Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Chase Bliss - Lossy

  1. #1
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran

    Chase Bliss - Lossy

    "There’s something about the textures this pedal makes - the sounds of the late 90’s to early 00’s - that hit differently. It’s almost too familiar to be nostalgic, it still feels like yesterday if anything. That’s the interesting part, it’s both old and fresh, somehow."



    https://youtu.be/x04DC-Y6x-w

    Jag har inte använt pluggen som pedalen bygger på men det fanns en hel del intressanta sound på videon. Är inte helt hundra vad gäller utseendet på pedalen personligen, tycker han har börjat tappa lite sting där på de senaste modellerna. IMHO såklart.

    Pedalen verkar vara så färsk att den inte har dykt upp på hemsidan än men det händer nog senare idag.

  2. #2
    uc.t
    uc.t är inte uppkopplad
    uc.ts avatar
    Veteran
    Och jag som skulle sluta köpa pedaler!!!

  3. #3
    Ullrich
    Ullrich är uppkopplad nu
    Ullrichs avatar
    Senior
    Känns så trist. 20 år, kom igen. Jag vill ha en pedal som fångar nostalgin i soundet som va det shit förra veckan. Obs ironi, eller?

  4. #4
    KGBOOM
    KGBOOM är inte uppkopplad
    KGBOOMs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Är det alltså en tolkning av goodhertz plug in lossy? Använt en del på trummor o loopar men vet inte varför jag skulle vilja ha det soundet i en pedal?

  5. #5
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Nu finns den på hemsidan: https://www.chasebliss.eu/lossy

    Jag är lite kluven. Dels kan jag redan göra det mesta, eller kanske till och med allt, av detta in the box med t ex Audio Ease Speakerphone och ett ton med andra pluggar som skapar trasiga artefakter.

    Sen är det kanske deras fulaste pedal hittills efter Mood Mk1, jag fattar inte hur han tänkt här. Tyckte han var en mästare på design med Tonal Recall och Warped Vinyl Mk2 mfl. Kanske tramsigt att prata om utseendet men för mig var helheten på de tidiga pedalerna magisk, soundet i kombo med designen. Skjut mig.

    Pros: Tycker ändå att det låter riktigt snyggt på Knobs demo. Ibland är det gött att patcha in in en pedal och skruva direkt med fingrarna även om man kanske kan göra liknande saker direkt i burken.

    Men jag avvaktar på den här. Mest på grund av utseendet faktiskt. Som sagt, skjut mig. Påminner lite för mycket om TC Electronics i särklass fulaste pedal, den vederstyggliga Brainwaves.

    Kommer det en limited edition med annan design så hugger jag nog, men inte nu.

    Chase bliss har för övrigt Black Friday på sina andra pedaler så passa på att handla: https://www.chasebliss.eu/pedals

Liknande ämnen

  1. Chase Bliss M O O D
    Av outshape i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2023-07-21, 09:33
  2. Chase Bliss
    Av outshape i forum Effekter
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2021-03-03, 20:46
  3. Chase Bliss & ZVEX Bliss Factory
    Av Katzenjammer i forum Effekter
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2021-02-23, 21:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •