handdator

Visa fullständig version : Kraftwerk gör Sverigebesök



en David
2003-10-30, 20:32
Den 8-9 februari, Cirkus.

mechatronic
2003-10-30, 22:39
Berätta mer!

en David
2003-10-30, 22:45
Oj, tyvärr vet jag inte mycket mer. Men det kommer ifrån den oerhört säkra källan Z-TV-nytt. :D ;)

Fast jag tror inte att dom ljuger.

Distinct Division
2003-10-31, 08:13
Dom ska spela i Köpenhamn åxå... Den 14 & 15 Februari... Biljetterna till KPH-koncerterna släpps den 10 november. :)

drdreas
2003-11-05, 02:10
var ska dom spela närmare bestämmt?
jag måste se dom helt enkelt :)

Distinct Division
2003-11-05, 07:18
Hmmm... Inte en aning. Har försökt snoka lite... Ska snoka mer...

Distinct Division
2003-11-05, 07:21
Klarsnokad...


The German band Kraftwerk will play in Copenhagen at KB Hallen on Saturday and Sunday the 14 & 15th of February 2004.
It's now also confirmed that Club Metropolis will organize a Kraftwerk After Party at the venue called "Musikcafeen" in Magstræde, Copenhagen Saturday the 14th of February 2004.
:D

-Niklas

Fredrik @ MI-7
2003-11-05, 09:25
YEEEEEEESSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!! :D

lappalainen
2003-11-05, 09:36
Kanske några av oss som tänker gå kan samsas och gå ihop?! Vi kan samlas på lokal innan och sjunga 99 Luftballons eller nåt... :D

Znoken
2003-11-05, 10:16
För den som nu inte avskyr MTV allt för mycket så kan jag rekommendera MTV Awards som går av stapeln den 6:e november.
Kraftwerk skall göra ett framträdande då. Funkar ju som en liten teaser inför Sverige besöket :)

http://www.mtve.com

en David
2003-11-05, 12:59
Hur är dom live egentligen? Jag har iofs sett en video där dom spelar progrock, utan synthar. :D:D:D

(Nej, det är inget vidare bra...)

Drdreas: "Den 8-9 februari, Cirkus." Cirkus ligger i Stockholm.

en David
2003-11-05, 17:55
Ny info:

"Biljetterna - till vilka det lär bli viss rusning - släpps den 10 november."

encore
2003-11-05, 17:56
Jag (med brorsor) ska se dom i København. :)

Katsuragi
2003-11-05, 20:43
Jag måste bara skaffa mig en biljett. Trodde aldrig Kraftwerk skulle turnera igen sen jag blivit tillräckligt gammal...

lappalainen
2003-11-05, 20:46
Det blir till att hänga på låset till Ticnet på måndag morgon alltså... :D

en David
2003-11-05, 21:17
Jag upprepar mig: Är dom roliga att se? Någon som sett och vet?

PF
2003-11-05, 22:04
Lappalainen, jag är på; let's team up - ska vi göra ett gäng i Sthlm som går och kollar in dem? Kan ju kombineras med lite öl å samkväm! Och efterfest med kling och klang! ;-)

Volantiz
2003-11-05, 22:57
jag är lätt på! :)

lappalainen
2003-11-05, 23:28
Enligt Ticnets sida kan man bara köpa 6 biljetter per person, så antingen beställer någon full ranson eller så bestämmer vi att vi köper var å en på sitt håll.

Det blir en Tour de djurgården kanske... ;)

Volantiz
2003-11-06, 00:05
450:- läste jag att biljetterna kommer kosta.. om nån har lust att ställa sig i kö å köpa ut åt mig så skickar jag över pengar på studs :)

PF
2003-11-06, 01:10
Sex pers borde vi lätt kunna skrapa ihop. Sedan har vi ju det lilla (ähum) 99mac-gänget att plocka från om det skulle knipa... ;-)

Kan du beställa biljetter, Lappa, så skickar jag över pröjs för min andel på stört. Själv är jag inte så bekant med Ticnet osv plus att måndag blir Helvetets Värsta Dag på universitetet... ;-)

Du kan ju ta beställningar här, nu är vi tre åtminstone - du, jag och Volle.

lappalainen
2003-11-06, 01:55
Ålrite... jag sätter mig i kö å väntar. Finns det 3 till som vill gå och kan hosta pengar innan helgen så säg till å det snaraste.

encore
2003-11-06, 15:01
Kan tillägga att det fortfarande ser ut som att det finns biljetter att köpa till båda KW-konserter i Kbh. Även fast vi kanske är eld och lågor över att få se Kraftwerk-gubbarna så är det nog inte alls samma drag till biljetterna jämfört med Bruce Springsteen, Rolling Stones och så vidare, det lilla antalet spelningar till trots. Men för min del är det ändå otroligt häftigt att få se dom! Det är egentligen bara Kraftwerk och Jarre som jag verkligen har drömt om att få se live. Och nu har jag snart fyllt ut den kvoten. :) Men plockar dom inte med sig robotarna så blir jag sur. :D

PS. Kraftwerk har uppdaterat sin "Konzert"-sida på den officiella hemsidan. En liten revolution i sig. :D

lappalainen
2003-11-10, 09:25
:mad:
Arrgh...

Har suttit i telefon och på webben och försökt att komma fram till Ticnet i nästan 20 minuter nu... Verkar stört omöjligt.

Återkommer senare med klarare besked. Bara de inte är slutsålda. Då blir jag riktigt sur...

Rillo
2003-11-10, 09:33
Jag gav precis upp nu, lyckades komma in på Ticnet men fick inga biljetter.

JÄVLA SKIT!!!

lappalainen
2003-11-10, 09:39
Hehe...samma gamla visa med Ticnet... oavsett vilken typ av biljett och oavsett antal så får man meddelandet: Det finns inte det antalet biljetter du söker. Försök igen.

Det blir inte bättre än att man får vänta helt enkelt... :mad::

Hmm... En biljett på spridd plats borde ju kunna gå. Nähä!! Inte ens det finns. Vart ringer man för att klaga. Ger mig den på att det är kö dit också... :kaaaka!:

lappalainen
2003-11-10, 09:49
Jaha... skit piss å kräm... efter nästan 40 minuter kommer beskedet. Allting uppbokat båda dagarna. :mad: :(

Znoken
2003-11-10, 10:01
F-n också! Dags att byta spelplats till hovet kanske! Verkar som om det skulle gå att fylla den arenan ganska lätt.

Får väl skylla mig själv när man är dum nog att ta en tvättid samma morgon som de släpper biljetterna till århundradets höjdar konsert. :mad:

Blir säkert trångt, svettigt och alldeles, alldeles underbart :(

Znoken
2003-11-10, 10:47
Pga den stora omsättningen av biljetter till Kraftwerks två spelningar på cirkus har de nu lagt till en tredje speldag. Dvs tisdagen den 10 februari. Passa på och boka nu!

lappalainen
2003-11-10, 10:52
Nu är jag fetpå... som en varg som ska slita sitt stycke i bitar :D

lappalainen
2003-11-10, 11:04
Ok... PF & Volle. Dags att hosta upp bagare... biljetterna är bokade! :D Ska hämtas ut senast den 13... nu på torsdag.

Konserten är Tisdag 10 febr. 2004 kl 19:30.

Hujedamej... blev lite speedad nu. Kanske dags att återuppta åtaganden på jobbet nu... Nä, en kaffe blir det först. :)

Znoken
2003-11-10, 11:13
Vad säger ni om att köra en liten 99musik gathering innan konserten med en bira lr två?

Dvs för de som nu skall gå den 10 feb. Men alla är ju givetvis välkomna :)

Någon som är på?

lappalainen
2003-11-10, 11:16
Jomenvisst... vi är på. Eller ja, jag är på, sedan hur det är med de andra två får de svara på, men jag kan inte tänka mig annat.

:)

Katsuragi
2003-11-10, 14:15
Hade en polare som satt och uppdaterade ticnet om och om igen ett par minuter innan 9, och han fick tag i ett par ståplatsbiljetter till söndagsspelningen. Fan va skoj det ska bli...

encore
2003-11-10, 14:19
Det var som fan! Är de redan slut? :eek: På de danska spelningarna (vars biljetter släpptes förra måndagen om jag inte minns fel) verkar det fortfarande gå att få tag på biljetter till båda framträdanden. Vet inte hur stor KB Hallen är iofs.

Znoken
2003-11-10, 17:01
lappalainen >> Kanon! Då får vi ta och sy ihop någon liten förträff så att vi får några kalla i oss och kommer i stämning :)

Så var då samtliga konserttillfällen slutsålda. Snacka om drag efter biljetter. Kul! Gubbarna lever..... :)

Naomi
2003-11-10, 17:15
Jag e sur som satan........... inga biljetter för mig :(

lappalainen
2003-11-10, 17:34
Dualrange: Prova att ringa på ticnet och cirkus på torsdag eller fredag och kolla om det finns biljetter som inte är uthämtade. Det brukar alltid vara någon som glömmer av det eller returnerar. Inte ska du behöva sitta kraftlös en sådan afton.

