handdator

Visa fullständig version : Nord Lead 2X



Real Parakeet
2003-02-21, 14:30
Jag har väl inte haft så mycket annat vettigt för mig idag förrutom att installera min nya dator. Då är det lätt, allt för lätt, att tankarna skenar iväg. Man börjar snöa helt enkelt. Nu har jag fått för mig att jag vill köpa en Nord Lead 2X! Skitsmidigt, betala av den på 25 år eller nått, det kommer inte ens att märkas på hushållskassan. Och nudlar är nyttig mat!

Är den något att ha eller skall jag vänta tills känslorna gått över? Har idag en JP-8000 och en MS2000r. Men jag vill ha en Nord Lead för att den är svensk. Kanske skulle ersätta Alpha Junon med den?

PF
2003-02-21, 14:38
Tycker jag absolut. Alpha Juno´n och EPS 16 Plus´en du inte använder... och du kanske t om har fler grejer att byta in.

PeterH
2003-02-21, 16:04
Den är ju avsevärt mycket ballare att ratta än en Alpha Juno...

Jag hade nog väntat och sett vad "street-price" landar på, en beg NL2 får man ju för 8000:- nu.

Volantiz
2003-02-21, 16:22
ja lätt.. nordarna e grymt sköna! Men ändå.. du har ju redan ms2000r och jp8000.. vad för ljud tycker du att du saknar? Det är ju ändå ganska mycket pengar

Real Parakeet
2003-02-21, 16:39
Vet inte, det var nog mest att jag ville ha en bara. Det är som sagt rätt mycket pengar. Det vore bättre att sälja Alphan och EPS:en och köpa en JV1080. Men Norden är så in i norden läcker! Visst en beggad NL2 går loss på 8 papp, men för runt 4 papp till så får man en helt ny och lite bättre modell. Tycker att det är med prisvärt.

Vi får se, jag kanske skulle börja använda de syntarna jag har istället. frown.gif

Volantiz
2003-02-21, 17:07
det är ju en ganska bra idé att använda det du redan har.. men det är ju ändå väldigt inspirerande att stå framför en nord.. den skriker verkligen "lek med mig! använd mig! plåga mig!" wink.gif

PF
2003-02-21, 21:38
Jag tycker 2X verkar kunna bli hur lyckad som helst faktiskt - en synt med massor av internminnen är alltid ett extra kul koncept. Sedan har jag alltid älskat upplägget i NL, med "fyra kompletta syntar i en", en genialisk konstruktion. Varje synt har sin egen ljudutgång och enklast är att assigna den midikanalerna 1-4. Och som controller sitter den som en smäck. Utan att för den skull vara "smäck"; snarare smäcker. Och läcker. Hitpotential!