Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Braids - kvantisera timbre/color-ingångarna?

  1. #1
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage

    Braids - kvantisera timbre/color-ingångarna?

    Jo såhär. Mutable Instruments Braids har ju inbyggd kvantiserare så du kan få modulen att endast spela t ex A-min oavsett vad du matar in i v/oct-ingången. Det finns ju också några modes där du får tre oscillatorer och kan göra ackord med dessa.
    I dessa modes (Triple saw, square, triangle or sine.) styr du ju de extra två oscillatorernas ton med timbre och color.
    Min fråga lyder - finns det något sätt att låsa även dessa till en viss skala? Något firmware kanske? Eller inställning jag missat?


  2. #2
    Herr Sputnik
    Herr Sputnik är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo såhär. Mutable Instruments Braids har ju inbyggd kvantiserare så du kan få modulen att endast spela t ex A-min oavsett vad du matar in i v/oct-ingången. Det finns ju också några modes där du får tre oscillatorer och kan göra ackord med dessa.
    I dessa modes (Triple saw, square, triangle or sine.) styr du ju de extra två oscillatorernas ton med timbre och color.
    Min fråga lyder - finns det något sätt att låsa även dessa till en viss skala? Något firmware kanske? Eller inställning jag missat?
    Har funderat på det också men inte vågat fråga. Har iaf inte hittat annan lösning än en extern kvantiserare för bonusrösterna.

  3. #3
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Har den inte själv men enligt manualen ska de ytterligare rösterna ge musikaliska intervaller till grundpitchen (som ställs med potarna). Åsidosätts det med cv in i Timbre och Color?

  4. #4
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Såvitt jag vet går det bara att kvantisera V/Oct CV ingången i original firmware. Ett förslag är att använda extern kvantiserare för Timbre och Color?

  5. #5
    modusoperandi
    modusoperandi är inte uppkopplad
    modusoperandis avatar
    Senior
    Du vill antagligen köra denna firmware: https://youtu.be/UCMGnVJSQq8

Liknande ämnen

  1. Timbre!
    Av kbamod i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2017-09-06, 18:09
  2. Kvantisera?
    Av Lofi i forum Komposition & textförfattande
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2015-01-29, 14:19
  3. Ingångarna på Apogee Ensemble
    Av Dee i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-05, 23:28
  4. Akai S1000(hd), får inte signal på xlr-ingångarna?
    Av kyaal i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-09-24, 13:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •