handdator

Visa fullständig version : Bemästra Drumkit from hell



gibixx
2003-11-13, 22:45
Tjena.

Jag behöver ett bra program för att leka med Drumkit from hell.

Jag använder mig inte av midi så jag skulle behöva ett program där jag kan klicka osv..

Hjälp mig snälla..

PF
2003-11-13, 22:49
Vilket program använder du då?

Har du bara fått tag på DFH sådär apropå, så låter ju det lite "fishy"... :confused:

Men du menar säkert att du kör ett audioprogram men inte vet vilken sampler du ska välja, or?

gibixx
2003-11-13, 23:03
Nej nej.. inget "fishy" som du kallar det.
Jag har köpt det utav en kompis. Så ingen fara, du kan inte åka dit för medhjälp till något brott.

Ja alltså jag har testat Battery. Men som jag förstår det måste jag koppla in ett midibord för att kunna bygga mina komp..

Jag vill ha ett program som tex Fruityloops för att kunna bygga mina komp. Men jag vill gärna att det ska vara lätt att lägga in ljuden.

Reason 2.5.. är det bra?.. Eller måste jag ha ett midibord då också?

eskimo
2003-11-13, 23:20
nåt sequenserprogram funkar la bra. bara att klicka i. nån billig variant av cubase?

PF
2003-11-14, 01:13
Esquise me, men att _börja_ med DFH * låter * som en lite "fishy" tågordning.

Midibord? Klaviatur, menar du? Midikeyboard?

Iofs, while we're dealing fishy... PF denna vecka: supportar en tjej. Hon har en IBM-laptop. Jag ska ha tag på nätverkskorts-drivaren. "Du fick inte med någon CD med datorn som det står IBM på eller liknande?" frågar jag. Svaret kommer direkt: "Låt mig säga så här... jag har hittat den här datorn... kan man säga"... :-/

Volantiz
2003-11-14, 01:16
dfh är nog en bra orsak till att börja köra med en sampler av något slag.. svårt att hitta bättre trumplatta.. vill också ha :(

imported_Bengan
2003-11-18, 15:46
En mjukvarusampler typ battery och sedan använder du dig av drumedit eller keyedit och "klickar" in dina slag....