handdator

Visa fullständig version : Kritik av Expressenskribent?



elektronen
2004-04-23, 03:33
Hahaha...titta på denna kritik av Per Hägred på expressen. Tror att sidan kommer få shit från expressen. Att kalla honom döv blir kanske inte så populärt!

Artikel om Expressens skribent (http://www.musiktorget.se/nyheter/visanyhet.php?typ=art&nyhindex=110)

eskimo
2004-04-23, 03:48
Utan att på något sätt försvara Per Hägred så verkar en åsikt råda att recensioner ska vara objektiva, musikjournalistiken skiljer ju sig markant från övrig journalistik i just det att den är oerhört subjektiv. Kanske just därför att man inte KAN recensera musik eller annan konst objektivt.
Nåväl, herr clapton kan gott krypa in i nån håla och han får gärna ta skvaller(ex)pressen med sig.

eskimo
2004-04-23, 03:52
Åh huga, strax sprang man på deras egen recension av tillställningen, och den var ju inte ehm så upplyftande den heller.

"...fick vi se Clapton på scenen i vanliga bomullsbyxor och en blåaktig skjorta. Än en gång såg man Nathan East i sin vita skjorta och sin stora vita bas."

http://www.musiktorget.se/nyheter/visanyhet.php?typ=art&nyhindex=96

Steve
2004-04-23, 07:18
:D

elektronen
2004-04-23, 09:32
Ja, läste deras recension också, men den handlade ju om musik.

"...fick vi se Clapton på scenen i vanliga bomullsbyxor och en blåaktig skjorta. Än en gång såg man Nathan East i sin vita skjorta och sin stora vita bas."

Stycket du väljer är väl inte dominerande och inte kritiserande av valet, utan mer som en kommentar att allting är slig likt. Inte önskar de honom död i den recensionen heller? Tycker att de har en poäng i detta. Jag såg faktiskt söndagens recension och den var rena skräpet. Man visste knappast att det handlade om en recension. Men , jaja.....

berusad
2004-04-23, 14:50
Jag ids inte plocka fram Expressens recension, för citaten i Musiktorgets text låter ändå som mycket annat vi läst tidigare. Det är så onödigt med trötta och elaka kommentarer.

encore
2004-04-23, 18:50
Såg också Expressen's Clapton-recension. Det kan man kalla en "såga ner till fotknölarna"-recension. Får säga att jag håller med berusad.