Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Hur deaktiverar jag tredjepartsplugins (inte avinstallerar)

  1. #1
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran

    Hur deaktiverar jag tredjepartsplugins (inte avinstallerar)

    När jag körde Pro Tools för länge sedan var det enkelt: Två foldrar att hålla reda på, en där pluggar man ville använda låg, och en med de man inte ville använda.

    Men jag har försökt söka på nätet och hittar mest tips på hur man dels avinstallerar plugins helt och hållet, dels får bort avinstallerade plugins från listan i Ableton. Jag ville mest hålla lite rent och snyggt i listan, inte avinstallera.

  2. #2
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Du kan ju alltid skapa en extra mapp för de plugins du vill ha i Ableton och sedan lägga över kopior i den mappen och ställa in Custom Folder för VST/VST3 i Preferences.

    Så du har kvar original VST-mappen som den är samt har en som t ex heter "VST Ableton" där du bara har de du vill ha i Ableton.

    Men skulle föreslå att du sorterar upp de du använder mest under egna kategorier under Collections istället. Så har jag gjort. Använder nästan aldrig plugin-träden för VST, AU osv. Behöver jag någon plugin via träden så tar jag oftast VST3 då de ligger under mappar från varje tillverkare.

  3. #3
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    +1 på katzens bägge råd. Särskilt Collections är verkligen smidigt och rekommenderas.

Liknande ämnen

  1. VST som inte avinstallerar i Cubase
    Av Amonhoteph i forum Cubase & Nuendo
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2017-08-09, 14:41
  2. Hur bör jag INTE patcha på ms-10?
    Av 18db i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-10-05, 00:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •