Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 121 till 180 av 216

Ämne: Teenage Engineering EP-133 K.O. II

  1. #121
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av The Introvert Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En snabb googling visade att jag är långt ifrån ensam om problemet. Jag skulle säga att med facit i hand var det direkt dumt att få den skickad istället för att hämta själv då förpackningen inte är ordentligt skyddande, så det blir ett lotteri.

    Jag hade ett liknande ärende med TE för ett antal år sedan, då var det en Pocket Operator som kom med posten med en tradig vridpot. Det tog bra länge att få en i utbyte, då de ju alltid säljer slut och sedan dröjer det innan nästa batch kommer.

    Som tur var köpte jag från JAM den här gången, och de är alltid hjälpsamma.

    Det här gjorde mig ändå lite fundersam. Så långt jag hann testa är jag imponerad av hur intuitiv och inspirerande den verkar att jobba med. Samtidigt är just dataregeln central för användandet, och den känns som den billigaste komponent du kan tänka dig i typ ett leksaksinstrument för barn. Redan innan jag insåg att den inte fungerade kände jag mig lite orolig för kvaliteten på den när jag kände på den. Hur länge kommer den att hålla? Går det att byta ut den mot en mer påkostad (med åtföljande ingrepp i frontpanelen som förstör andrahandsvärdet) senare, eller är det praktiskt omöjligt?

    Får fundera på de här sakerna innan jag bestämmer mig för om jag köper en ny, när nu de blir tillgängliga.

    Min sambo som ju märkte av min besvikelse igår (medan jag försökte vara "vuxen" i det hela... ) frågade om jag inte sagt tidigare att jag var färdig med TE och deras konstiga produktstrategier? Och det är jag nog egentligen. Men det här verkade vara ett väldigt genomtänkt instrument...
    Estetiken framför allt! DESAJN!!

    (ok, för det priset kan man kanske inte vänta sig att den är extremt tålig, men om de hade lagt på 1-2 tusenlappar och kostat på sig bättre hårdvara hade det kanske varit bra. Eller 50:- på en bättre kartong )

  2. #122
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Finns en till salu på Vend nu. Eller bytes.
    https://vend.se/672382-ep-133-koii-teenage-engineering

  3. #123
    Irja
    Irja är inte uppkopplad
    Irjas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns en till salu på Vend nu. Eller bytes.
    https://vend.se/672382-ep-133-koii-teenage-engineering
    Herregud… man börjar ju undra.

    varför inte bara skicka tillbaka?

  4. #124
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns en till salu på Vend nu. Eller bytes.
    https://vend.se/672382-ep-133-koii-teenage-engineering
    Bobeats tog upp det på insta att hajpen kanske gått lite överstyr när man ser till vad man får. Det lär säljas några begagnade nu innan den blir lagervara igen och värdet sjunker.

  5. #125
    Irja
    Irja är inte uppkopplad
    Irjas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bobeats tog upp det på insta att hajpen kanske gått lite överstyr när man ser till vad man får. Det lär säljas några begagnade nu innan den blir lagervara igen och värdet sjunker.
    Han har ju för fan inte öppnat den? Var ytterkartongen inte fin nog? Och fortfarande, är den inte snodd är det ju bara att returnera.

    Sen måste jag nog undra lite vad Bosse Bo tycker saknas? Nu har jag ju inte hans bländande expertis, men… wtf?

  6. #126
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Irja Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Han har ju för fan inte öppnat den? Var ytterkartongen inte fin nog? Och fortfarande, är den inte snodd är det ju bara att returnera.

    Sen måste jag nog undra lite vad Bosse Bo tycker saknas? Nu har jag ju inte hans bländande expertis, men… wtf?
    Vi har haft problem i vårt trapphus att paket stjäls nu när till och med dyra varor kan hängas på dörrhandtaget. Jag blev själv förvånad när det alternativet kom upp, ”vill du att transportören lämnar paketet utanför dörren om du inte är hemma”. Jag ska kolla på bobeats video och se hur analysen hänger ihop. Dock kände jag själv lite gas innan jag ens visste vad det var. Jag har lite svårt för TE men denna gång kände jag att jag ville ha den, en TE grej som inte kostar 15’. Som tur var tog den slut bums

  7. #127
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage

    https://youtu.be/Z1aze7ySnxc

    Såhär byter man!

