Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Nya öronkuddar till lurar

  1. #1
    Ylan
    Ylan är inte uppkopplad

    Senior

    Nya öronkuddar till lurar

    Jag vet inte om det är något med mig, men mina senaste Sony- och Yamaha-lurars kuddar har flagat sönder efter något år.

    Nu tänker jag Yamaha-lurarna (HPH MT8) som trackinglurar men då med nya öronkuddar. Varför säljs inte sådana i butik?

    Köper folk nya lurar vartannat år? Och även om de gör det, hottar (skånska för kastar, "o" som i "blomma") de sina gamla?

    Hur länge håller själva lurarna?

    Vänligen, Ylan

  2. #2
    uc.t
    uc.t är inte uppkopplad
    uc.ts avatar
    Veteran
    Jag köpte nya kuddar till mina audio technica, tror det var från thomann

  3. #3

    Senior
    Köpte nya kuddar också, via Thomann. Dock framgick det inte tydligt att det bara var EN kudde jag köpte så jag fick argt köpa en till..
    Det var nog inte så billigt heller, tyvärr.

  4. #4
    Ylan
    Ylan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av uc.t Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag köpte nya kuddar till mina audio technica, tror det var från thomann
    Jag såg att Thomann har kuddar, men inte till Yamaha. Jag tittade på Deluxe musiks hemsida också, och de verkar inte ha någon on line i alla fall.

    Nästa gång jag köper lurar skall jag köpa ett par extrakuddar direkt. Och har de inga extrakuddar blir det inte köp.


    Vänligen, Ylan

  5. #5
    655321
    655321 är inte uppkopplad
    655321s avatar
    Veteran
    Kan tipsa om Brainwavz som har massa olika typer av kuddar, både för on-ear och in-ear. Jag har köpt en bunt olika där, tänk bara på att vissa kuddar ändrar ljudkaraktären något.

  6. #6
    pawal
    pawal är uppkopplad nu
    pawals avatar
    Senior
    Till mina Sennheiser HD600 har jag köpt nya kuddar och vadd för överdelen (den heter säkert något fiffigt), samt ny sladd några gånger. Med nya kuddar kändes det som helt nya lurar, helt fantastiskt. Det var minst 15 år sedan jag köpte lurarna. Tror jag har beställt från Amazon alla gånger.

  7. #7
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Beyer och AKG har jag mycket bra erfarenhet vad gäller reservdelar.

  8. #8
    Ylan
    Ylan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av pawal Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Till mina Sennheiser HD600 har jag köpt nya kuddar och vadd för överdelen (den heter säkert något fiffigt), samt ny sladd några gånger. Med nya kuddar kändes det som helt nya lurar, helt fantastiskt. Det var minst 15 år sedan jag köpte lurarna. Tror jag har beställt från Amazon alla gånger.
    Jag försökte beställa från amazon.se nu, men när jag klickar på Gå till kassan får jag bara en vit sida.

    Testade Safari, Firefox och Chrome.

    Vänligen, Ylan

  9. #9
    sebsongs
    sebsongs är inte uppkopplad
    sebsongss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av 655321 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan tipsa om Brainwavz som har massa olika typer av kuddar, både för on-ear och in-ear. Jag har köpt en bunt olika där, tänk bara på att vissa kuddar ändrar ljudkaraktären något.
    +1 på Brainwavz! Köpte fårskinnskuddar till mina Sony MDR-7506 och dom är grymt sköna!

  10. #10
    Ylan
    Ylan är inte uppkopplad

    Senior
    Jag beställde kuddar från Kina via Amazon till mina Yamaha HPH MT8. De känns OK, om inte som originalet.

    Men en vecka efter att jag hade fått dem, knäcktes vänster kanal i kabeln.

    Återigen hittade jag inte reservkabel, efter långt googlande var det någon som rekommenderade Audio-Technica ATH-M50X Coiled Cable 1,2m som skulle fungera. Jag beställde från Thomann och de kom i dag och jag kan bekräfta att de fungerar som de ska även med Yamaha-lurar.

    Vänligen, Ylan

  11. #11
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av pawal Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Till mina Sennheiser HD600 har jag köpt nya kuddar och vadd för överdelen (den heter säkert något fiffigt), samt ny sladd några gånger. Med nya kuddar kändes det som helt nya lurar, helt fantastiskt. Det var minst 15 år sedan jag köpte lurarna. Tror jag har beställt från Amazon alla gånger.
    Samma här ungefär, köpte nytt från Thomann till mina HD650 efter ganska många år, men då hade det gått för långt dom började bli helt platta. Håller med dom känns som nya nu!

  12. #12
    Capoten
    Capoten är inte uppkopplad
    Capotens avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av depe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Köpte nya kuddar också, via Thomann. Dock framgick det inte tydligt att det bara var EN kudde jag köpte så jag fick argt köpa en till..
    Det var nog inte så billigt heller, tyvärr.
    Va, var det bara en kudde!
    Jag har köpt nya kuddar till mina Bose och Sennheiser lurar, men aldrig från Thomann, trodde det alltid såldes i par. Nu tänkte jag renovera mina gamla Fostex T50RP, med nya kuddar och funderade på att beställa från Thomann.

  13. #13

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Capoten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Va, var det bara en kudde!
    Jag har köpt nya kuddar till mina Bose och Sennheiser lurar, men aldrig från Thomann, trodde det alltid såldes i par. Nu tänkte jag renovera mina gamla Fostex T50RP, med nya kuddar och funderade på att beställa från Thomann.
    Kan vara bra att dubbelkolla kvantiteten innan du genomför köpet

  14. #14
    Capoten
    Capoten är inte uppkopplad
    Capotens avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Kollade på div forum vad för kuddar som passar mina Fostex T50RP, mk2 och överallt så rekommenderades det Shure 840, så jag köpte ett par sånna på Dj-service. Jag fick dom på plats efter att försökt i 1 timme! Dom är egentligen för små enligt min mening. Gummit i bygeln har börjat att svettas rejält så jag har tvättat med Isopropanol och täckt med en vettextrasa och tyg, samt fixerat det med karborre-strips.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_9365.jpeg 
Visningar:	6 
Storlek:	2,55 MB 
Id:	117085

Liknande ämnen

  1. Audio-Technica ATH M50x Öronkuddar?
    Av steffensen i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2021-10-26, 09:35
  2. Nya lurar obalanserade höger vänster, gå tillbaks till butiken?
    Av itsalwaysyou i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2019-05-30, 11:51
  3. Aiaiai kommer med nya lurar
    Av illpostino i forum Nyheter
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-08-01, 00:32
  4. Muffar till Grado-lurar?
    Av false messiah i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2010-01-27, 22:36
  5. Woh!! Nya lurar!!
    Av enapa i forum Mixning & mastring
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 15:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •