handdator

Visa fullständig version : drumkit from hell ?



drdreas
2003-05-27, 23:10
Tjenare alihopa som några kanske vet så har jag köpt drumkit from hell, dock från en privatperson frown.gif
Jag provade inte skivan alls vid köp, men nu skulle jag lägga in samplingarna i kontakt och ser att alla samplingar ligger huller om buller jag hittar några filer som heter .drm, vad betyder det dom ligger i en mapp som heter drummap men jag inte komma på vilket format dom är i dessa .drm filer.
Sen finns det en mapp som heter banks och där finns det filer som heter fxb nånting..
Har jag köpt en falsk skiva eller?
den ser helt ok ut både trycket och fodralet som jag fick med.
Visst kan jag också keymappa samplingarna själv, men jag är extremt lat när det handlar om sisådär 242 filer som ska keymappas *urk*
Plz help me

Volantiz
2003-05-27, 23:24
jag har för mig att det nu finns nån snäll uppmappningsjox att ladda hem från http://www.estradmusik.se . Spring å kolla wink.gif

drdreas
2003-05-27, 23:31
Vollan, jag kan inte tacka dig tillräckligt, hade redan börjat med kurzwen *ush* skulle säkert ta några dagar....

drdreas
2003-05-27, 23:55
Ok jag kunde inte konvertera exs filerna med awawe, någon som har ett annat tips?

enapa
2003-05-28, 07:54
Jag tror att det är LM4banker som ex.Battery klarar. Det är väll olika samplingar på varje trumma beroende på hur hårt han slår, därav bör det vara många filer.

Rizzo
2003-06-09, 01:14
.drm är ett filformat för Cubase VST (inte SX vad jag vet) som innehåller en trumpart.

.fxp är ett VST-format, så att du i LM4/Battery/[name a VST-drum-thingy here] kan ladda ett färdigt program - som en patch till vilken synth som helst.

.fxb är en bank med flera FXP:er.

PF
2003-06-09, 09:18
Denna tråd känns mjuk och go. Därför trycker jag på "go". Go to mjukvara.

drdreas
2003-06-09, 23:17
Men en fråga (obs jag e mycket dum) går det att konvertera dessa trummorna till kurzweil på något sätt?
om möjligt snälla säg jag har köpt cd´n för en tusing men det är synd om jag inte kan nyttja den...

xis
2003-06-10, 18:07
citerar:skapades ursprungligen av drdreas:
Men en fråga (obs jag e mycket dum) går det att konvertera dessa trummorna till kurzweil på något sätt? Programmet CD Xtrakt Finns här (http://www.cdxtract.com/news.php) konverterar mellan de flesta formaten.