handdator

Visa fullständig version : 80tal



Steve
2003-09-21, 09:34
Det bublade upp lite italodisco/popsnören från the golden 80´s:D

Ryan Paris--LA DOLCE VITA SICKEN GO BASGÅNG

Men without hats--Saftey dans

Scotch--Mirage


Någon annan som diggar de här mästerverken :D

Rillo
2003-09-21, 09:37
Visst diggar vi!

Men without hats är helt suveräna. :)

Steve
2003-09-21, 09:54
riffljudet i saftey dans e det superjx???? fick till ett identiskt i min gamla jx10a ????

amino
2003-09-21, 10:46
Skrevs ursprungligen av steve
riffljudet i saftey dans e det superjx???? fick till ett identiskt i min gamla jx10a ????

Tja, JX-10:an kom 1986...Safety Dance kom 1982. ;)

Men en glad låt är det! :D

Steve
2003-09-21, 10:49
Det är ju faktiskt så amino:kaaaka!:


Ibland skriver fingrarna utan att kommunisera med hjärnan:D

Oberfunker
2003-09-21, 11:06
Scotch rules! :D

Så enkelt är det bara - de fick mig att börja med discotakter redan på min D-20:a. Håller stundtals på med italodisco idag också. Guldgrejer!

PeterH
2003-09-21, 11:39
Scotch är förevigt förknippat med skoldanser och hångel i soffor för min del. Skulle nog aldrig komma på tanken att lyssna på det "seriöst".

Steve
2003-09-21, 12:38
Peter. håller delvis med:D

Låter som vi är samma generation

Vi som ligger precis på 30 strecket plus minus ett år:cool:

PeterH
2003-09-21, 13:44
Exakt. :)

Lustigt, men jag har aldrig känt så för Depeche & Kraftwerk, och annat man lyssnade på. Men det är klart, det snurrade inte så mycket på skoldanserna... Alphaville känns lite kluvet. Visst är det bra, men väldigt förankrat i den tiden... Scotch & Baltimora är iaf över alla gränser :)

Steve
2003-09-21, 13:51
Håller med till 100%

Vissa låtar får det att vända sig i magen..........

Ex1. Total eclipse to my heart.........alltid sista dansen:rolleyes:

Ex2. Alla dessa breakdance låtar......var alltid någon cool pojke som skulle breaka o snurrar rund som en nyligen kastrerad hund:eek:

PeterH
2003-09-21, 14:36
:D

Breakdancen hade inte kommit så långt ut på landet då, att vi fick uppleva den på det viset.

Sista dansen för oss var länge Bryan Adams "Heaven". Och hur usel den än må vara (för att inte tala om covern) så tänker jag alltid lite gråtmilt på min första flickvän när jag hör den. ;)

encore
2003-09-21, 18:03
Steve : Oooh.. vilka låtar du nämner. ;)

Ryan Paris - Dolce Vita är verkligen en gammal favorit. Fantastiska ljud. Japp, basgången är mysig men även det klockaktiga leadljudet i början får mig att rysa av välbehag. Brorsan har visst Ryan Paris-albumet där ovannämnda låt finns med på och tydligen är resten av skivan inte något att lyssna på. Men den här låten... älskar den! ;) Finns en version av låten där det ligger ett galet disco-mellanspel mitt i, i en slags shuffle-taktgång.

Scotch - Mirage är inte dum heller. Scotch är också gamla favvisar för mig. Såg musikvideon till låten på nätet för en tid sedan, klart coolt! ;) Den berömda "hostlåten" och "laa laaa laaaaaa" är det nog ingen som har glömt bort heller, men en mer okänd favorit för mig är "Primitive Man". Nostalgi och åter nostalgi.

Men without Hats - Safety Dance känner jag igen namnet på, men minns inte hur den går... Jag säger som T2-Arnold på tysk dubbning: "Ich komme zurück!". :D