handdator

Visa fullständig version : Skivtips för housenissar (TM) ;)



batmannen
2003-07-28, 12:37
Fick ett paket idag och där fanns Plejs skiva Electronic Music From The Swedish Leftcoast. Den är fantastiskt skön och svävande. Rekommenderas starkt som bara den. Har inte hunnit lyssna på Jori Hulkkonens skiva Different som kom i samma paket men även den lär vara hur bra som helst smile.gif

Måste nog försöka skaffa mig en ipod så att man kan få med sig denna ljuvliga musik ut i naturen också smile.gif

calico
2003-08-06, 15:36
Har hört varken eller, men jag är inte förvånad alls om göteborgsbröderna Erik och Arvid har samlat ett gäng sköna å lekfulla alster. Dessa herrar är också oerhört trevliga smile.gif

PF
2003-08-06, 15:56
Different står här i hyllan, onekligen en trevlig uppenbarelse man inte alls får hulkningar av. Joru!

PF
2003-08-07, 10:07
Ah, en ny dag. Jag har faktiskt inte lyssnat så himskans mycket på Different sedan den landade på dörrmattan för några månader sedan, så nu får den en svarvning på digitalsvarven. Väldigt bra getting-the-day-started-platta för det arbetslösa härke man ibland känner sig som.

calico
2003-08-07, 14:17
Satt igår kväll och kollade igenom mina kära lilla samling och hittade ett relativt tidigt alster av Herr Hulken under namnet Bobby Forester. 12:an jag plockade fram släpptes på svenska Plumphouse (numera nerlagt) 1997 om jag minns rätt, och heter Love You Forever. Fanatiskt bra faktiskt. Den släpptes som Part 1 och Part 2, och senare även som en fullängdare på CD. Rekommenderas varmt.

I samma veva fick jag också fram en platta som aldrig glöms hemma då jag får tillfälle att spela för en större (eller mindre) grupp danssugna människor: Microhouse av Microman, som f.ö var den första releasen på ovan nämnda bolag. Microhouse är å ena sidan en 14 min lång houserökare, å andra sidan en 12 min lång tribalorgie. River hela haket direkt om den spelas vid rätt tidpunkt. För den intresserade så kan jag fixa en sample (läs empetre).

Maila i så fall mig via My Profile. biggrin.gif