handdator

Visa fullständig version : V-amp 2



maggelito
2003-05-06, 22:51
Har nyligen köpt en v-amp 2:a. Verkar vara en sjysst pryl, är nybörjare på gitarr oxå så det e kul att leka lite. Det jag undrar över som nån kanske kan hjälpa mig med är hur man får kontakt mellan v-ampen och datorn via midikabel? Borde ju bara vara att koppla mellan midi-out på v-ampen och midi-in på ljudkortet och sen köra v-amp design. Men jag får bara meddelandet att det inte blir nån kontakt med den. Vitsen med det här ska väl vara som jag förtått det att man ska kunna spela in i t.ex cubase med en rent ljud, utan stärkarsimulering och effekter för att sen kunna lägga på det i datorn och ändra lite som man vill, stämmer det och hur går det till isåfall? Hoppas nån förstod min långa och plottriga utläggning =)

Oberfunker
2003-05-07, 15:39
Har en polare som kör Vamp som bara den... Ska se om jag kan få honom att posta nåt som kan hjälpa dig smile.gif

waveterm
2003-05-07, 19:08
Nja serru,

det funkar inte riktigt så.

V-Amp editorn är ett editeringsprogram som låter dig styra alla parametrar i V-Ampen via datorn. Det passerar inget ljud i Midikontakten, det är Midi alldeles för långsamt för.

Du mpste koppla din gitarr in i datorn via ett ljudkort och sedan spela in ett rent ljud. Sedan skickar du ut gitarr ljudet från Cubase till V-Ampen. Ratt in ett coolt sound och spela in det via ljudkortet i Cubase igen !

Lasse

imported_Danne
2003-07-30, 14:51
Hej !

V-Amp 2 Midi ut -> Dator MIDI In
Dator MIDI Ut -> V-Amp 2 MIDI In

Jag har också en V-Amp2 enhet, men kopplar den via ett MIDI/USB interface.

När du spelar in i datorn funkar det inte genom midigrejen. Kör från V-Ampens LINE OUT portar till datorns ljudkort etc......

Prova även med uppspelning med någon typ av backup, trumljud genom V-Ampens AUX ingång

/Danne