  8. #128
    The Introvert
    The Introvert är inte uppkopplad
    The Introverts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Såhär byter man!
    Aha, jag såg hans video tidigare där han var besviken över att fadern var DOA på hans maskin, och då spekulerade han i att göra en video om att försöka reparera eller byta den. Så, ett plus att det faktiskt går att öppna maskinen och göra rudimentär service på den, men tråkigt att det ska behövas redan från början om man har riktig otur.

    (Här ser man också vad det är för typ av fader, och varför den slutar fungera om skaftet blir utsatt för... öh... påtryckningar)

  9. #129
    rofo
    rofo är inte uppkopplad

    Senior
    Fint ändå att det dyker upp reparationsfilm redan första veckan.

  10. #130
    The Introvert
    The Introvert är inte uppkopplad
    The Introverts avatar
    Veteran
    För den som inte orkar se videon: Konstruktionen av fadern består förenklat av en skjutpot med två metallspröt i botten av skaftet som glider mot en resistiv skena (jag vet inte om det är så alla faders är konstruerade) och om man applicerar för mycket våld (läs: tryck nedåt för hårt) på skaftet böjs spröten så att de inte kommer i kontakt längre med skenan senare.

    Det känns spontant som att man skulle kunna byta ut skjutpoten mot en med bättre konstruktion, eller åtminstone fader-toppen mot en som skyddar skaftet mot att pressas ned för långt.

  11. #131
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av rofo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fint ändå att det dyker upp reparationsfilm redan första veckan.
    +1, jag får lite OP-Z vibbar när det gäller hållbarhet

  12. #132
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bifogad fil 115698

    Någon har gjort den här, vilket var exakt min tanke när jag såg proportionerna och layouten. Inte att den är fel på något sätt, bara kul.

    (lego till vänster, riktig till höger, eller var det tvärtom?)
    Underbart!

  13. #133
    apaleet
    apaleet är inte uppkopplad
    apaleets avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    bara jag som tycker den verkar flimsig och ful? : ]

  14. #134
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Irja Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Herregud… man börjar ju undra.
    varför inte bara skicka tillbaka?
    Vissa drar nog av prylarna på sitt "företag" och säljer dem direkt för skattefria kontanter i fickan.

  15. #135
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av synthboy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vissa drar nog av prylarna på sitt "företag" och säljer dem direkt för skattefria kontanter i fickan.
    Om kartongen nu ens innehåller produkten ifråga. Syns ju inte på bilden.

  16. #136
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator

  17. #137
    Irja
    Irja är inte uppkopplad
    Irjas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag ska kolla på bobeats video och se hur analysen hänger ihop.
    Blev inte direkt klokare av att se den.

    Men kortfattat ungefär att folk kan bli besvikna för att de inte har en aning om vad de köper och att de är för lata för att faktiskt kolla upp innan köpet vad de slänger sina slantar på?
    Senast redigerat av Irja den 2023-11-27 klockan 06:05.

  18. #138
    abod
    abod är inte uppkopplad
    abods avatar
    Senior
    Börjar tveka pga att den där fadern är av dålig kvalitet, och kanske pajar direkt när man sätter dit knappen på den, kanske returnerar utan att ens testa, den ligger på mitt uthämtnings ställe nu.

    Annars verkar den vara kul, tyckte bobeats video var bra, det enda jag undrar är om det går att spara projekten på datorn ? Antagligen inte.

  19. #139
    Irja
    Irja är inte uppkopplad
    Irjas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av abod Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    det enda jag undrar är om det går att spara projekten på datorn ?
    Detta skulle jag vilja veta också. Egentligen det enda jag är lite fundersam kring. Nio projekt är om man säger i minsta laget.

  20. #140
    The Introvert
    The Introvert är inte uppkopplad
    The Introverts avatar
    Veteran
    Bästa Jam ordnade min EP-133. Min takeaway av hela det här är att jag är rätt övertygad om att fadern inte kommer att paja vid normal användning, dvs om man inte brukar övervåld mot den (ungefär som med allt annat) och jag är dessutom lite imponerad att TE byggt maskinen så att den går att göra service på om det skulle behövas.

    Någon med lite lödkunskap kan hyfsat enkelt laga eller byta fadern om det någon gång skulle bli ett problem. Ikväll blir det beatmaking!

  21. #141
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Gissar ett den är byggd helt i "skruttigt plastmaterial"? Annars hade den väl kostat 35.000:-? =)

  22. #142
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gissar ett den är byggd helt i "skruttigt plastmaterial"? Annars hade den väl kostat 35.000:-? =)
    Deras modular är väl bockad plåt. Och också rätt billig.

