handdator

Visa fullständig version : Musik som spelas i min stereo



PF
2003-03-23, 17:43
Denna dag:

Cornelis Vreeswijk; "Guldkorn från mäster Cees memoarer"
Jan Johansson; "Folkvisor"

Mårre
2003-03-23, 18:01
Denna dag i min stereo:

S T R Y P H !
:D
Fasen vad bra CD:na passar när man skriver inlämningsuppgift i tolvtonsmusik!

encore
2003-03-23, 18:12
Denna dag i min stereo : Vrålande MB-33:a!!!

mastgrr
2003-03-23, 18:31
Massa ABBA frown.gif

imported_Jonaz
2003-03-23, 20:10
Mikrotone, Spraylove

Stefan
2003-03-23, 20:48
100% Infected Mushroom

Dee
2003-03-23, 22:06
Paul Oakenfold - Bunkka
Gary Numan - Hybrid
Paradise Lost - Symbol Of Life

D.

Volantiz
2003-03-24, 13:04
idag har det endast lirats the clash här faktiskt.. rOCK ON! wink.gif

..ska nog leta upp lite ramones snart

imported_Frej
2003-03-24, 18:33
Gläh.. jag får nog och vill oftast inte knalla runt med en md/cd eller slå på radion i bilen. Få låtar är bra lyssningsmusik för mej, men svensk pop som orup och lisa nilsson funkar ibland. Musik måste passa tillfället, är nästan konstigt kräsen när det gäller hemmalyssning!
Nån som känner igen sig?

PF
2003-03-24, 18:46
Helt och hållet.

agoraph0bia
2003-03-24, 21:30
50% Jarre och 50% Yahel - uhm, det skulle man nog ta och rekommendera Yahel och hans cd "Waves Of Sound" underbar trance smile.gif

encore
2003-03-24, 21:39
agoraph0bia : Vad lyssnar du på för Jarre då? wink.gif

Jonny B
2003-03-25, 00:33
Mark Isham - Miles Remembered: The Silent Way Project.
cool.gif

agoraph0bia
2003-03-25, 11:21
citerar:skapades ursprungligen av encore:
agoraph0bia : Vad lyssnar du på för Jarre då? wink.gif Just nu är det en "Best of" cd som spelas faktiskt - gott och blandat dvs smile.gif

PF
2003-03-25, 11:53
http://www.99musik.com/ubb/icons/icon10.gif här lirar chaka khan med "life is a dance", remixplatta - med ett par riktiga bottennapp men ett par sköna soliga housemixar också... bland annat exempel på riktigt kul sampleredigering!

deleted user
2003-03-25, 12:54
Idag har jag en Pagan-dag (Pagan Records), just nu: Pagan Offering, en samling mixad av Derrick Carter....tror den är från -98, men känns lika fräsch idag.

Annat som snurrat under dagen är Prescence, House of 909 och Swayzak....allt från Pagan...det är ju som sagt Pagan-dag idag cool.gif

PF
2003-03-25, 13:33
Smakfullt!

Då kontrar jag, som tänkte gå ut i solen å allt... kommer liksom inte igång... kör igång Ed Buller, Flood och hans vänner och lyssnar lite på alldeles eminenta node!

stryph
2003-03-25, 15:34
Kör just nu en hel del prylar från monotonik (www.mono211.com) en net.label som ger ut gratis musik (jajamen, precis min filosofi).
De har massor med bra pryttlar, särskilt Grandma rekommenderas!

encore
2003-03-25, 15:53
Jag lirar också en remixplatta, nämligen Janet Jackson, Control - The Remixes. "Nasty" i remixad form är otroligt bra!

agoraph0bia : Är det Images du lyssnar på eller?

http://www.townsend-records.co.uk/acatalog/jmjimagesbestof.jpg

hmm
2003-03-25, 22:15
Ny för dagen smile.gif Och alldeles, alldeles jättebra tycker jag.
http:www.aphextwin.nuwarp102_front.jpg
"Aphex Twin - 26 mixes for cash"

En dubbelcd med en massa Aphexierade låtar på...

Dúnadan
2003-03-26, 00:22
Ac/Dc, MSG, Ac/Dc, Scorpions, Ac/Dc, DIO, Ac/Dc, Iron Maiden, Ac/Dc, Black Sabbath, Ac/Dc, Loudness, Ac/Dc, Judas Priest, Ac/Dc, Accept, Ac/Dc, Anvil, Ac/Dc, Gary Moore, Ac/Dc, Dokken, Ac/Dc, Triumph, Ac/Dc, Riot, Ac/Dc, Blackfoot, Ac/Dc, Mahogany rush, Ac/Dc, Deep Purple, Ac/Dc, Mötley Crüe, , Ac/Dc, Motörhead, , Ac/Dc, Fastway, , Ac/Dc, Samson, Ac/Dc, the Rods , Ac/Dc, Kiss, Saxon, Ac/Dc, Rainbow, Ac/Dc, Rock Goddess Ac/Dc, Lita Ford Ac/Dc, Joan Jett & the blackhearts, Ac/Dc, Runaways Ac/Dc, Sweet, Ac/Dc, Van Halen, Ac/Dc, Rhapsody, Ac/Dc, Ted Nugent, Ac/Dc, Hammerfall, Ac/Dc, Gamma Ray, Ac/Dc, Thin Lizzy, Ac/Dc, Ace Frehley, Ac/Dc, Baron Rojo, Ac/Dc, Sky High, Ac/Dc, DAD, Ac/Dc, Krokus, Ac/Dc, åsså lite Ac/Dc

imported_Patric
2003-03-26, 00:52
lyssnat lite på våra senaste demo alster, annars har dagen varit tyst å skön.

mest kollat på dvd idag så musik får det lyssnas på imån.

PF
2003-03-28, 23:19
"Våra senaste demoalster", aha! Lägg upp som MP3´or och låt oss lyssna under "min musik"! wink.gif

Idag har jag städat. Tog en avstickare till Ikea häromdagen och köpte ett par klart behövda byråar till sovrummet, tänkte överraska tjejen. Jäklar vad jag tog mig vatten över huvudet, det var 35 ggr mer jobb än jag räknat med att få ihop dem + fixa allt + städa + plocka in tvätt + vika + dammsuga igen + plocka upp + dammsuga igen... ah, ni förstår. You get the loop. Whazz a mezz.

Som motivation att jobba på hade jag idag den alldeles, alldeles, alldeles eminenta första CD´n (av två) av dubbeln BOWIE. The Singles Collection. På jävligt hög volym. Mja, alltså, för den lilla stereon. En liten kompaktstereo. Inga femtontummare alltså. Men högt spelades det. Gött.

Det var väldigt kul att lyssna & Bowie är som alltid (under 70-talet) väldigt väldigt bra. Det var en upplevelse just denna gång för det slog mig ännu hårdare än tidigare (aj) hur mycket han har låtit sig inspireras av samtida + föregående musik. Det var gott om Beatles & Stones i materialet + gott om Led Zeppelin (tror Bowie måste ha älskat "Stairway To Heaven" för det finns ekon av den både här och där) och mycket andra paralleller jag inte funderat över så mycket förut. Lite sköna Mellotroner här och där, och klart balla stereobilder här och där.

Sovrummet då? Nu? Ah. Intill perfektion! wink.gif

Fick lite sköna Ikea-valkar i händerna av allt skruvande. Känns gött, nu äntrar jag en läkeperiod... ;-) "Var hade du skruvdragaren då?" undrar du. Jodu. Hittade inte laddaren till den först. 98% av byråarna monterades för hand. Sedan hittade jag den förb.. laddaren... * ler trött * ...och du undrar "CD 2 då?". Jodå, den är nästan ännu bättre; remember, jag är 80-talsbarn. Den hann bara inte börja spelas innan jag var klar...hihi.

http://images-eu.amazon.com/images/P/B000006TWZ.01.MZZZZZZZ.jpg

Rekommenderas varmt

Dúnadan
2003-03-31, 03:47
Skivhandlar´n här i byn håller på att rea ut hela butiken pga. nedläggning nu ... 25-50% på allt.

Så det har blivit "nyheter" i hyllorna...


Ac/Dc TNT och Let there be rock (australienpress)
Queen - Jazz Japanpress
Mike Oldfield - Crises ... (vinylen börjar bli lite väl knastrig)
sen kommer en NY skiva har ni hört!

Ted Nugent - Craveman.
Klart BRA skiva. (att den mannen kan få en 335:a att låta så är för mig ett nöje att lyssna på biggrin.gif Låter ju inte likt Dregens ljud om man säger så.)
å sist men inte minst ... en japanpress av

Deep Purple Made in japan ... en trippel med lite fler låtar än det är på klassikern... men det är LIVE.... man hör hur teknikern vrider ner lite för mycket å höjer emellanåt... inte remastrat å tillrättat där inte ... det är som man säger ...RÅKKENRÅÅÅÅL!

PF
2003-03-31, 10:59
Och själv har man just fått post. En dubbel-CD från bolag rekommenderat av självaste Bionik!

http://www.doctsect.com/images/comp_front.jpg

Plattan heter Celestial Insect, och är en samling från amerikanska Doctsect.

http://www.doctsect.com

Hur låter det då? Jovars. Är inne på spår sex av 23. Det låter som trasiga saker. Trasigt, gigantiskt kylskåp. I verkligheten skulle man förundras och bli skraj samtidigt, och genast dra ur elsladden för att inte drabbas av eldhav. Men i virtuell form är trasig elektronik riktigt trevlig att lyssna på. Det här kan onekligen inte framföras på akustisk gitarr. Här är det något annat än harmoni... man har skalat bort en av musikens fundamentala beståndsdelar. Rytm finns det dock. Det är rätt häftigt för det går inte att härleda något ljud till någon synt. Det låter t ex som om man samplat ljudet av fingrar som knäpper på telekablar, telefonlurs-tut och dylikt. Meditativt på något kosmo-elektriskt vis. Mestadels väldigt ambient, inte alls lika hjärnsubstansomskakande och stenhårt som Autechre. Mer "down to earth"... ända in i... kylskåpsfläktens inre.

Lyssnar vidare... läckert det här. Spår nio låter som bakgrundsljuden som brukar sväva inne på stockholmsvärldens bästa lunchrestaurang, Koh Pangan (eller "kåppanjang" i folkmun). Syrsor å sån´t. Fast det här stycket fade´ar effektivt efter några minuter, ända längst in till generatorn i det trasiga kylskåpet.

Det är sköna, nya prylar det här och jag måste rekommendera. Snarast - upplagan är begränsad till 500 ex!

imported_Jonaz
2003-03-31, 12:50
Molokos senaste tillsammans med Cardigans nya...

jgb
2003-03-31, 13:08
Alison Goldfrapps nya (kommande?), Cardigans, Barbara Morgenstern, Moloko, Aphex Twin, Kajsa Grytt, Lars Winnerbäck, Antonelli Electr, Ennio Morricone... och så vidare. En bra blandning helt enkelt. smile.gif

mechatronic
2003-03-31, 15:35
Jag har börjat lyssna på eurodisco eller eurodance... Det känns lite roligt.

men jag tror inte det blir så långvarigt... men just nu känns det spännande. smile.gif

Basic element - the ride
herbie - right type of mode
Scooter - Fire
Skoter - faster harder scooter
sash - adelante
E-type - Free like a flying deamon

batmannen
2003-03-31, 16:33
Gamla Eurolåtar... plockade faktiskt fram några gamla skivor med det själv förra veckan. Culture Beat och 2 Unlimited och en massa annat sånt. Rätt kul för sin tid, då allt som gick över 130 bpm var jättefort smile.gif

imported_Skadast
2003-03-31, 18:33
citerar:skapades ursprungligen av Dúnadan:
Ac/Dc, MSG, Ac/Dc, Scorpions, Ac/Dc, DIO, Ac/Dc, Iron Maiden, Ac/Dc, Black Sabbath, Ac/Dc, Loudness, Ac/Dc, Judas Priest, Ac/Dc, Accept, Ac/Dc, Anvil, Ac/Dc, Gary Moore, Ac/Dc, Dokken, Ac/Dc, Triumph, Ac/Dc, Riot, Ac/Dc, Blackfoot, Ac/Dc, Mahogany rush, Ac/Dc, Deep Purple, Ac/Dc, Mötley Crüe, , Ac/Dc, Motörhead, , Ac/Dc, Fastway, , Ac/Dc, Samson, Ac/Dc, the Rods , Ac/Dc, Kiss, Saxon, Ac/Dc, Rainbow, Ac/Dc, Rock Goddess Ac/Dc, Lita Ford Ac/Dc, Joan Jett & the blackhearts, Ac/Dc, Runaways Ac/Dc, Sweet, Ac/Dc, Van Halen, Ac/Dc, Rhapsody, Ac/Dc, Ted Nugent, Ac/Dc, Hammerfall, Ac/Dc, Gamma Ray, Ac/Dc, Thin Lizzy, Ac/Dc, Ace Frehley, Ac/Dc, Baron Rojo, Ac/Dc, Sky High, Ac/Dc, DAD, Ac/Dc, Krokus, Ac/Dc, åsså lite Ac/Dc Skämmes tamefaan! biggrin.gif
Inte lätt att läsa det där inte rolleyes.gif

imported_Skadast
2003-03-31, 18:38
Eftersom jag inte äger en endaste stereo är det iTunes som går dygnet runt. Mina asbra Fostex-högtalare får mest stå ut med:
3 doors down
Hellacopters
Creed
Nocturnal Rites
Staind
alla vänners band
mitt bands suveräna låtar

stryph
2003-03-31, 22:38
The Congo - Fisherman, bästa dub-låten genom tiderna. Bättre umpa-bumpa får man leta efter! Älskar sån´t här, vill också göra baktaktsmusik...

Dúnadan
2003-04-01, 11:37
Det kanske inte var meningen skadast biggrin.gif

imported_Skadast
2003-04-01, 13:01
Jag förstod nästan det, kan gå så när man spiller läsk på tangentbordet biggrin.gif

PF
2003-04-02, 00:22
Bionik, tack för tipset! (se ovan)

deleted user
2003-04-02, 04:04
Vassego!

"please tell a friend about us. Or simply threaten an enemy with our name"
cool.gif

eskimo
2003-04-03, 12:02
Stryph: The Congos - Fisherman är ju brutalbra. Suverän Scratch Lee-produktion. å snubben med basrösten är ju obetalbar!

eskimo
2003-04-03, 12:10
Nåt som snurrat mycket är Dixie Chicks - Landslide. Nåt som jag brukar få spö för och ibland spöar mig själv för. Men sedan de gav Bush en känga är de ju nästan politiskt korrekta!
biggrin.gif

amino
2003-04-03, 12:11
Just nu spelas The Middle of Nowhere med Orbital. Egentligen borde jag dock lyssna på Ed Harcourt eftersom jag skall titta på honom ikväll, men jag har inte tillgång till hans musik här på jobbet.

stryph
2003-04-03, 13:28
Eskimo: Helt sant alltihop! Basmannen är kung! Chansade på albumet och kände igen låten direkt jag hörde den men hade ingen aning om att det var de som gjort den så jag blev överlycklig över chansningen!

Min tjej och jag släpade in högtalarna i sovrummet igår, satte ihop en bra blandning av dub och kröp till sängs tidigt... smile.gif

Distinct Division
2003-04-03, 13:34
För tillfäller snurrar Visage´s cover på "In the year 2525". Är ganska insnöad på Visage, Marlow och Röyksopp för tillfället...

PeterH
2003-04-03, 18:39
Gun Club...

PF
2003-04-03, 22:17
http://www.dreamwater.net/jemart/cartoongrannies.jpg

Gun-klubben? wink.gif

mastgrr
2003-04-03, 22:49
Smooth Hip-Bop Acid Jazz? (http://www.amazon.com/exec/obidos/clipserve/B00005898S001002/1/102-0970900-9978535)

Jag kan bara inte få nog av Down to the Bone! Aagggh! Fyfasiken så bra musik! Men lite BPM högre hade inte skadat dock biggrin.gif

batmannen
2003-04-09, 22:10
Då man äntligen fått hem macen igen efter en liten repsväng så sitter jag och rippar lite musik i Itunes och avnjuter just nu lite gammal oldskoolhiphop iform av Public Enemy, Ultramagnetics MC, Erik B and Rakim, Ice Cube osv...Härliga låtar smile.gif

jonas gustafsson
2003-05-15, 14:05
I stereon går nu REVOLVER sedan behövs det
lite depression för att skapa balans då lägger jag i JONNY DOWD har glömt vad skivan heter men
den är spännande. avslutningsvis behövs det lite
drag och då blir det RHCP BLOOD SUGAR SEX MAGIC
I övrigt har jag märkt att det är svårt att lyssna på musik så länge man håller på att skapa själv vad tycker ni?

jgb
2003-05-15, 14:16
Känner bara att jag måste tipsa om en underbar mixskiva:
Swayzak - Groovetechnology v1.3 ( recension (http://www.armchair-dj.com/reviews/g/groovetechnology_1_3.asp) ).

En helt underbar mixad dubbel-cd som bara gör mig lycklig! Det är det här med musik, man kan inte förklara varför det blir såhär, man bara känner kärlek och tillhörighet till viss musik. Musik som berör utan att ta till de vanliga knepen (läs: usla ballader). Maskingroove för hela slanten, minimalistiskt och smådubbigt. Microhouse kanske det kallas? Jag kallar det kärlek! biggrin.gif

deleted user
2003-05-15, 14:43
Super! hittade den för en 50-lapp för ett tag sedan, ingen annan ville väl ha den smile.gif