Znoken: Självklart ska vi ha ett par kalla. Glöm inte att hårdplugga alla texter också så att vi kan stämma in i allsången... :kaaaka!:

lappalainen
2003-11-12, 13:42
Sådär...nu är jag lugn som en filbunke igen... Håller i 3 biljetter.
Boing,
Boom,
Tschack!

Aahhh...

:cool:

encore
2003-11-16, 20:31
David : Du undrade ju hur Kraftwerk är live? Här är svaret, underhållande läsning. ;)


From: Benjamin Ward
To: Analogue Heaven
Subject: [AH] Current Kraftwerk tour report
Date: Mon, 30 Sep 2002 19:02:15 +0100

My friend Ian went to see the 'Werks in Paris at the weekend. This is his report:

"You asked for reports, so here goes... Kraftwerk were, as you might expect, pretty amazing and bizarre. For aficionados, there were significant ?aesthetic? changes from previous presentations, however.

How to describe? Well the new stage set removes all previous banks of keyboards, units, effects, etc. It is now down to literally the four of them each standing behind their own most fantastic minimal console - a totally flat board with a Sony Vaio computer protruding upwards from the rear. Er, and that's it! (Other than a foot-pedal each). Gawd knows what is in each console, but Ralf's seemed to contain a keyboard, and they all seemed to have some buttons to press and wheels to bend.

The new visuals were *stunning* (We were right at the front, no surprises there, you might say). The new films and pictures for TEE, Autobahn, Pocket Calculator were all amazing, and very beautiful, on an enormous screen that was about 40 foot wide by maybe 12 foot tall, and which sometimes was one picture, but at other times divided up into three different shots. TEE was so amazing I almost felt giddy as I danced along to the pictures. But, even better, not only were we treated to a superb totally new dancey version of ?Expo 2000?, but some pretty amazing visuals with it. We also were indulged with 'The Model' and my own personal poptatstic moment...... for the first time in 20 years, 'Neon Lights' complete with utterly sublime, beautifully shot, film pieces. So the set list was fab.

Other memorable moments included poor Florian having a cold, and having to sneeze a few times (this causing possibly the biggest human movements of the entire evening's proceedings!) and a rather fantastic machine breakdown of a false start when they attempted to kick off with 'The Robots' only to find said console systems making no noises other than the initial bleeps. Cue Teutonic puzzled looks, the dropping of the curtain and the potential for some misplaced boings. However, all was re-started and the action began!

We danced and sang along; our French colleagues were (perhaps oddly) far more restrained than the English contingent. Thus, we got plenty of gently restrained quizzical looks from Ralf and Florian ("Ach, nein, Wir haben Nutterz in das Haus" ) who, nonetheless, clearly appreciated our enthusiasm The new song had progressed by at least few bars since 1998, so things are now obviously moving rapidly at Kling Klang studios.

Quite amazing; a real treat, and great to see at *such* close quarters in such a personal and small setting. Here's hoping for a UK tour.... (I did my best by shouting out 'Come back to England'!) Oh, and we got to say ?bon soir? to Jean Paul Gaultier as we went in ? extremely strict security too so that the new visuals were not photographed.

For those of you worried about details, I think the set list was something like: The Robots; Expo 2000 (remix) It's more fun to compute/Home Computer; Man Machine; Tour De France; The Model; Neon Lights; Airwaves/New Song; Pocket Calculator; Autobahn; Radioactivity; Trans Europe Express; Numbers; Computer World; Music Non Stop

All rather groovy, and I am still recovering from that, and 3 days of biere in gay Paris ;o) "

Thanks, Ian. From all accounts, it seems that he definitely wigged out to it all :-)

Ben

jgb
2003-11-16, 20:55
Hmm... skall vi sammanfatta det?

Greatest hits, gubbar med laptopar, ombootning av laptop under spelning, de hade lite rattar och knappar förutom laptoparna, samt att Florian var förkyld. Just ja, otroligt bra visuella inslag på stooora skärmar.

Känns som om jag verkligen mååååååste se dem. ;)

Nog skämtat, hoppas att ni som går och ser dem får en bra konsert!

Helix
2003-11-17, 01:22
Ååh, jag måste verkligen se Kraftwerk en gång i mitt liv! Men som alltid så är jag sent ute.. Tror ni att man kan få någon biljett från Ticnet fortfarande??

Edit: Ticnet är helt uppbokat.. Kan man inte typ köpa av någon jävel utanför eller något?