Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: NI Absynth

  1. #1
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran

    NI Absynth

    Hue modernt macOS kan man ha till denna numera utgångna softis?
    Är ju en av de bästa av alla!
    Jag har en version som rullar på 10.8.5... men kan man ha till Catalina tex?

  2. #2
    Vraengaren
    Vraengaren är inte uppkopplad

    Senior
    Absynth 5 v e r k a r vid snabbkoll rulla fint här på Imac I9 2019, senaste Logic och Sonoma M serien är väl däremot kört tyvärr.

  3. #3
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Vraengaren Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Absynth 5 v e r k a r vid snabbkoll rulla fint här på Imac I9 2019, senaste Logic och Sonoma M serien är väl däremot kört tyvärr.
    Ohoj! Är Absynth5 64bit? Jaha då skall det ju fungera för mig också på Catalina!

  4. #4
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Funkar på M1 m Ventura i senaste Logic. På pappret är den helkörd men jag testade att installera den ändå på pin kiv och se på fan, den funkade. Den har dock dummat sig någon enstaka gång och känns en liten aning instabil. Men den rullar. Jag passar på att köra ner gamla absynth-projekt på ljudfiler. Har haft den sen 2002 så den ligger på en jäkla massa gammalt material. Räknar kallt med att det är kört om någon uppdatering eller två. Känns som den lever på lånad tid.

    Att NI skrotade Absynth var en av de mer korkade beslut de tagit och sänkte mitt förtroende för dem en jävla massa pinnhål. Brian Clevinger var ju i startgroparna för att hjälpa dem att uppdatera den men de sket i det. Fårskallar.

  5. #5
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Japp, Absynth 5 rullar på Catatlina.
    Låter riktigt bra. Påminner lite i soundet om Hartmann Neuron VS (Den får jag inte att fungera på Catalina dock).

  6. #6
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Rullar också på Ventura / Logic Pro 10.8.1

  7. #7
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Alltså jag fattar om de lägger ner sina gamla Prophet och B3. Det har kommit ett ton nyare saker som är exakt samma koncept men låter tusen gånger bättre. Men Absynth? Soundet är exakt lika bra idag som för 20 år sedan. Och de har inte släppt något annat som gör samma sak men bättre. Finns inget som jobbar med t ex enveloper på samma sätt. Så varför liksom? Brian Clevinger ville ju göra en uppdatering. Nä, tack för erbjudandet men vi väljer att spola ner den på dass i stället.

    Vissa presets har jag i viss mån lyckats duplicera i Pigments om jag stoppar in samma samplingar och jobbar lite med granulärläget. Men det blir inte exakt samma, och det är tyvärr inte alltid det blir bättre.

    Märker att jag tappar intresset för Native Instruments mer och mer. Var evigheter sen jag köpte något nytt därifrån.

    Sorry för rant.

  8. #8
    Tehporp golana
    Tehporp golana är inte uppkopplad
    Tehporp golanas avatar
    Veteran
    Absynth var den allra första softsynth som fick mig att slå bakut över hur intressant mjukvara kan låta, speciellt i ambient musik som jag började göra i och med att jag kom i Kontakt (!) med Absynth.

  9. #9
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Insåg pga denna diskussionen att jag inte hade installerat Absynth på min senaste M1. Fungerar hur bra som helst. Har haft den installerad på gamla Macen men inte använt den så mycket på senare. Kanske får en nytändning nu när den är installerad på stationära datorn. Suttit en stund och gått genom ljudbankerna som följer med. Finns en del bra där.

Liknande ämnen

  1. Absynth FX wet/dry?
    Av Mangoo i forum Övrig mjukvara
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2022-03-09, 11:37
  2. Problem med Absynth Twilight
    Av Bulvanskägg i forum Övrig mjukvara
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-11, 21:55
  3. Absynth krånglar i Logic
    Av pledge i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2004-09-20, 08:46
  4. absynth
    Av kmj i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-08-09, 21:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •