Jag harvar på med Reason 7. Den innehåller allt jag behöver och mycket till. Har på senare tid börjat intressera mig för FM och pillat runt lite i Thor, men hade varit trevligt med en dedikerad synth. Propparna hade ju sin PX7 vilken fick tas bort pga "leagal issues" om jag minns rätt, men hittade en RE som hette FM4. Version 2 av denna var inte kompatibel med R7, men såg i updatehistoriken att V1.1.0 var det. Efter en förfrågan till supporten fick jag klart för mig att det var helt omöjligt att köpa en gammal version. Systemmässigt är detta naturligtvis bull, men jag köper att administrationen kring detta inte är mödan värt. Det kanske även finns en rättslig aspekt av detta, vad vet jag.

Lite besviken började jag titta runt på andra rack extensions överlag, som jag vet inte uppdaterats sen jag kolla på dem sist. Även där möts jag av att mitt konto inte är kompatibelt med den REn och behöver uppdateras. Även extensions som jag redan har är tydligen inte längre kompatibla Man har helt enkelt stängt möjligheten att köpa rack extensions till reason 7 (och säkert nyare versioner). Jag fattar att man inte har som affärsmodell att supporta en 10+ år gammal utgåva, jag blev nog mest lite gubb-bitter och ville skriva av mig lite. Pengarna jag sparar på att inte köpa fler extensions kan ju gå till ett 10-pack tubsockor som jag säkert skulle ha mer nytta och glädje av.