handdator

Visa fullständig version : Gäsp! :) Jag har hittat en massa god house.



PF
2002-11-02, 04:01
Misstolka inte gäspningen - skriver detta i rymdens timme, då endast hörlursmarodörer vid bredbanduppkopplingar är vakna. Har hittat ett gäng rätt fantastiska houselåtar på mp3.com faktiskt - och jag ska leta vidare förstås. Tune in, chill in, dig in.

PF presenterar ett urval - SCHYSST å snygg house! (http://stations.mp3s.com/stations/300/beatley_presents_what_youll_ne.html)

Gratis smakar bäst på bio! :)

PF
2002-11-02, 15:47
Jag skojar inte, ni måste verkligen lyssna. Dels stöder ni ett gäng medmusikanter, dels får ni höra FANTASTISK house.

http://www.mp3.com/stations/wuno

:cool:

encore
2002-11-05, 08:22
Lyssnar just nu på Kahr - 24Seven, inga dåliga grejer att ha i lurarna när man slösurfar på skolan. =) Sköna trummor. Önskar där var mer bas i de här lurarna.. =)

jgb
2002-11-05, 11:16
Hittade en fantastisk tysk station med MASSOR av mixset. Lyssnar just nu på ett från Brian Tappert a.k.a. Jazz´n´Groove.

http://www.muschihaus.de/
Fylld med lysande house!

http://www.betalounge.com är en annan gammal favorit. :)

PF
2002-11-05, 14:08
:rolleyes: Jag kan förstås inte tävla med stationer som spelar utgivet material... wink.gif

encore
2002-11-05, 18:02
Den här houselåten hittade jag idag, inte dum alls!

Gå in på The Paradigm (http://artists.mp3s.com/artists/161/the_paradigm.html) o lyssna på andra låten "Six feet Under (UK-edit)". Har inte hört resten av deras material men just den låten var skitbra!

- encore (tipsar i höstmörkret)

hedelina
2002-11-05, 22:08
och nu citerar jag...

"coming from sweden, this is no "overly stompy" house production but rather a very slick one - with great rythm guitar & sax, recorded live over a smooth programmed beat - and first & foremost - magnificient vocals from natalie olsson - totally in line with everything but the girl. this is a hit song, without doubt. a little short in its current state, but none the less a very amazing track which we for sure will be playing again, again, and again. marks: 5 out of 5 (considering what it might become with the final touches made possible by a future recording deal)."

tsss... :D

PF
2002-11-07, 11:36
encore! tack för tipzet men jag tyckte inte den svängde faktisch... småsnyggt programmerat... men inte riktigt rätt lixom, på nå´t vis... lite disharmoniskt somehow... lite B...

encore
2002-11-07, 12:05
tja, disharmonisk.. jag tycker mer det låter som att man gjort 2 demosar och mixat mellan dem, som dj´s gör ungefär. Det kan bli rätt spännande och det tycker jag att det blev också.

Den här föll mig mer i smaken än några av de låtar på din lista (fast där var ju mycket bra också! wink.gif ) men smaken är som baken; delad och full av sk*t! :D hihi..

PF
2002-11-07, 12:41
:rolleyes: mhm.... eh...

Jag kollade på en DVD med The Shamen igår förresten. Favoritspåret: Boss Drum. Jösses vilken klassiker!

encore
2002-11-07, 18:53
Mina personliga favoriter med the Shamen måste vara Move Any Mountain, Ebeneezer Goode och Omega Amigo. Make It Mine gillar jag också! De är ju klassade som en av de första grupperna som gjorde radiovänlig tekno.

Har förresten en väldigt skum och experimentell skiva med dom som heter "Hempton Manor". Den verkar vara lite knarkinspirerad (eller jag vet inte hur jag ska definiera det) och det låter inte som något tidigare de har gjort. Inte deras bästa skiva, i mitt tycke.

bollman
2002-12-18, 13:44
Även om det är olagligt kan KaZaa vara ett ovärdeligt verktyg för att upptäcka ny musik...
Just nu heta: Anima Sound System med låten Csango

Från Ungern, stenkoolt.

Annat koolt jag upptäckt där:
Gotan Project med plattan: Revancha del Tango

Underbar Tango-fusion från Argentina

PF
2002-12-18, 21:54
Läste i internetguiden eller liknande att det inte är olagligt att tanka hem musik för enskilt bruk. Funkar Kazaa bra för Mac? Hur går man till väga?

PF
2002-12-18, 22:13
Dumma frågor bör inte få svar. Nu sitter jag och "provtrycker" å tankar med Neo. Funkar dunder!

encore
2002-12-18, 23:29
..inte olagligt att tanka för eget bruk??? Väldigt konstig tolkning, hur menar de då? Det tror jag inte på, visst måste det vara olagligt. Däremot ska man (vad jag kan förstå) tanka hem en hel skiva lagligt om man t.ex äger LP:n, man har ju redan köpt o betalt produkten.

Eller vad tror ni?

PF
2002-12-18, 23:47
"Vad säger lagen, vad säger moralen". Jag berörs inte så mycket av debatten, eftersom jag köper det jag gillar. Tankar hem sån´t jag har på vinyl men inte orkar leta fram, eller nytt för att lyssna vad det är (i stället för att sitta som en fågelholk vid radion som nästan ändå aldrig spelar något nytt). Skivbolagen i Sverige verkade närmast positiva till att folk tankade hem; att det visar att deras artister är intressanta, och så vidare. Så lät i alla fall kommentarerna i den artikel jag läst, måste ha varit Internetguiden. Förresten var det inte min Internetguiden. Undrar om jag fick ta del av informationen även fast jag läste farsans tidning? :-)

bollman
2002-12-19, 08:10
Det här finns det ju en mega-tråd om på 99mac. Jag tror faktiskt att det i svensk lag inte är straffbart att kopiera för eget burk. Att det har eskalerat med internet är ju en sak, men ingen har blivit åtalad för att ha spelat in polarens LP på MC som man gjorde förr? I lagens mening tror jag inte det är någon skillnad. Så länge du inte försöker tjäna pengar på kopiorna. Sen kan man ju alltid diskutera hur stor en "vän-krets" är. Via KaZaa blir den ju rätt stor... Ähum.
Förresten är väl KaZaa en av de få grejjor man kan ha en PC till :)

PF
2002-12-19, 12:08
:p 99mac består av användare. Här är vi musikskapare. Så ämnet är mer känsligt här. Men ändå ingen debatt.