handdator

Visa fullständig version : Cd ingång på ett Delta 1010LT



Soulmachine
2003-06-12, 10:46
Hej!

Var skall man egentligen koppla in ljudsladden från cd-spelarn på ett Delta 1010LT?

Har inte sett nån stans en kontakt på ljudkortet, finns det överhuvudtaget, hur gör ni?

///Nicklas!

Mårre
2003-06-12, 11:39
Mig veteligen har jag inte kopplat in ngn sån sladd...det funkar ändå. "Vet inte hur det funkar men det kanske e ngt elektriskt?" wink.gif

encore
2003-06-12, 11:50
Mårre : Ditt "cdspelare"-program tar kanske ljudet digitalt från cd-läsaren? Då behövs inga kablar. (Ja, förutom IDE-kabeln.. hehe)

mechatronic
2003-06-12, 11:57
Jag har inte kopplat någon kabel till mitt Audiophile 24/96... men det funkar ändå... fast inte så bra.. det klickar och sprakar när jag ska lysna på CD-skivor.

Jag tror inte mitt ljudkort och cd-spelar kommer så bra överäns.

Jag har kommit runt problemet genom att lyssna på CD-skivor i en HIFI CD-spelare som jag kopplat till tape in på mixern.

Mårre
2003-06-12, 15:09
Jag "CD-spelar" med Winamp å WMP. När jag rippar gör jag dock det i Sound Forge med "extract audio".

Soulmachine
2003-06-12, 17:39
citerar:skapades ursprungligen av encore:
Mårre : Ditt "cdspelare"-program tar kanske ljudet digitalt från cd-läsaren? Då behövs inga kablar. (Ja, förutom IDE-kabeln.. hehe) Ja det funkar för mig också via IDE kabeln, det är bara det att det hackar något fruktansvärt. Det blir inte en jämn ström av data.

Finns det något sätt att fixa så att cdspelar progget liksom buffrar upp nåra sekunder så man slipper allt hackande?

Själv så kopplade jag (audio) sladden till mitt interna ljudkort men då måste jag dra ut ljudet till stärkaren eller rakt in i mixern.

encore
2003-06-13, 01:18
Soulmachine : När jag lyssnar på CD genom datorn (lyssnar normalt genom min DVD-spelare) så spelar jag dem genom Exact Audio Copy. Den buffrar audioströmmen, så det bör inte bli några hack.

Soulmachine
2003-06-13, 10:05
encore
Ok, det är precis det jag letar efter. smile.gif

Exit audio copy vad är det för program, har aldrig hört talas om det förut. Vet du någon hemsida man kan kolla på?

encore
2003-06-13, 13:01
Det är ett bra (och gratis) CD-rippningsprogram., så man kan säga att jag använder mig av play-funktionen i programmet. Peter H länkade till programmet på "bra mjukvara för gratis nerladdning" (http://www.99musik.com/ubb/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=24;t=000192)"-tråden också, såg jag. wink.gif Programmet hittar du här:

http://www.exactaudiocopy.de/

Soulmachine
2003-06-17, 23:13
Tackar encore... smile.gif