handdator

Visa fullständig version : Idealfestivalen i Göteborg 13-15/3



jgb
2003-03-13, 13:29
Någon som skall dit härifrån? Jag kommer vara på plats alla tre dagarna. För den som vill säga hej så har jag en gul t-shirt med texten "house" på mig idag. Borde gå att hitta mig i alla fall. Om man vill.

Ikväll börjar det 19:00, första liveakten går på 19:30 (Christoffer Brus).

Mer information här: http://www.idealrecordings.com/idealfestival/festival.html

Torsdag:
Andreas Tilliander // Mapstation // Dwayne Sodahberk // Christoffer Brus // Luke Eargoggle
DJS: Richard Widerberg // Christian Pallin

Fredag:
Thomas Brinkmann // Jan Jelinek a k a Farben // Tujiko Noriko
Noxagt // Alexander Rishaug // Skarnspage
DJS: DJ Demonika Selector Nosordo

Lördag:
Peter Brötzmann, Peeter Uuskyla & Peter Friis-Nielsen
Kim Hiorthøy // Radian // Revlon 9 // Rock Out // Claudia Bonarelli
DJS: Joakim Haugland // Fat Petter // Dj Eargoggle

jgb
2003-03-13, 15:25
Min tanke är att sitta vid ett bord med en kall cola/öl i handen och lyssna. Dansa kanske man gör till Luke Eargoggle, han är nog den mest dansante i församlingen ikväll i alla fall. :)

När det gäller att framföra saker, sätt ihop en demo och skicka till folk! Ragga spelningar helt enkelt. Eller så kör man en egen klubb/spelning bara.

PF
2003-03-13, 18:04
Rätt attityd JGB! Klubbscenen verkar så mycket softare och skönare i Göteborg. Hade jag haft lite bättre framförhållning så skulle jag gärna hängt med och kollat in "scenen".

jgb
2003-03-14, 09:45
*gäsp*

Sovit 5,5 h, sitter nu på jobbet. Fortfarande lite snurrig av all bra musik. Snabbrecension av gårdagskvällen.

Christoffer Brus - Övning i electronica? Soft myspysmusik som du kan spela för dina föräldrar. Trevligt, men inget som riktigt engagerade mig.

Dwayne Sodahberk - Yes baby! Det här var bra grejer, men kan bli alldeles för mycket oväsen/distorsion ibland. När det är som bäst blir det en perfekt blandning mellan distorsion, beats och melodier. Gillar!

Mapstation - Inte riktigt min påse faktiskt. Hände för lite, ibland så gnistrade det till. En del av de som jag var där med blev helt frälsta.

Andreas Tilliander - Publikfriande spelning, riktigt bra! Började i clip-hop-avdelningen, gick sedan över till elektronisk dub (kanonbra!) och landade i rakt 4/4-dunk med diverse glitchiga inslag. Mums filibubba!

Luke Eargoggle samt en av killarna från 8tunnel2 - Hård, stygg elektro. Man känner igen det han gör (har hört honom rätt ofta), men det börjar bli riktigt bra nu. 8tunnel2-killen spelade på hemgjord elektronik (synkat till Luke), och det lyfte musiken avsevärt.

deleted user
2003-03-14, 11:08
Fan, varför bor jag inte i Göteborg idag.....Brinkmann och Jelinek :(

(Mårre kan stryka Göteborg i sitt arkiv wink.gif )

Mårre
2003-03-14, 16:36
Hmm..."inte idag"? Kan innebära att det inträffat tidigare i historien dock...
"stryker Göteborg men suddar ut överstrykningen*
http://www.gamers-forums.com/smilies/otn/glasses/smokin.gif