  23. #143
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Deras modular är väl bockad plåt. Och också rätt billig.
    Jovars, men den får man ju veckla ihop själv också ;-)
    Senast redigerat av drifter7508 den 2023-11-29 klockan 16:49.

  24. #144
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jovar, men den får man ju veckla ihop själv också ;-)
    Haha just ja, så var det ju!! Konstig lösning

  25. #145
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator

  26. #146
    rallsmoke
    rallsmoke är inte uppkopplad

    Senior
    Wow, vilke hypemaskin den här blev. Bra spelat TE. Min magkänsla skrek ja när jag såg den men huvudet kom ikapp.

  27. #147
    inget
    inget är uppkopplad nu
    ingets avatar
    Veteran
    Ja lite så va. Jag var så nära på att köpa en jag med men hade precis köpt annat så kunde inte, kanske lika bra det. Verkar sakna en del väldigt basic funktioner vilket är lite knepigt men det kanske kommer med fw-uppdateringar. Får haffa en billigt när alla tröttnat och behöver pengar efter jul

  28. #148
    The Introvert
    The Introvert är inte uppkopplad
    The Introverts avatar
    Veteran
    Spenderade större delen av kvällen i fåtöljen med min EP-133 igår, helt förlorad. Man kan tycka vad man vill, men den här har de lyckats med!

  29. #149
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage

  30. #150
    Irja
    Irja är inte uppkopplad
    Irjas avatar
    Veteran
    Jag känner nästan att jag skulle vilja byta ut skjutpotten det första jag gör när den kommer, oavsett om den funkar eller inte. Så är man av med det problemet.

    Det krävs förstås att man är beredd säga adjö till garanti osv, men det har aldrig hindrat mig förr om det är något. Även på dyrare prylar.

    Hittar någon en perfekt skjutpott att ersätta med, posta gärna länk.

    Förresten, dags att flytta denna till ”Syntar, samplers och sånt”?

  31. #151
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage

    https://youtu.be/R3Upohnhges

    Ny fadervideo. Postades för nio timmar sedan och har nästan 5 000 views

  32. #152
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Irja Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Förresten, dags att flytta denna till ”Syntar, samplers och sånt”?
    +1

    [admod] tråden flyttats nu när den redan ute på marknaden och pottar börjar bytas

  33. #153
    matsen
    matsen är inte uppkopplad

    Senior
    Beställde från TE lunchtid den 23:e och fick orderbekräftelse, har inte hört ett knyst sen dess...

  34. #154
    Irja
    Irja är inte uppkopplad
    Irjas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av matsen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Beställde från TE lunchtid den 23:e och fick orderbekräftelse, har inte hört ett knyst sen dess...
    Samma här. Gissar att det är hårt tryck. Att det är samma för oss är väl ett gott tecken tänker jag.

  35. #155
    abod
    abod är inte uppkopplad
    abods avatar
    Senior
    Jaha, ”Fader gate” är ett faktum, testade min igår utan att ens försöka få dit knappen på fadern, men den funkade inte, paj redan från början !! Allt annat funkade fint och jag gillade den.
    Har pratat med Jam och jag returnerar den dit, så skickar de vidare till Teenage för service, sen blir det ju intressant att se om de byter fadern till en likadan eller uppgraderar, och hur lång tid detta kan ta vet jag inte.
    Men spännande och se om TE går ut med nåt meddelande om det här, eftersom många K.O.II verkar paja, för det ser ju inte bra ut att de släpper en produkt som är av så dålig kvalité från början, det här borde ju testerna av den visat innan release…
    ska ändå säga att den i övrigt är schysst.

  36. #156
    Irja
    Irja är inte uppkopplad
    Irjas avatar
    Veteran
    Tråkigt, abod.

    Vill jag poängtera att ett fel på en komponent inte betyder att hela instrumentet är av dålig kvalitet. Det är inte det första instrumentet som har ett återkommande fel på första versionen i så fall. Jag har inte känt på någon i verkligheten än så jag vet ju inte, men det är i alla fall inte så att det är en massa andra fel som rapporteras.

    Det sagt så är det ju en jävla blunder av TE. Så mycket positiv respons från början som nu solkas ner ordentligt av fadergate. Både produkten och företaget får sig en törn av det här och det kan ta lång tid att få bort en stämpel av tveksam kvalitet.

    Tycker också att det är intressant att se hur TE hanterar detta. Tror att de gör klokast i att agera asap.

  37. #157
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Typiskt när något har gått igenom alla tester och kvalitetskontroller på vägen till färdig produkt, men (som vanligt i de flesta fall) så missar man att tänka på något. Trist, men det händer. Säger bara Analog Four mk1 och bristen på bas i de lägre regionerna...

    Bästa sättet att hantera det är väl att bita i det sura äpplet, stoppa leveranserna, meddela offentligt, fixa problemet för det som redan skeppats och det som ännu inte gått ut, återuppta leveranserna, meddela att problemet är löst, lägg till något till produkten som kompensation till alla köpare (även nya) på något sätt. Enklast vore väl att fixa ett bra samplepack eller liknande.

    Dock så är risken stor att hela den planerade vinsten (på kort tid då) äts upp av det, men jag tror att de i längden skulle vinna på det.

  38. #158
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Typiskt när något har gått igenom alla tester och kvalitetskontroller på vägen till färdig produkt, men (som vanligt i de flesta fall) så missar man att tänka på något. Trist, men det händer. Säger bara Analog Four mk1 och bristen på bas i de lägre regionerna...
    Eller ännu hellre Analog 4 Mk I och den flagande färgen. Det var ju en konstruktionsmiss i stil med det här mekaniska felet. Octatrack Mk I med trasigt hörlursuttag har jag också drabbats av. Och har faktiskt en nu som jag köpt på senare år med samma fel –.men nu för att jag fick den extra billigt och använder lurar direkt i OT exakt aldrig.

  39. #159
    Roland
    Roland är inte uppkopplad
    Rolands avatar
    Senior
    Man får vänta ut barnsjukdomarna nuförtiden. Slå till efter något år om det fortfarande känns intressant då.

  40. #160
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av The Introvert Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Spenderade större delen av kvällen i fåtöljen med min EP-133 igår, helt förlorad. Man kan tycka vad man vill, men den här har de lyckats med!
    Låter toppen, min känsla med. Har inte hunnit sitta mkt än bara.

    Men det finns mkt som känns helt klockrent. Älskar step rec samt pattern struktur och scenes osv.

    Men byggkänslan gör en lätt nervös. Vågar ha den på ett bord. Skulle gärna egentligen vilja att barnen testade, men rädd att den inte fungerar efter det.

  41. #161
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator

  42. #162
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Efter fader gate kommer speaker gate fix video


    https://youtu.be/6Q-nIyfl85w

  43. #163
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Nej, en Casio istället kanske?
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_4960.jpeg 
Visningar:	11 
Storlek:	218,3 KB 
Id:	115775

  44. #164
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Min funkar helt ypperligt, fader och högtalare och allt. Väldigt bra maskin, länge sedan jag haft så kul med en sampler ))

  45. #165
    Irja
    Irja är inte uppkopplad
    Irjas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Efter fader gate kommer speaker gate fix video


    https://youtu.be/6Q-nIyfl85w
    Fattar att det blir en grej att hitta fel på KO II nu, ty så fungerar internet. Men… det här berodde alltså på att han skruvat isär den och sedan skruvat ihop den dåligt, om jag förstår det rätt? Fattar, han har sina 15 minutes of fame nu, så bäst att mjölka.

  46. #166
    Panyxd
    Panyxd är inte uppkopplad
    Panyxds avatar
    Veteran
    Var inte formfaktorn en stor del av KO-33-hajpen? Gillar Trabant och IFA men skulle nog inte skaffa SUV-versioner. Nya formatet kanske ger mer respekt på arbetsplatsen visserligen utan anklagelser om gameboyspel :^)

  47. #167
    Irja
    Irja är inte uppkopplad
    Irjas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej, en Casio istället kanske?
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_4960.jpeg 
Visningar:	11 
Storlek:	218,3 KB 
Id:	115775
    Vill ha!!!

  48. #168
    Irja
    Irja är inte uppkopplad
    Irjas avatar
    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1426.jpeg 
Visningar:	90 
Storlek:	766,5 KB 
Id:	115778

    Som jag trodde angående beställningar direkt från TE.

    Jag borde ha beställt från Jam alltså. Nädå, kul ändå att de gör succé. Det kan bara vara bra för framtida satsningar.
    Senast redigerat av Irja den 2023-11-30 klockan 10:40.

  49. #169
    rallsmoke
    rallsmoke är inte uppkopplad

    Senior
    Lever hypen upp till att rädda denna från dagens ofynd!
    Säljes på vend för 5lax

    https://vend.se/

  50. #170
    KGBOOM
    KGBOOM är inte uppkopplad
    KGBOOMs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    I manualen/guiden står det att den kan synca 24 ppqn, är det via sync out eller midi outkontakten? Tänkte synca den till eurorack eller vintage monosynth..

  51. #171
    wws
    wws är inte uppkopplad
    wwss avatar
    Senior
    Jag hämtade ut min för någon timme sedan. Självklart så funkar inte fadern. Skitpryl

  52. #172
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av wws Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag hämtade ut min för någon timme sedan. Självklart så funkar inte fadern. Skitpryl
    Fan va trist! Hoppas TE tar något samlat grepp om situationen!

  53. #173
    ryssen
    ryssen är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fan va trist! Hoppas TE tar något samlat grepp om situationen!
    De kommer att skicka ut en gratis TE-brandad craft beer till missnöjda kunder. Samt en lapp där de bedyrar att bristen skall vara åtgärdad på Field-versionen.

  54. #174
    illmono
    illmono är inte uppkopplad
    illmonos avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Irja Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Samma här. Gissar att det är hårt tryck. Att det är samma för oss är väl ett gott tecken tänker jag.
    Har den dykt upp ännu? Jag väntar fortfarande på min… Beställde från T.E. dagen efter släpp.

    Kollegan fick sin (ej via T.E. direkt) nyss. Dessvärre trasig fader och han hävdar även att den beter sig konstigt om man kör via standard iphone usb-laddare.
    MacBook-laddare gick bra. Någon mer som upplevt?

  55. #175
    wws
    wws är inte uppkopplad
    wwss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av illmono Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har den dykt upp ännu? Jag väntar fortfarande på min… Beställde från T.E. dagen efter släpp.

    Kollegan fick sin (ej via T.E. direkt) nyss. Dessvärre trasig fader och han hävdar även att den beter sig konstigt om man kör via standard iphone usb-laddare.
    MacBook-laddare gick bra. Någon mer som upplevt?
    Min glitchade lite, både i ljud och grafik, men jag tog mig aldrig tid att avgöra om det hade med laddaren att göra eller inte. Blev förbannad, packade ner den och nu är den skickad tillbaka.

  56. #176
    Irja
    Irja är inte uppkopplad
    Irjas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av illmono Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har den dykt upp ännu? Jag väntar fortfarande på min… Beställde från T.E. dagen efter släpp.

    Kollegan fick sin (ej via T.E. direkt) nyss. Dessvärre trasig fader och han hävdar även att den beter sig konstigt om man kör via standard iphone usb-laddare.
    MacBook-laddare gick bra. Någon mer som upplevt?
    Nope. Faktum är att det du skrev om USB-laddare fick mig att avboka ordern nu. Det är allvarligt och helt orimligt för mig. Så, lite för mycket grejer nu för att jag vill vänta på den. Synd på så fina päron.

  57. #177
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av illmono Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har den dykt upp ännu? Jag väntar fortfarande på min… Beställde från T.E. dagen efter släpp.

    Kollegan fick sin (ej via T.E. direkt) nyss. Dessvärre trasig fader och han hävdar även att den beter sig konstigt om man kör via standard iphone usb-laddare.
    MacBook-laddare gick bra. Någon mer som upplevt?
    Låter väl som att den behöver mer juice än iphoneladdaren släpper igenom?

  58. #178
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Låter väl som att den behöver mer juice än iphoneladdaren släpper igenom?
    Tänkte precis på det också.

  59. #179
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Det står på hemsidan att dom rekommenderar minst 1A, så det är precis på gränsen men man kan tycka att dom har tänkt på det.

  60. #180
    The Introvert
    The Introvert är inte uppkopplad
    The Introverts avatar
    Veteran
    Om man med "standard iPhone USB-laddare" menar den lilla platta laddaren som blir stekhet vid belastning, och som följer med en ny mobil, så har den aldrig orkat driva särskilt många prylar jag testat med. Ska testa min KO-2 med en mer normal USB-laddare idag, återkommer.

Liknande ämnen

  1. Teenage Engineering OP-Z
    Av sm0hm i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 493
    Senaste inlägg: 2023-09-28, 14:46
  2. Teenage engineering TX-1
    Av HEK i forum Nyheter
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2022-06-01, 10:04
  3. Teenage Engineering OB-4
    Av xyltburk i forum Nyheter
    Svar: 132
    Senaste inlägg: 2021-10-26, 12:27
  4. Teenage engineering lanserar OD-11 på nytt!
    Av Muhr i forum Allmänt om musik
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-03-14, 00:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •