handdator

Visa fullständig version : SAMA

mechatronic
2003-03-27, 16:19
Vilka ska på SAMA i år?
Det börjar närma sig nu!

Vi ska åka dit. biggrin.gif

MonsterCow
2003-03-27, 16:44
Hmmmm, Welle och Tarmvred vore lite kul att se...

Scandinavian Alternative Music Awards (http://www.sama.mu/)

rewind
2003-03-27, 23:15
Jag ska dit. Blir en rolig fest :-)
Nån som ska till "förfesten" på fredagen?
Kompis fixade restbiljett så det var bara att hänga på
/rewind

mechatronic
2003-03-28, 08:10
children whitin ska spela på förfesten... pre sama
jag skulle vilja se dom. men jag kommer nog inte gå dit. vi får se.

mechatronic
2003-04-07, 09:01
Det var en bra fest.

Colony 5 gick ut först. dom har jeg sett förut. dom var bra då med. men jag tycker det blir tråkigt efter ett tag när låtarna är litre för lika varandra...

Tyskarna från Lund... det smärtar att säga det men det är kul att se dom. roliga och alla är glada. dom driver med oss synthare och vi bara skrattar och lallar med smile.gif

Welle:Erdball var det bästa på hela kvällen. Go64!

Spetznas. Body... såg bara två låtar. sen orkade jag inte med mer. jag har aldrig hört dom och jag blev lite besviken. jag trodde dom skulle vara lite roliga. Men det var ganska tråkig standardbody.

VNV-nation. Verkar vara det populäraste bandat... alla ville se dom. jag tycker inte dom är tillräckligt bra för att stå och trängas med så mycket folk. fåg fyra fem låtar bara. sen fick det vara nog. trångt, varmt och svettigt. Men alla andra verkade trivas riktigt bra.

Covenant spelade sist. där var jag lite för trött för att hänga med ordentligt... Det är ett bra band. Men efter en hel dag av musik och festligheter orkade jag inte stanna så länge.

Tarmvred och Andreas Tilliander spelade noise... jag gillar inte riktigt... båda stog bakom en laptop och klickade... dom såg lite oengagerade ut. dom lät ganska lika varandra. och uppträdde på samma vis. Är det så man ska göra när man spelar noise?. Ganska tråkigt tycker jag.

Det hela var en mycket trevlig kväll. mycket folk och alla var glada! smile.gif

enapa
2003-04-07, 09:35
Colony 5.... har aldrig hört dem men jag jar sett att det fanns en av deras synthar på annons för ett tag sedan.
Covenant är ju skitbra synd att jag missade dom på arvika i somras, kul att tyskarna från lund gick hem! bra med lite självdistans.

encore
2003-04-07, 11:24
Meckarn : Lirade Tyskarna från Lund på en sån här synt på SAMA också? biggrin.gif

http://www.seadogphoto.com/seadogphoto/images/cs01.jpg

CS01 - Med en ilsken röd lysdiod, som är svår att missa på scen.

mechatronic
2003-04-07, 11:35
ja... eller lirade och lirade smile.gif allt var playback. dom stog bara och mimade, dansade och såg tuffa ut.

outshape
2017-05-12, 10:22
Tarmvred och Andreas Tilliander spelade noise... jag gillar inte riktigt... båda stog bakom en laptop och klickade... dom såg lite oengagerade ut. dom lät ganska lika varandra. och uppträdde på samma vis. Är det så man ska göra när man spelar noise?. Ganska tråkigt tycker jag.

14 år senare - Ledsen för sent svar! Jag gillar fortfarande noise, men idag (och sedan kanske tretton år) skulle jag inte ta med mig datorn på scen. Det är upp till var och en, men själv klarar jag mig bättre utan.

Saknar SAMA!

Wilhelm
2017-05-12, 10:40
14 år senare - Ledsen för sent svar! Jag gillar fortfarande noise, men idag (och sedan kanske tretton år) skulle jag inte ta med mig datorn på scen. Det är upp till var och en, men själv klarar jag mig bättre utan.

Saknar SAMA!

Haha jag ber om ursäkt för att jag verkar så tråkig, det var jag som skrev. :)
Men jag slarvade bort mitt andra konto i samband med någon 99mac sammanslagning...

saknar också SAMA :)

outshape
2017-05-12, 10:47
Haha jag ber om ursäkt för att jag verkar så tråkig, det var jag som skrev. :)
Men jag slarvade bort mitt andra konto i samband med någon 99mac sammanslagning...

saknar också SAMA :)

<3!