handdator

Visa fullständig version : Vad lyssnas det på under påsken?

Mårre
2003-04-19, 03:10
Själv e jag helt inne på en gammal skiva jag fick tips om:
Two Lone Swordsmen - Tiny Reminders
Underbar skivamed massa underbara å galna ljud i samklang.

encore
2003-04-19, 07:04
Jag har just fått påfyllning i skivkollektionen så här spelas det Howard Jones å Stevie Wonder å Front 242 å Frontline Assembly å Depeche å lite Scritti också.. biggrin.gif

Oberfunker
2003-04-19, 11:15
Jag håller mig hemma och lyssnar på Sountracket till "Midnight Express" smile.gif De första fyra låtarna är i alla fall grymt bra... sen kanske man kan byta till nåt mer sammanhängande... Köpte ju den där skivan med Wunderlich också, men har inte vågat lyssna! biggrin.gif

Volantiz
2003-04-19, 12:21
Jag har suttit hos en polare å jobbat ett par dygn nu.. jobbmusiken har mest bestått utav porcupine tree (albumet staircase infinities från dom liras just nu), led zeppelin, judas priest, black sabbath, boards of canada, autechre, kent, ladytron, melody club, thåström, jimi hendrix och de lyckliga kompisarna. En skön och inspirerande blandning smile.gif

imported_Frej
2003-04-19, 12:28
Jag är nog en skum typ, men jag lyssnar helst inte alls. Får nog i studion (vi har pratat om det här förut känner jag).

Lyssnar jag så är det på mina egna toner för utvärdering, möjligen på någon ny vinyl men jag gillar när det är tyst och lugnt. Jag är inte den där musikern man föreställer sig äter musik dygnet runt.
Låter som om jag snöar in lätt, måste kanske ut och köpa nån skiva!
Fast den bästa musiken och inspiraionen får man ute på en bra klubb, där hämtar jag det mesta.

PF
2003-04-20, 02:17
Jag lyssnar allt mer sällan "medvetet" (=plocka ut just den skivan, spela just det spåret). Skivsamlingen tjänar mest som ögonfägnad egentligen. Brukar försöka ha MTV snurrandes eller sådär. Eller så kanske en mp3-playlist på slumpad ordning i datorn. Medvetet lyssnande får bli när man har kompisar hemma eller precis innan. När lägenheten är städad och man kan koppla av. Tenderar att tröttna på den musiken jag har, försöker koppla på en liten radar ibland och ta in nya intryck. Musikbyrån är ett annat perfekt hjälpmedel för sån´t. Och ni andra på 99musik - skivtips är kanon. Köpte den där plattan med Erlend (?) Öye. Har bara hunnit lyssna en gång, men den kändes rätt "ny", vilket är en bristvara för mig. Det är för mycket recycling på skivfronten dessa tider.

encore
2003-04-20, 15:20
PF : Fast när jag nämner Scritti Politti så åker väl skivorna fram rätt ofta? wink.gif

Lyssnar just nu på nån tysk blajkanal, de spelade just "Joanna" med Kool & the Gang... skulle vilja ha en samlingsskiva eller liknande med dom. Sköna funk & discorökare har dom gjort massor av. Någon som har BRA koll på Kool & gänget och har lust att berätta lite om dom ?

2003-04-20, 20:34
Heja Mårre!

Har du något mer med Two Lone Swordsmen?

Annars kan jag tipsa dig om Stay Down, den bästa dom gjort enligt mig....A Bag of Blue Sparks är också ganska bra.

Annat tips: Keith Tenniswood (Ena halvan av Two Lone...) kallar sig Radioactive Man, köp allt du finner med honom.

Fortsätt lyssna på sånt så är du ganska förberedd inför vissa av mina låtar wink.gif

Vad lyssnar jag på i påskhelgen? fågelkvitter.....så jävla skönt, jag har tillbringat helgen i skogen.

Mårre
2003-04-20, 20:51
Bionik: asså ere sån musik du gör?? Då vill jag höra omedelbums! Har försökt hitta TLS-CD i Sverige men det verkar döfött (hittar bara 12" å jag har ingen "remjocke"). frown.gif
Tiny Reminders låter lite som en korsning mellan Ae å FSOL tycker jag (vilket e "bang on target" vad jag letat efter)! biggrin.gif

MonsterCow
2003-04-22, 15:45
Åh! Tiny Reminders är en av mina favorit album. smile.gif Jag tycker det är snäppet vassare än Stay Down, men de flesta jag talat med gillar den bättre.
Jag lyssnar just nu en hel del på Infected Mushrooms nya album samt Arovane - Atol Scrap och Geiom - Sellotape Flowers . Den sistnämnda rekommenderar jag väldigt varmt, om man nu lyckas få tag på den!

Det finns ett par TLS CDs på www.hotstuff.se (http://www.hotstuff.se/).

Jonny B
2003-04-22, 20:20
Har spelat in och mixat en demo på fyra låtar, så av naturlig orsak så har jag lyssnat på de låtarna en mängd ggr. tongue.gif

2003-04-22, 20:31
Egentligen känns det fel att rangordna TLS album eftersom allt dom gör är mycket bra....mer eller mindre mycket bra wink.gif

Speciellt svåra att få tag i kan dom väl ändå inte vara.....warp, så overground det bara kan bli. A Virus With Shoes hittade jag i ett reaställ på en vanlig topplisteaffär och A Bag Of Blue Sparks köpte jag via cd-on.

PF
2003-04-22, 20:52
Jag köpte själv Drukqs direkt från Warp (Aphex) och fick efter ett tag en promo med 11 st remixade låtar; "Two lone swordsmen - Further reminders". Har nog knappt lyssnat på den, skulle du räkna den till ngt "mer mycket" bra, Bionik? Vore kul med ett perspektiv på plattan.

Mårre
2003-04-22, 20:54
Näe, det fanns faktiskt några skivor på cdon.com (dessutom 20kr billigare styck än hos HotStuff). Dessutom sägs TLS ha gjort en remix på Beth Orton (en låt på hennes nya album). Ngn som hört?

lasselu
2003-04-22, 21:07
Hos mig har Evanescence (http://www.evanescence.com/) snurrat hela helgen...

Brukar inte gilla sån musik men det här är bra tycker jag...

2003-04-22, 23:12
Further Reminders låter lite som idétorka. Om man är nyfiken på TLS är denna skiva inget man ska börja sin resa med, eftersom det är en remixplatta så representerar den inte TLS sound. Jag tycker inte att den är dålig, men långt ifrån lika mycket bra som det album den bygger på.....den är kanske bara bra wink.gif

Annan skojig blippblopp från warp är ju plaid, ganska mycket bra smile.gif

Sp3cialK
2003-04-22, 23:14
Har blivit mycket internetradio under påsken.
Mycket jazz faktiskt..
www.di.fm´s (http://www.di.fm´s) Moderna Jazz kanal och lite softare på www.smoothjazz.com. (http://www.smoothjazz.com.) Kan va värt att kolla upp om du gillar jazz då.

Real Parakeet
2003-04-24, 15:45
Var hos syrran på långfredagen och plockade på mig lite musik. Det bidde lite äldre Depeche Mode, Erasure, Covenant, Tyskarna från Lund samt någon skiva med band som spelade på SAMA. Tänkte besöka SAMA nästa år - måste bara fixa en Iron Maiden-tröja tills dess.

Just nu sitter jag på jobbet och gör om dokumentationen av våra servrar. Då passar jag på att lyssna på Tyskarna från Lund. Fyffan vad bra de är. Deras drift med syntgenren är ju helt underbar. Så... så... så tyskt! Vilken underbar humor, precis i min smak. Det är de där små detaljerna som gör det. Fatta vad kul de måste haft när de spelade in skivan! Jag skulle aldrig kunnat hålla mig för skratt.

mad.gibbon
2015-04-07, 08:48
För mig blev det mycket Boards of Canada denna påsken.

Ƶl8R
2015-04-07, 13:18
Gaiser, Maurizio, Eat Static, Plastikman, Basic Channel, Monolake, ARG...

jpl
2015-04-07, 14:15
långfredagen: stabat mater i olika versioner.
påskafton: the residents' easter woman på repeat, hela dagen.

gumse
2015-04-08, 08:12
Enbart Kraftwerk. Vilket delvis beror på att jag firade påsken i Tyskland, men även att jag hittade en CD-växlare i handskfacket, som jag genast fyllde med enbart Kraftwerk.