handdator

Visa fullständig version : Mamma Mu



imported_Niklas Hellgren
2003-05-09, 14:56
Jag vill slå ett slag för en genre som inte är allt för välrepresenterad i denna grupp, nämligen barnmusik.

Jujja och Tomas Wieslander har gett ut två helt suveräna skivor i "Min lilla kråksång" och "Mamma Mu".

I all sin enkelhet är de mästerligt producerade och genomtänkta. Trots att de använder allehanda effekter för att förhöja stämningen i musiken känns den hela tiden helt naturlig och grunden för
deras sound är helt akustisk (i motsats till syntetisk då)

Ta genast tillfället i akt för att förundras över deras "sound"

PF
2003-05-09, 15:01
Ett alldeles särdeles strålande tips, Niklas! wink.gif "Jag är inte bara forumstomte - jag är pappa också" som PF kommer att säga i sin kommande tandkrämsreklam, cirka år 2025. Men vänta nu, det där lät konstigt, jag är ju pappa nu. Det är bare å köp helt enkelt, så enkelt var det med det. Tack!

imported_Niklas Hellgren
2003-05-09, 15:28
Ja, jag är ju pappa också.

Eftersom barn, eller åtminstone mina två, brukar bli stormförtjusta i dessa låtar har jag märkt att de passar utmärkt bra som barnvakt också.

Om man sätter låtarna på repeat, som när de sjunger "Nu kan du ta springstund" eller "här har du mig jag kryper, här har du mig nu går jag etc" så kan de springa runt runt i vardagsrummet timme efter timme:-)

nåja, lite överdrivet, men kul är det