handdator

Visa fullständig version : På de underligaste platser...



PeterH
2003-11-15, 14:53
Musiklivet frodas även utanför storstäderna. En kompis i Uddevalla lyckades få Chris Bailey att spela på den lokala musikföreningens lilla rockklubb! Igår var den stora kvällen. Ett akustiskt set ensam först, och det är nog första gången jag verkligen uppskattat en ensam kille med gitarr. Fantastisk röst. Sen ett elektriskt set, kompad av lokala förmågor. Mest gammalt material, men även Bring It On, i duett med Lasse (som var den som gjort det hela möjligtt).
Snorbra var det, han uppskattade verkligen bandet och såg ut att stortrivas.
Sen vart det efterfest, och det var dessutom en mycket sympatisk herre.

Grym känsla att se en riktig legend i ett sånt sammanhang, tror det var max 100 pers, liten lokal, låg scen. Ingen arenakonsert direkt.

100 gånger roligare än att se hypade snorungar på hippa storstadsklubbar, med en publik som bara är blase... (hmmm, hittar inga accenter på detta tangentbord)

Fotnot för dom som inte känner till Chris Bailey: Sångare i australiensiska The Saints, som hade stort inflytande på det som skulle bli punk. På senare tid är han väl mest känd för duetten med Nick Cave, Bring It On.

PF
2003-11-15, 15:34
Ballt. Det är SÅ livemusik ska avnjutas, så man HÖR och SER. Och UPPLEVER.

mv
2003-11-18, 11:19
Ja fan vad skönt. En liten historia. Precis innan Nirvana slog igenom så var det en liten rockförening långt inne i smålandsskogar som hade bokat in Cobain och grabbarna men avbokade dom i sista stund för att dom inte trodde att det skulle komma nån, sen bara en liten tid senare så släppte dom Nevermind och då tror jag att det var nåra rockers i skogen som ångrade sig lite.

eskimo
2003-11-18, 11:42
Hmm, den där har jag hört förr fast då var det ett spelställe i Uppsala.
Har för mig att det egentligen var så att Nirvana planerade att göra en liten turné i Sverige men det hela ställdes in då det började gå bra för dem.

Oberfunker
2003-11-18, 12:44
Surt :(

Jag såg Michael Wiehe live på folkhögskolan i Eslöv - bara en intern grej eftersom han var bekant med rektorn. Han kom tydligen varje år. Bland det bästa jag sett! Och så kunde man ju köpe en signerad skiva... :D

Real Parakeet
2003-11-18, 14:37
WASP i Huskvaran folkets park då? Tyvärr missade jag dem. Men i juni var jag på en gång så stora Dio på lilla Brädgår´n i Göteborg.

PeterH
2005-03-19, 14:40
Väcker liv i en gammal tråd: Ikväll spelar Saints på Sticky Fingers. Kan bli kul, kan bli rockfarfar-varning. Men jag tror och hoppas på en kanonspelning...