handdator

Visa fullständig version : Hur man kan förbättra Fame Factory!

PF
2003-10-07, 19:56
Här är ett tips till Bertan å gänget.

Mika upp pianot å sångrösterna ordentligt så det låter bra, för pianisten och vokalisterna får till det ibland under övningspassen. Det kan bli en Fame Factory Unplugged-platta av de bästa inspelningarna. Se där, en luspank student har just bidragit med en idé till ännu mer kosing till de rika! De som har de får!

:mad: :p :kaaaka!:

amino
2003-10-07, 20:44
Jag har ett bättre förslag. Byt ut eleverna mot synthar och låt dem tävla mot varandra istället.

PF
2003-10-07, 21:14
Försökte bara vara lite positiv, brukar annars spy galla som f*n över företeelsen... ;)

amino
2003-10-07, 21:23
Jo, jag har sett det. :)
Jag har faktiskt inte så mycket emot det. Några där är riktigt duktiga, andra är inget vidare, och det finns ju musikutbildningar på många andra ställen så Fame Factory är egentligen inte så annorlunda. En kombination av utbildning och jättelång audition kanske. Ditt förslag låter också vettigt, för många blir riktigt nervösa på finalen och sjunger falskt rakt igenom nästan, medan det låter mycket på repetitionerna.

Men avsaknaden av smileys i mitt inlägg var avsiktlig. Jag tror det hade varit jätteroligt med ett Fame Factory för synthar. Då hade jag inte missat ett avsnitt, vilket händer i princip dagligen nu. :)

PF
2003-10-07, 21:40
Lyckans ost. Jag får inte missa det. För flickvännen är som besatt. Då får man stålsätta sig å tänka positivt... ;)

Mårre
2003-10-07, 21:43
Nu e väl utbildningstiden dubbelt så lång? Det gör ju att det blir mer förtroendeingivande (iallafall i mina ögon). Nu tittar jag långt ifrån varje dag men vissa har ju det där lilla extra som även vissa etablerade artister saknar. Så ngn galla spyr inte jag över programmet. Bra utbildning bör premieras å med den sånglärarinnan de har, "individanpassad utbildning" samt intressanta gästföreläsare (det har talats i tidningarna om Carolina Klüft å Tomas Di Leva) tror jag att den nya versionen håller en ruskigt hög kvalité.
Nåväl, den som lever får se! ;)

lappalainen
2003-10-07, 23:44
Hrmm... Då jag av jobbet "påtvingades" att ta emot tre biljetter till månadsavslutningen (den som sänds nu på lördag) i Annexet för tio dagar sedan måste jag nästan hålla med de som är positiva till programet. En del av dem är riktigt, riktigt duktiga sångare/sångerskor.
Precis som amino sa, det är en utbildning men med den skillnaden att det sänds på tv och samtidigt är en tävling, och det får väl vi tittare och de medverkande acceptera.

För övrigt har jag blivit förbjuden att vistas nära tv:n mellan 19-20:30 om jag inte ska göra min flickvän sällskap. Gråter inte direkt blod över, men är å andra sidan inte speciellt hatiskt inställd till programet heller.

Det går ju, som tur är (och om man bestämmer över fjärrkontrollen) att byta kanal och strunta i att titta om man inte gillar det... :kaaaka!: