handdator

Visa fullständig version : Dåligt ljud



romanenko
2003-09-21, 21:23
Hej

Jag sitter (just nu) med en G4 Powerbook, en mixer, en POD2 och en gitarr och spelar in lite men tycker att ljudet blir lite burkigt.
Jag har mixern kopplad direkt in på det interna ljudkortet och när jag lyssnar i hörlurarna som är kopplade till mixern så låter det hur bra som helst men när jag spelar upp det från datorn igen så låter det lite tråkigt.

Tänkte fixa till ljudet lite men undrar om det är mixern eller det interna ljudkortet som förstör kvaliten mest?

Tack

PF
2003-09-21, 21:35
Det är svårt att bedöma vad du menar med "lite tråkigt". Är ljudet förvrängt på något sätt? Kan du ge ngt ljudexempel så vi kan guida dig bättre?

Oberfunker
2003-09-21, 22:46
mono? :)

pme
2003-09-22, 08:10
Det är möjligen inte så att du lyckas spela in poden och monitorsignalen? Kör du med klick ljud ?

Roberth
2003-09-22, 13:06
Off Topic: Vart sitter du och skapar musik nufortiden da? Tillbaka i Skottelandet eller Savsjo? Har ju fan inte sett dig sen jul!

/Rob

romanenko
2004-01-27, 07:30
Drar upp den här tråden igen.

För att göra det väldigt enkelt. Blir inspelningskvaliten mycket bättre med ett riktigt Fiewwire/USB-ljudkort än det inbyggda ljudkortet?

Rob:
Tjena tjena! Sitter i Göteborg just nu men får se hur länge jag stannar kvar här..

PF
2004-01-27, 13:44
Mycket och mycket, det är subjektivt, men jag skulle skaffat en Motu 828 el dylikt om jag hade en PB.

Roberth
2004-01-27, 16:04
PF: Och gott om pengar då förstås :)

Är inte M-Audios nya ganska bra och prisvärda?

Romanenko:
Göteborg alltså. Nice. Sandin är väl kvar där också eller?

eskimo
2004-01-27, 17:40
Romanenko: nog är det skillnad, men inte SÅ stor. Det borde det inte vara iaf. Det är inte så att när du lyssnar från mixern även lyssnar på signalen från datorn och att du alltså får signal från två ställen samtidigt?