Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Erfarenheter av Focusrite Clarett+ 4pre eller 8pre?

  1. #1
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage

    Erfarenheter av Focusrite Clarett+ 4pre eller 8pre?

    Finns det någon som har erfarenhet av dessa interface?
    Senast redigerat av theVOID den 2024-02-29 klockan 13:22.

  2. #2
    synthboy
    synthboy är uppkopplad nu
    synthboys avatar
    Veteran
    Hörde stor skillnad på ljudet när jag bytte från Scarlett 18i8 gen1 USB till Focusrite Clarett 4Pre USB.
    Den funkar klockrent ihop med en Scarlett 18i20 3rd Gen som är konfigurerad som en ADAT (master clock out).

    Gillar "AIR" funktionen som ger lite mer "höga frekvenser/luft" åt vocals gjorde med en SM7 som saknar lite av det man får från en kondensator mic.

    Det enda är att den någon gång kan starta om när jag kör mkt sidor med ljud från webbläsaren. Men det hände även med mitt gamla ljudkort så nog mer driverproblem. Inte hänt i DAW (tunga projekt Cakewalk).

    Lätt knaster på hörlursvolym-pott vilket verkar vara Focusrites akilleshäll.

    Vad vill du veta mer?

  3. #3
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Tack för bra info !
    Hade hoppats att hörlursförstärkaren var lika bra som på min Focusrite ISA One men gissar
    att det är en helt annan krets i den.

    Hur är det avseende latency? Inte så viktigt för mig iofs.

  4. #4
    synthboy
    synthboy är uppkopplad nu
    synthboys avatar
    Veteran
    Knastret kommer alltså från själva potten efter något års användade. Går "motionera bort" med lite snabba rörelser. Hade samma sak på mitt gamla kort och med tanke på priset så tycker jag det är lite dåligt eller så har jag haft otur.
    Inga problem med den stora monitorpotten och en väldigt liten detalj om jag ska vara ärlig.
    Förstärkaren till hörlurarna är det inget fel på.

    Jag fick en grym latency när jag bytte ljudkort, ner till ett par mS men sen växte istället mina projekt enormt och då fick jag gå upp till kanske 10mS.
    Därefter bytte jag CPU (Gamla Ryzen-serien hade problem med just latency mellan kärnorna) och det blev mycket bättre igen, ser att jag har 4.4mS/192 samples inställt nu.

Liknande ämnen

  1. Focusrite Clarett 8Pre/8PreX
    Av slirak i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2016-02-08, 15:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •