handdator

Visa fullständig version : 54 st CD-plattor...

PF
2003-01-21, 16:48
...plockade jag raskt ut ur samlingen - de här vill jag sälja. Var i Stockholm gör man bäst i att komma in med andrahands-CD-plattor nuförtiden? Vad brukar man få, 20:- st eller 40:- kanske? Om man har tur kanske. En blandad kompott med t ex Eva Dahlgren, SOS Band, TinTinout, Hooters, Nick Cave, Badly Drawn Boy, Dubwar, Roni Size och lite annat "skräp". Gör mig beredd att packa en ryggsäck och "gå på tur" med plattorna under morgondagen.

Volantiz
2003-01-21, 23:49
ojoj.. va ere for roni size-platta du ska bli av med!?
Affarer som jag har for mig tar emot skivor: Frizzle & Metronomen i gamla stan.
En hel bunt affarer pa soder.. ett tips om du ska ga runt.. borja med affaren nere i slussens t-bana.. precis utanfor sparrarna langst soderut. Sen kan man ga upp till gotgatsbacken, svang direkt vanster och ga upp mot mosebacke. Pa vagen dit upp finns en ratt liten men valdigt trevlig skivaffar. Sen kan man ta en tur ner till bondegatan (mest britishpop med mera), sen skanegatan brevid en videobutik (nick cave passar nog bra i den affaren :D ). Sen tror jag aven att skivaffaren som ligger i ringen centrum (skanstull) tar emot skivor.. var iofs evigheter sedan jag var dar.. sa lite osaker pa den.