Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Roland FG-1000 Music Timer

  1. #1
    KRiS
    KRiS är inte uppkopplad
    KRiSs avatar
    Veteran
    Fanns inget på Youtube så gjorde en enkel video var jag spelar några ljud från den. Finns också 60 inbyggda låtar


    https://youtu.be/ENLRxRFmmzQ

  2. #2
    resonator
    resonator är inte uppkopplad
    resonators avatar
    Veteran
    Kände inte till denna Music Timer(?) GS-module, men Roland-ljuden har man ju hört tidigare.

  3. #3
    KRiS
    KRiS är inte uppkopplad
    KRiSs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av resonator Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kände inte till denna Music Timer(?) GS-module, men Roland-ljuden har man ju hört tidigare.
    Japp känns som det är samma ljud i rätt många, tyckte dock att det kändes som att de snålat in på vissa av ljuden, klippt vågformerna lite men har inte jämfört

  4. #4
    RX11
    RX11 är inte uppkopplad
    RX11s avatar
    Veteran
    -Skulle ju kunna användas som väckarklocka om man vill vakna till General Midi, banjoljudet lät väl hyffsat.

    "O sole mio" fanns med på låtlistan såg jag och en mystisk rad av kontakter för att skruva fast skalade styrsignalkablar på baksidan (jämte midi alt. audio in m.m.)? https://www.manualslib.com/manual/10...?page=6#manual
    Senast redigerat av RX11 den 2022-12-04 klockan 09:50.

  5. #5
    KRiS
    KRiS är inte uppkopplad
    KRiSs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av RX11 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    -Skulle ju kunna användas som väckarklocka om man vill vakna till General Midi, banjoljudet lät väl hyffsat.
    Bra tips, finns öven en mindre i mt-32 format FG-10


  6. #6
    resonator
    resonator är inte uppkopplad
    resonators avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av KRiS Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Japp känns som det är samma ljud i rätt många, tyckte dock att det kändes som att de snålat in på vissa av ljuden, klippt vågformerna lite men har inte jämfört
    Intressant, fick också lite av det intrycket av videon faktiskt, men går heller inte vidare. Det behöver ju sedan inte alltid vara en nackdel.

  7. #7
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Men vilken underbart bisarr produkt!

    Man undrar vad det var för användningsfall man tänkte sig, som skulle vara såpass vanligt att det motiverade en produkt? De där externa kontrollmöjligheterna tycker jag antyder att det funnits föregångare till den här produkten? Alltså att det redan fanns nån sorts ekosystem att förhålla sig till?

  8. #8
    KRiS
    KRiS är inte uppkopplad
    KRiSs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av resonator Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Intressant, fick också lite av det intrycket av videon faktiskt, men går heller inte vidare. Det behöver ju sedan inte alltid vara en nackdel.
    Ja precis ibland låter det bättre och mer synthigt när det är snålt med minne

  9. #9
    KRiS
    KRiS är inte uppkopplad
    KRiSs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men vilken underbart bisarr produkt!

    Man undrar vad det var för användningsfall man tänkte sig, som skulle vara såpass vanligt att det motiverade en produkt? De där externa kontrollmöjligheterna tycker jag antyder att det funnits föregångare till den här produkten? Alltså att det redan fanns nån sorts ekosystem att förhålla sig till?
    Gissar på typ ett varuhus, när det är stängningsdags spelas det upp 1 melodi och när de ska ropa ut nåt i högtalarna spelas ett ding dong eller liknande kanske

  10. #10

  11. #11
    KRiS
    KRiS är inte uppkopplad
    KRiSs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hairofthedog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    video
    Ja precis Roland FG och div andra GM-moduler utan rattar var man måste byta patchar med sysex, eller sämst av alla tror jag var ett expantionskort till Yamaha där man var tvungen ha speciell mjukvara för att köra GMljuden tillochmed om jag kommer ihåg rätt, fast vill man ha de rätta ostljuden får man vara beredd att offra sig lite kanske.

Liknande ämnen

  1. Timer med lång nedräkning - till laddare, tips?
    Av Oortone i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-09-04, 16:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •