mark O'Sullivan och Aril Brikha som kommer att spela live. Peter Benisch står för musiken i Lazy-rummet.
50:-

Allt utspelar sig som vanligt på Grev Turegatan, mellan 22-03.

PF
2004-11-01, 16:41
Inte illa, inte illa! :)

HenrikL
2004-11-22, 17:06
Veckans Grodan-tips:

På fredag är det Mixed Feelings, med Neil Aline från Chez Music i New York!
I Lazy Frog är det Dana Bergquist som underhåller.

På lördag är det undertecknad som står för musiken i källaren. Det blir techhouse och acid!
Jag har bjudit in Neil Quigley från London för att värma upp.
Uppe i Lazy är det Alexander K som regerar, en kille med otroligt bred elektronisk musiksmak.
http://www.neilquigley.com/

För gästlista till lördagen, skicka ett PM så fixar jag.

Grodan Grev Ture
22-03

/Henrik

HenrikL
2004-12-03, 12:19
Ikväll Alf Tumble & Dennis Christensen på Cocktail Club och Lo-Tek på Lazy.

Imorgon Jesper Dahlbäck & Jori Hulkonnen på Cocktail Club och Massias på Lazy.


Jag återfinns på Folkhemmet mellan 21-01 med lite sköna bargrooves. :)

zthee
2004-12-03, 12:23
Jag blev tipsad om att gå och se (eller lyssna på borde det ju heta :) ) Jesper Dahlbäck. Man borde kanske pallra sig ner imorgon då ;)

HenrikL
2004-12-03, 16:07
Ja, och Jori Hulkkonen är riktigt bra oxå!

Bilder från i juni när dom spelade där:
http://min.mac.se/lowenhamn/Grodan/Grodan.html

HenrikL
2004-12-09, 10:46
Börjar bli en liten följetong det här, men det är väl lika bra att fortsätta i samma tråd.

Lazy har premiär för ny drinklista, och har därför specialpris på drinkar i helgen. Tror att det är halva priset på utvalda drinkar faktiskt.

Fredag: Stefan Wendin på Cocktail Club
Henrik Löwenhanm & Putte Ponsbach på Lazy

Lördag: Joel Mull som ska spela in en mix-cd som ska släppas kommersiellt.
På Lazy spelar Alexander K och Lars Blek.

Själv kommer jag att spela på Club Red på Viking Line på lördag, så om någon ska åka Åbo-färja (amorella) så kom till klubben och röj.


Nästa helg på Grodan:
Fredag 17/12:
Cocktail Club: Mixed Feelings med Dana Bergquist och Andreas Hansson
Lazy: John Spring och Eric Schüldt (Kilotin Fix Up!)

Lördag 18/12:
Cocktail Club: Terry Lee Brown Jr (Plastic City, Tyskland)
Lazy: Johan Lindahl och Johan Greiff (mixdavibe.com)


Grodan, Grev Turegatan 16, Stockholm
Inträde alla kvällar: 60:-

Bilder från förra lördagen, med Jeppe Dahlbäck & Jori Hulkkonen
http://min.mac.se/lowenhamn/grodan_041204/grodan_041204.html

Välkommen!

Lindeberg
2004-12-09, 11:05
Men herregud!
Nu får du vara så bussig och stoppa in hela Grodan på tåget och köra söderut.
Orkar inte sitta här i Wilmer-land och läsa om allt kul längre.


:)

HenrikL
2004-12-09, 11:19
Det finns en mycket enklare lösning.

:D

Lindeberg
2004-12-09, 11:27
doh! :D

HenrikL
2004-12-14, 09:54
Vecka 51:

Fredag:
Cocktail Club. Julfest med Mixed Feelings feat. Andreas 'Pitch' Hansson, Dana Bergquist och Raymond Baaklini.
Lazy Frog. John Spring och Eric Schüldt (Kilotin Fix Up!)

Lördag:
Cocktail Club. Terry Lee Brown Jr. Ojojoj. Jürgen Buchman (99mac) värmer upp.
Lazy Frog. Johan Lindahl och Johan Greiff (mixdavibe.com)

Entré 60:-


Stängt över jul och nyår, tillbaka ännu starkare i januari!

Mårre
2004-12-14, 12:38
Terry Lee Brown JR? :eek:
det vore kul att se/höra!

HenrikL
2005-01-07, 14:12
Postar hela nyhetsbrevet för säkerhets skull.

Nu är det dags igen. Fredag 7 januari har vi premiär för Cocktail Club Live! med Joan East, dj Fiesta (UK) och Valter Kinneman på percussions. Lördag 8 januari fyller Cocktail Club 3 år! Dana Bergqvist värmer upp mellan 22.00-24.00, resten av kvällen har vi ett mycket kärt återbesök från Jeff Bennett som förra säsongen stod för en av de bästa spelningarna vi någonsin haft nere på Cocktail Club. Dessutom minimalt pris på utvalda cocktails hela kvällen.



FREDAG 7 JANUARI | Cocktail Club LIVE!
Cocktail Club: Dj Fiesta (Uk), Joan East & Valter Kinneman (Percussions)
Lazy Frog: Massias & Demetrius (mc)
Classic Bar: Peter Eggers & hemlig gäst (mc)

LÖRDAG 8 JANUARI | Cocktail Club 3år!!!
Cocktail Club: Jeff Bennett!!!
Lazy Frog: Henrik Löwenhamn & Dana Bergquist
Classic Bar: ?Disco?-Jörgen Andreasson



NYHETER
-----------------------

Gäster med stamgästkortet kommer att gå in gratis varje fredag och lördag även om det är utlandska gästartister. Undantaget är de kvällar vi kommer att kalla Cocktail Club Super Saturdays. Dessa kvällar kommer större världsartister besöka oss.

Lazy Frog kommer att utvecklas. Under slutet av terminen ansåg många att skönaste hänget på Grodan uppnåddes just på Lazy Frog. Nu är det god tid att även ribban för musikstandardarden placeras på samma nivå. Fredagar och lördagar kommer att skilja sig en hel del från varandra. Fredagar med djs som Mark Seven, Mika Snickars, Johanna Olofsson och Kilotingrabbarna m.fl. Lördagarna med bland andra Massias, Dana Bergqvist, Henrik Löwenhamn, Johan ?Spöket? Lindahl och Johan Greiff.

Classic Bar utevecklades mycket under förra terminen. Vi fortsätter med samma koncept, dock med några förändringar i djschemat. I djbåset denna termin står ?Sneakers n?stuff?-Peter, Håkan ?D-Wike? Dalvik, Sebastian Jimenez, Peter Eggers och Jörgen Andéasson.

Torsdagar rullar vidare med torsdagssuccén Chiba med Fredrik Dalhgren, Sleepy, Viet Naam, Tony Zoulias och Will-Rock. Under hösten 2004 byggde dessa grabbar upp Stockholms hetaste hiphop- och r&b-klubb.


TEMAFREDAGAR
Olika teman kommer att tillämpas fredagarna framöver. Cocktail Club LIVE! första fredagen i månaden, på Back To Basics-fredagarna bjuder vi in gamla rävar för att rota i de gamla skivbackarna, All Night Long då en av våra residenter står fullkommligt solo i djbåset under hela 5 timmar och sist men inte minst Ladies Night där vi ställer guttarna i centrum!

Mixed Feelings 2005
MF fortsätter i vanlig ordning sista fredagen i månaden.
www.mixedfeelings.nu
Residentdjs: Alf Tumble, Ronny Elvebakk och Andreas Hansson


SUPER SATURDAYS!
Vi kommer under den här säsongen bjuda in världsartister på Cocktail Club. Dessa kvällar kommer vi dock att behöva be er om en nätt entréavgift på 80kr för att få det hela att gå runt. Först ut är djduon SLAM från Scottland.


Dj Talent Search 2005 | Fredagar och Lördagar | 22.00-00.00
14 januari till 19 februari mellan 22.00-00.00 kör vi talangtävling för oetablerade djs. Mer Vinnaren vinner en resa till Miami under Miami Winter Music Conference i slutet av mars samt en primetimespelning på Cocktail Club som även spelas in och vid senare tillfälle spelas upp i P3 Live.


01. Santiago Konstatin 14 Januari
02. Magnus Lewenhaupt 15 Januari
03. Martin Bundsen 21 Januari
04. David Foch 22 Januari
05. Johan Lindahl 28 Januari
06. Joakim Rönnblom 29 Januari
07. Peter Kammert 04 Februari
08. Christian Otaegui 05 Februari
09. Sanna Engdahl 11 Februari
10. Emma Karlsson 19 Februari

Varmt välkomna önskar Mattias Hedlund och Joan East


Grodan Cocktail Club | Grev Turegatan 16 | 22-03 | 23 år | Entré: 60kr

HenrikL
2005-01-21, 15:20
Kortare idag...

Ikväll är det Back 2 Basics, dvs old school med Johan Netz och DJ Leaf.

Imorgon smäller det, jag ska spela tillsammans med Robin Söderman (Antiloop) som oxå är resident på Grodan.

Välkomna.
Fri entré.

HenrikL
2005-02-07, 15:50
Måste redan nu börja hetsa inför helgen.

På fredag har Ronny Elvebakk källaren för sig själv. Ronny känner vi igen från Mixed Feelings bland annat. En av Sveriges bästa housedjs, speciellt när det gäller vokal och västkust-house.

På lördag blir det fint främmande från Skottland. Orde Miekle och Stuart McMillan, som driver etiketten Soma Qulaity Recordings, mer kända som Slam, ska för första gången på alldeles för många år gästa Sverige. Nytt album med fräscha hits som Lie To Me och This World i bagaget.
Kom i tid, för det lär bli otroligt mycket folk.

Undertecknad värmer upp.

Fredag 22-03, 60:-
Lördag 22-03, 80:- för alla, inkl. medlemmar.


Grodan Cocktail Club, Grev Turegatan, Stockholm.

Välkomna!

encore
2005-02-07, 17:10
Ooh, Slam gillar jag. :-) Ganska bra bit att ta sig tyvärr. :-/

HenrikL
2005-02-11, 09:13
Vill bara upplysa om att det kommer att bli helt fantastiskt mycket folk, så kom i tid. Källaren är inte så stor.
I tid är runt 23, absolut senast midnatt.

:)

HenrikL
2005-02-16, 09:56
Sjukt drag i lördags. Kanske bästa någonsin.

På fredag blir det fint främmande från England, Dj Lottie, känd från Radio 1, diverse superklubbar och en dokusåpa som hette Fakin' it. ;)
Förvänta er grym svängig house, med lite acid/electro och kanske lite vokaler.

På lördag spelar Sveriges bästa, och en av världens bästa djs hos oss igen. (Nr 50 på DJ Mags Top 100-lista).
Adam Beyer! Ett house-set utlovas, jag misstänker att det blir mycket tyskt.

22-03
60:-

Disobedient
2005-02-17, 03:09
Beyer kan spela bra ibland, men oftast är han rätt så kass. Och vad är det för mongo som rattar in volymen på nedre våningen??? Vet inte folk vad en limiter är för nåt??? Så fort kicken försvinner så höjs allt annat med alldeles för många dB!!! Var och supportade Senghore för ett tag sen, men var tvungen att dra för att det stod nån jävla noob och höjde volymen hela tiden. :(

HenrikL
2005-02-17, 09:16
Trist att det var så. Ska kolla på det, låter inte alls kul.

Beyer är nog aldrig kass, men du kanske inte är förtjust i hans pumpa pumpa-techno?
På Grodan spelar han house, även om det är åt det techiga hållet.


Två fina bilder från i lördags.
http://min.mac.se/lowenhamn/Slam@Grodan_050212/Slam@Grodan_050212-Images/24.jpg
http://min.mac.se/lowenhamn/Slam@Grodan_050212/Slam@Grodan_050212-Images/42.jpg

HenrikL
2005-02-23, 11:28
Veckans program:

Fredag: Mixed Feelings med fint främmande från Skåne, Joakim Elfgren.

Lördag: Marcus Stork & Henrik Löwenhamn, dvs undertecknad. House och funky techno med acid och lite tyskt.

Hör av er om ni vill ha lista till lördagen.

22-03, 60:-

kallback
2005-02-23, 17:42
Ah NAIS, nais att det funkar för er och kör på!! :D

(jag personligen gillar inte att vistas i denna lokalen, utformingen för det hela e rätt beng)

zthee
2005-02-23, 18:05
Källaren är jekligt konstigt byggd! Den är cool som hästen, men det känns inte som om det var tänkt som ett fullt fungerande dansgolv.

Jag gillar grodan som 17. Känns bara tråkigt att gå dit, eftersom jag + min tjej blivit nekade att komma in fler än 2 ggr :( (jag är 24 hon är 22 - "eh, lessen asså, de e 23 här va").

18db
2005-02-23, 19:39
Patetiskt ju. Ska det vara åldersgräns ska den vara vid 18. Punkt slut!!!

Disobedient
2005-02-23, 20:52
Grodan är en fritidsgård för brat-wannabees, tyvärr.
När jag var där på min födelsedag var det en brud som gick in i mig och spillde lite av sin drink, skickade hon resten i nyllet, puttade och örfilade mig medans jag stod och skrattade åt henne och försökte förklara vilket äckligt litet ***** hon var (blev lite förbannad) då går nån idiot bartender och säger till vakterna att jag spöar upp en brud på dansgolvet och blir utslängd???

HenrikL
2005-02-24, 10:36
mmm, en del wannabee-brats är det faktiskt, och de kan göra att stämningen blir lite bäng, men oftast dominerar de som är där för musiken, framförallt nere i källaren. och då är det riktigt trevligt.

zthee: skicka ett mail eller pm nästa gång du är sugen på att gå, så ordnar vi det. nästa vecka är det till exempel Funk D'Void!

jag gillar inte åldersgränser, men i Sverige går det inte att välja publik på annat vis. Utomlands väljer man ofta publik med musikstil och priser, men så funkar det inte här. Har du 18-årsgräns invaderas stället av fulla 18åringar som inte dricker i baren, och då skrämmer dom bort de äldre som har pengar och handlar i baren. tyvärr.

tror förresten att det är fri entré i helgen, dessutom. :)

och för att klargöra min roll i det hela, jag spelar bara skivor då och då, plus hjälper till att boka grymma djs. jag är alltså inte anställd eller ngt sådant. däremot är jag väl snart en inventarie där, både i källaren och inne på Lazy.

HenrikL
2005-03-03, 09:31
Fredag: Vinnarna av DJ Talent Search

Lördag: Funk D'Void (Soma)


Nästa vecka:
Fredag: Heya Hifi/SUMO releasefest för sin nya skiva
Lördag: Fabrice Lig & John Dahlbäck

barsnpipes
2005-03-03, 13:00
oj, fabrice! det tänker jag inte missa! kul att ni drar hit han :)

HenrikL
2005-03-11, 14:29
Ikväll: Sumo releasefest
Imorgon: Fabrice Lig. Dana och jag spelar i Lazy.

Trevligt!

HenrikL
2005-03-21, 15:14
Veckans update:

Fredag stängt.

Lördag: Dana Bergquist & jag har laddat upp med riktigt feta house-dängor, för att fira påskafton så mycket det bara går.
Vi har lagt upp lite smakprov för nedladdning.

http://www.thetribe.info/danaochhenrik/

Välkomna!

HenrikL
2005-04-01, 13:24
Fredag: MixDaVibe firar 3 år, Joan East och Magnus Lewenhaupt underhåller.
Lördag: Jori Hulkkonen och Jesper Dahlbäck firar att Jori's nya album har kommit.


Nästa vecka:
Fredag: Adam Beyer
Lördag: DJ T (Get Physical, Berlin) + Dana och jag i Lazy)

HenrikL
2005-04-05, 09:38
Fredag:
Adam Beyer, Joel Stefansson, Johan Olausson, Daniel Bertholdsson, Moon-Rock (B-Line)

Lördag:
DJ T. (Get Physical, Tyskland), Dana Bergqvist, Henrik Löwenhamn, Renis!

HenrikL
2005-06-07, 14:18
oj, vad kass jag har varit på det här, på senaste tiden.


På fredag kommer en av mina absoluta favvo-djs. Han är resident på Fabric i London, kanske den grymmaste underground house-klubben i världen. Han har varit resident sedan det öppnade för drygt fem år sedan. Han är en stor del av Wiggle.

Terry Francis.

Det kommer att bli hur svängigt som helst. JE Haugfors värmer upp, Ronny & Andreas underhåller i Classic-baren.

22-03. 23år. 60:- i inträde tror jag, men jag återkommer om det.


Lördag blir det Joel Mull och Bennie.

http://www.grodan.se/cocktailclub/

zthee
2005-06-07, 16:19
Oh Terry Francis, då måste jag gå!
Och sen nästa helg: Tiga! då måste jag också gå! :D

HenrikL
2005-06-08, 12:40
http://min.mac.se/lowenhamn/grodanv23.gif

HenrikL
2005-06-16, 09:08
Grodan i helgen blir en massiv avslutning på en underbar säsong!

Det är dock en ändring i schemat, Eric Prydz spelar på fredag, All Stars på lördag. All Stars består nu av residenterna:
Joan East (promotor, mixdavibe.com)
Ronny Elvebakk (Mixed Feelings)
Dana Bergquist (Lazy Frog, Danahousens förkämpe)
Stefan Wendin (den gamla räven från Regnbågsrummet)
Robin Söderman (Antiloop, har varit på CC sedan starten)
Joel Mull (techno-räv)
Andreas Hansson (Mixed Feelings, Pitch)
Henrik Löwenhamn (undertecknad)

På söndag är det avslutningsfest, med billiga drinkar.
Jesper Dahlbäck med stortbesök från Kanada i källaren, Dana och jag med lite soft pop i Classic-baren.

http://min.mac.se/lowenhamn/tiga_mail.jpg

PF
2005-06-16, 09:24
Snyggt av dig att du postar dessa supersnygga flyers, Henrik! Fet och häftig helggroda denna helg med andra ord! ;) Party frog, endast 4,99... just kiddin'... ;)

Lindeberg
2005-06-16, 09:39
Wow, Tiga!
Av bokningarna att döma (själv är man ju halvdansk och har aldrig varit där...) är Grodan Sveriges enda klubb värd att resa till. Nu kanske det äntligen blir av! :)

zthee
2005-06-16, 09:40
Fett jobbigt att man inte är ledig på måndag :( :( :(
Man kanske bara borde "råka försova" sig? ;)

HenrikL
2005-06-16, 09:40
Drinkarna kommer nog att kosta typ $4.99 på söndag. :D

Det är faktsikt Dana Bergquist och hans kollega Jacqueline Jacoël som står för flyers-designen.
Tiga-postern är väldigt fin tycker jag!

HenrikL
2005-06-21, 10:44
någon som var på Tiga-kvällen?

ni som inte var där missade något som det kommer att snackas om under resten av sommaren, och långt in på hösten.

gick inte att ta så många bilder, eftersom jag spelade uppe, och det var aningens trångt där nere.

http://www.thetribe.info/henrik/tiga/tiga-Pages/Image4.html

jgb
2005-06-21, 10:54
Såg liiiite svettigt ut. :)

imported_Miller
2005-07-04, 12:42
Fan vad jag saknar Grodan! :(
Tiga och Dahlbäck-kvällen var den bästa någonsin, alla kategorirer. Och sen är det liksom slut. Som att dö, komma till himlen och sedan slitas tillbaka till vardagen i stockholm igen. Förjävligt.
F12 kan aldrig matcha det ös som blir nere i källaren på Grodan.


Appropå Adam Beyer och house så har han ju släppt en del house på Svek bland annat. Concieled Project (stava?) och Mr Sliff var ett par psedonym om jag inte tappat minnet helt. Och mycket riktigt, för en technoskalle så är det snudd på ambient. :)

kallback
2005-07-04, 12:49
diggar inte lokalen - va dock nere ett par vändor...nais... hörru henrik, hur får man *sessongspass? kan du inte skicka över ett!

*medlemsjoz