handdator

Visa fullständig version : Ny Forumsmotor



PF
2003-08-26, 16:58
Tjohej!

Vi har nu hastigt och lustigt bytt från UBB till vBulletin som forumsmotor. Som ni ser är det lite rörigt, flyttstädning pågår.

Viktig info!

För att logga in, använd ditt synliga namn och sedan samma password som förr. Har du glömt ditt password, maila en förfrågan med ditt synliga namn eller medlemsnummer angivet till 99musik@ingenjunkmailtack.telia.com - utlämna naturligtvis det där direkt efter snabel-a:et och avsluta sedan med en av världens vanligaste domännamn.

Vi ska fixa designen osv så vi snart är på fötter igen - med ett mycket bättre 99musik! :) Snabbare! Bättre! Nyare!

Vi har också gjort en förändring i administrationen; jag kommer nu själv sköta den biten enligt konceptet "minsta möjliga mån", "minimum fuzz, maximum moola". Jag börjar själv att plugga från och med idag, ska läsa 3 år multimedia, så sajten måste få en mer "pang på"-funktionalitet åt alla håll. Jag ber er därför att som användare försöka tänka ännu mer på att:

1. Placera era inlägg i rätt kategori. Om ni är osäkra, kolla vad som finns för annat innehåll i respektive kategori. Inga datorfrågor i Studio/Inspelning, inga syntar i gitarrforumet osv.

2. Försök tänk på språket, både i avseendet "korrekt svenska" (vilket är mycket mer underbart att läsa än något "sär skrivet" som blir så jobbigt) och - viktigare - i avseendet vårdat språk. Vi är ett seriöst musikerforum och ska inte ha allt för utflippade uttryck. När jag ändå talar om detta, försök alltid tänka på forumets fullständiga namn; 99% musikdiskussioner. Utgå därifrån. Givetvis är Off Topic skoj, men då ska det gå hand i hand med att man även postar On Topic. Tänk så här: Fem On Topic, då får jag posta ett Off Topic. Till exempel.

I huvudsak ska vi dock ha en skoj och lärorik upplevelse när vi surfar till 99musik. Bidra så fort du kan / vet / vill / har en aning, vi vill ha ett bubblande forum med gott om nya inlägg varje dygn.

See you out there!

Tack till Martin Björnström för fortsatt förtroende för 99musik och hjälp med upplyftningen till vBulletin och ny, apsnabb server!

Tack till de forna flygledarna för all hjälp vi fick av er! Vi hoppas se er fortsätta posta å finnas till för allas trevnad.

:cool:

Mvh PF, synt/skiv/mediaentusiast och initiativtagare till 99musik.

lasselu
2003-08-26, 17:02
Här händer det grejor...kul att du ska börja plugga, PF...lycka till!

Tobias Bergius
2003-08-26, 18:23
Kul att det blir en ny version av det underbara forumet! :)

Men på detta så ser man inte vad trådarna heter i Sammanfattningen.

PF
2003-08-26, 18:26
Nej, sammanfattningen funkar inte än. För att få svensk översättning på det mesta importerade vi 99macs så kallade Template, och med den följer förstås en hel del länkar som pekar fel. Det håller på att åtgärdas.

Fleno
2003-08-26, 18:35
Känns mycket bra det här!

Lite som att flytta till en ny lägenhet och alla kartonger är huller om buller.

eskimo
2003-08-26, 18:59
Ja, lite ny lägenhet över det hela. Man har målat köksluckorna chic ljusgråa men väggen är fortfarande 70talsbrun.;)

Rillo
2003-08-26, 19:45
Blir nog bra det här!:)

PF
2003-08-26, 20:04
Absolut inte! ;)

Men det här med "flygledarforum" och flera admins medförde att mer tid togs i anspråk, tid som vi alla nog hellre utnyttjar till kreativa prylar, som t ex att göra musik... :-)

Oberfunker
2003-08-26, 20:14
Jo, det blir nog bra, men jag saknar päronglassfärgen :D

Blev orolig när jag gick in tidigare idag och det bara förekom riktigt basic grafik... Såg hemskt ut! Nu börjar det som sagt ordna upp sig. Ser också fram emot ett snabbare forum!

Bra jobbat, PF :)

enapa
2003-08-26, 22:23
Testar lite bara.

:)

Martin Belak
2003-08-26, 23:48
Det skulle underlätta om du som upptäcker en galen länk, eller något annat som är knasigt rapporterar detta i denna tråd. Kör hårt, beatesta alla funktioner och rapportera fel. :)

/M
*hjälper Patrick med forumbytet*

Niklas HS
2003-08-27, 00:40
Trevligt att det uppdaterats! Men layouten är tyvärr inte så värst -- kul... lixom, bah..

Fick en chock efter jag tröck enter :)

PF
2003-08-27, 01:03
Vi har inte möblerat klart än, men nu är i alla fall kartongerna tömda.

Så att säga.

Och jag trivs enormt bra i den nya bostaden... ;)

Rillo
2003-08-27, 08:38
Jag kommer inte överens med färgerna på forumet, känns kallt och småtrist, lite öststat, lite ruggig vinter, mycket grått. Varmare färger tack.:)

false messiah
2003-08-27, 08:59
Kan man dra ner bredden på forumet, eller iallafall få det lite dynamiskt så skulle jag bli glad. Just nu är den en liten smula för brett, speciellt på förstasidan. (Som också har ganska gott om luft.) 1024x768 i Safari.

Annars ser det bra ut, om än något ovant...

EDIT: Sen var det lite småfunkiga standardinställningar: I min värld börjar inte veckan på söndag, och jag har inte GMT utan CET som tidszon. Om det går att ställa in centralt så bör ni ändra på det...

Dessutom var det lite missade översättningar ("Spara ändringar Modifications") i inställningarna också.

batmannen
2003-08-27, 09:27
Ser guld ut PF :). Lycka även till med studeriet :)

PF
2003-08-28, 15:35
Tackar stort för alla glada kommentarer! ;)

En nyhet är att det nu finns en kalender! (http://99musik.com/calendar.php?s=) Håll koll på - och hjälp till att uppdatera den om ni kan / har tid / vill / vågar.

Lägg in era födelsedatum där förresten, så ser vi när ni fyller år och kan gratta! :)

Butterfly
2003-08-28, 23:03
Jag gillade förstasidan :)

jonas gustafsson
2003-09-04, 15:20
Om man kan bjuda på onlineflyttgröt så gör jag det nu!
Håll till godo och vräk i er alla ni som jobbar för forumet :D

Rillo
2003-09-04, 15:24
Och här (http://62.119.38.141/axa/) kan ni hämta recept på gröten. :)

champ
2003-09-07, 22:46
kanske varit på tal redan men men,

saknar "senaste inlägg" grejjen i forum-vyn. svårt å veta vad/om man ska hoppa in och läsa.

/d

encore
2003-09-07, 23:14
champ : Läs här (http://99musik.com/showthread.php?s=&threadid=2531)! Har rotat med det senast idag ju! :)