handdator

Visa fullständig version : det smäller, några knep?



champ
2003-03-22, 01:05
lite lotteri då jag ska stänga av mina aktiva monitorer.. Ström-switcharna är uppenbarligen lite smutisiga så ibland smäller det i värsta laget.

visst en sån furman sekvens-power-grunka är ju ett alternativ men tänkte om man kan göra ngn simpel lösning på problemet.

hade nån kylig kontakt only spray en gång i tiden men vet inte om det är så hot?


jo, har även utan spänning flippat på&av i sinne utan direkta resultat.

eskimo
2003-03-22, 01:37
Gör det med en grenkontakt med strömbrytare.

PF
2003-03-23, 03:04
http://www.airforce-technology.com/projects/b52/images/b52_2.jpg

vet inte om jag har några bra knep faktiskt... http://www.99musik.com/ubb/icons/icon9.gif

hmm
2003-03-23, 09:58
Hmm! mina Event 20/20bas slutar smälla om man använder en balanserad kabel emellan Mixer och högtalare, vet inte om det kanske kan hjälpa hos dig med?

Mårre
2003-03-23, 13:08
citerar:Alltid bra med dina som mest informativa och djupsinniga inlägg, Mårre.
Det är väl för att du pluggar på universitet antar jag? :rolleyes: Fint informativt å djupsinnigt inlägg själv Pf (speciellt i krigstider)! Skillnaden e kanske att flygledare får skämta men inte "vanliga dödliga"? Eller det kanske e för att du e "a-lös" antar jag? :rolleyes: wink.gif

hade helst tagit detta vi PM men det går ju inte...

encore
2003-03-23, 13:34
En poäng till Mårre där faktiskt. Och visst är DX7:an b*js-brun, det är allmänt känt, fast inte gör det mig något. wink.gif

Dra inte igång några meningslösa diskussioner som bara som mynnar ut i försvinnande trådar osv, vi borde ha lärt oss av förtiden, ok?

PF
2003-03-23, 13:50
Jag gjorde en allvarlig reflektion och skämtade inte.

champ
2003-03-23, 18:04
yo,

har ju sådana 20/20 bas. har balanserad kabel och så.

visst, vanliga grodor med switch på löser ju problemet, men vore nice att kunna använda de riktiga också.. Antagligen därför de strular, har kört med skarvdosa-switchandet i ett par år, sen då nya mixern peakar så då man slår på och av den blev jag tvungen och börja köra med speaker-switcharna..

ya

amino
2003-03-24, 09:58
Har också 20/20 BAS och balanserade kablar. Smäller ändå. Nu spelar det inte så stor roll för mig för jag stänger ändå sällan av dem. wink.gif

drdreas
2003-03-25, 12:28
Jag hade en Gammel förstärkare på rummet för ett tag sen som sprakade något förfärligt när man slog påav den och det berodde inte på kondingarna som laddades ur eller så, det var kontakten som hade blivit så smutsig med tiden.
Lösningen var att byta kontakt, köpten en från clasohlson som funkade perfa direkt.
Kanske det fungerar på dina högtalare me, vem vet.