Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Autechre, 2 oktober, Slaktkyrkan Stockholm

  1. #1
    gelnef
    gelnef är inte uppkopplad
    gelnefs avatar
    Börjar bli varm i kläderna

    Autechre, 2 oktober, Slaktkyrkan Stockholm

    …så nu har jag ett halvår på mig att förstå dem, har aldrig gjort det nämligen. Har ni tips på instegslåtar med dem?

  2. #2
    nordbeck
    nordbeck är inte uppkopplad
    nordbecks avatar
    Veteran
    Tror inte jag har koll på en enda låttitel, men testa skivorna envane och oversteps t ex

  3. #3
    modusoperandi
    modusoperandi är inte uppkopplad
    modusoperandis avatar
    Senior
    det är nog bäst att beta av skivorna kronologiskt tror jag. misstänker att dom tidiga skivorna är enklast att ta till sig som ny lyssnare.

  4. #4
    Killjeg
    Killjeg är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Vet inte hur andra snöat in på det men för mig började det med Confield som jag lyssnade från första spåret rakt igenom i ett väldigt kompromissat tillstånd. Jag har aldrig varit mig lik efter det. Omdefinerade helt rytm och vibration. Musik ändrade helt form.

    Jag skulle rekommendera att göra samma sak. Lägg dig bekvämt och chilla.

    Sen för att njuta av giget i oktober skulle jag nog plöja allt från 2016 och framåt. Perfekt för när man är i kollektivtrafik och zonar ut. Stod och väntade på en buss typ en halvtimma en gång och började oförklarligt lipa för jag sköljdes över av känslor. Vet inte riktigt vad det handlar om. Känns lite som mental massage typ?

    de tidigare grejjerna innan lp5 låter ju nice och så men det är från den skivan som det verkligen ballar ur tycker jag.

    Hoppas det landar. Rekommendearar alltså att skippa allt innan lp5 då det är för klent i dagens mått mätt.

  5. #5
    räv
    räv är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    ALLT från 96-97 är ju fantastiskt men jag skulle egentligen i liktet med tidigare talare rekommendera - ALLT

  6. #6
    windwind04
    windwind04 är uppkopplad nu
    windwind04s avatar
    Senior
    Instämmer, men rekommenderar även särskilt Exai från 2013. Den senaste spelningen i Lissabon är väldigt fin, dock kanske spoilers inför Stockholm, inte vet jag.

  7. #7
    gelnef
    gelnef är inte uppkopplad
    gelnefs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Wow, vilken tipsflod med känslor och allt! Jag löser biljett och börjar resan.

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2023-10-13, 14:30
  2. Blanck Mass, Slaktkyrkan den 21 oktober
    Av palsen i forum Evenemang
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-10-21, 19:40
  3. Sunn O))), 17e oktober i Stockholm
    Av Hjorten i forum Evenemang
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2019-10-18, 18:17
  4. Svar: 94
    Senaste inlägg: 2016-11-21, 21:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •