handdator

Visa fullständig version : metric halo uln-2



PF
2003-03-16, 14:19
http://www.mhlabs.com/images/ULN2_right.jpg

Nu kommer detta interface snart att börja skeppas. Firewire. Extremt hög kvalitet på mikingångarna. Och ett respektabelt pris. 24/96 förstås. Och Jonny B kan berätta mer. Se´n. Prisfrågan diskuterade vi lite. Jonny berättade att interface´t kommer kosta runt 17´ i Sverige. Riktpriset i hemlandet USA är $1175. På den första amerikanska shoppingsajt jag kunde hitta var priset runt 8400:-. I svenska kronor. Nåväl, Metric Halo Labs gör sköna interface, snygg design och fullt med välljud. Frågan är var man bäst köper dem.

www.mhlabs.com (http://www.mhlabs.com)

Jonny B
2003-03-16, 20:29
När jag första gången såg ULN-2 prototypen i sverige för några månader sedan, då hade den även ADAT interface. Det har man nu tagit bort till releasen, för att frigöra DSP kraft. Denna DSP kraft skall ge två Channelstrip pluggar som ligger fast på ingångarna. Detta nämns inte i release infon, varför jag tror att pluggarna helt enkelt inte är färdiga. ChannelStrip skall också komma att fungera på den extra processorn i interfacet 2882-DSP.

Det som fått mig att fastna för ULN-2 interfacet är att den först och främst har riktigt bra MikPre´s, lågt brus och snabb slewrate. Att förstärkaren är snabb är för mig viktigt då jag arbetar mycket med Earthworks mikrofoner som är bland de transientsnabbaste som finns. Sen har MikPre´sen grym frekvensgång, som också passar bra till Earthworksmikarna som går upp till 30kHz. All denna härliga brillians skulle ju gå förlorad i samplingsfrekvenser kring 44,1 - 48kHz varför 96kHz eller 88,2 kommer väl till pass. Dessutom har ULN-2 något som jag tycker saknas på alla interface med MikPre´s nämligen balanserade inserts. (Balanserade inserts hittas inte äns på mixerbord kring 300000:-, bara obal.). Plats för fet kompressor!
Lägga ackegura: ULN-2, 2st TLA-50 kompressorer, 2st Neumann: Hemma!
Spela in congas: ULN-2, Samma kompressorer, 2st TC30K Earthworks: Fett!

GlobalMotion
2003-03-16, 20:59
ser ju väldigt bra ut på pdf:en.

false messiah
2003-03-17, 00:28
Känns som om det börjar ta fart på Firewirefronten. M-Audios 410 är på g, och dito för ESI (lite olika varianter 4-16 kanaler). Ska bli intressant att se vilka priser det blir i Sverige... (är på g att köpa någon form av Firewirekort till vår studio, när den börjar bli lite mer färdigbyggd iallafall)

Man får väl hoppas att 828 sjunker ytterligare lite på begagnatmarknaden! wink.gif